Vaikea kysymys, mutta mielenkiintoinen. Heidfeld jos joku on tällä hetkellä "mainettaan parempi" kuljettaja, mutta toisaalta kuinka suuri miehen kehityspotentiaali todella on?
Jos ajatellaan, että Renault onnistuisi tekemään ensi kaudelle redbullit, ja rakentamaan todella kilpailukykyisen auton, niin kuinka todennäköistä on, että Heidfeld ajaisi todella mestaruudesta. Kubican uskoisin ajavan tuossa tilanteessa sellaisen vettelmäisen kauden, eli taistelua, hienoja suorituksia ja virheitä. Lienee perusteltua olettaa, että Heidfeld ajaisi tasaisemmin kuin Webber ajoi, mutta pystyisikö hän löytämään itsestää sen ylimääräisen vaihteen, vai onko suoristusten tasaisuuden kääntöpuolena myös huippusuoritusten puuttuminen?
Glock on tavallaan Heidfeldin vastakohta. Ei ole koskaan ollut aivan tasaisimpia kuljettajia, mutta Toyotan vaihteleva suorituskyky saattaa vääristää Glockista saatua kuvaa. Glockin huippusuoritukset ovat monesti tulleet onnistuneen taktiikankin avittamina, mutta niinhän se nykyään tahtoo olla, silloin kun perältä noustaan.
Kovalaisen ura on tavallaan oudon kaksijakoinen, sillä Renaultilla hän oli ennen kaikkea tasaisen varma suorittaja. McLarenilla häneltä on nähty ajoittain väläyksia, ja Barcelonan onnettomuuteen asti (eli pestin alussa) hän näytti haastavan Hamiltonin tosissaan. Nopeutta löytyy aika-ajoissa, aivan Hamiltonin tasolle, joten tuntuu, että Kovista vaivaa epäsopivan kaluston aiheuttama henkinen takalukko. Tai sitten tämän kauden surkea suoritustaso johtuu jostain muusta. Niin tai näin, uransa ensimmäisen eräpallon Heikki on hävinnyt, tuleeko toista koskaan, jää nähtäväksi.
Näkisin, että kovin potentiaali ko. kolmikosta on kuitenkin Kovalaisella, mutta toisaalta hänen kohdallaan riski on myös suurin. Heidfeldin palkkaamalla Renaulta saa varmimmin sitä, mitä tilaa. Koska Kubica on palkattu ilmeisimmin talliin ykköskuljettajaksi, ottaisin Renault:n asemassa Hedfeldin, koska Kubica-Heidfeld on varmemmin kilpailukykyinen kaksikko kuin Kubica-Kovalainen. Glock on tavallaan Kovalaisen ja Heidfeldin välistä, ilman samaa potentiaalia tai varmuutta.