Mercedes Grand Prix

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eli tällä varmistetaan, että tallilla on yksi yhteinen tavoite, eikä kahta keskenään kilpailevaa porukkaa. Tulkitkoon jokainen miten haluaa. :p
Heh. Ei kyllä oikein vakuuta sen suhteen, että tallissa jatkuisi reilu peli.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Heh. Ei kyllä oikein vakuuta sen suhteen, että tallissa jatkuisi reilu peli.
Ei me tiedetä sitä varmaksi minkään tallin osalta. Saattaa silti olla että Mersullakin halutaan maksimoida menestyssanssit ja jos Nico on nopeampi, sitten on :)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ei me tiedetä sitä varmaksi minkään tallin osalta. Saattaa silti olla että Mersullakin halutaan maksimoida menestyssanssit ja jos Nico on nopeampi, sitten on :)
No tämä on kyllä totta. Kyllä F1 on sen verran kiero laji että oikeasti ei pitäisi luottaa minkään tallin propagandaan ja tasapuoliseen kohteluun minkään tallin jäsenen suhteen.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Tulipahan tossa kerran mietettyä että miksiköhän Mercedes GP:n nimi ei ole Mercedes-Benz GP? :doubtful:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Brawn odottaa parempaa menestystä ensi kaudella, muttei kauden 2009 toistoa, sillä kolmella suurella on kuulemma etulyöntiasema puolellaan.
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/249857/brawn-not-expecting-miracles-in-2011/

“The circumstances are pretty different than in 2009 and 2009. In 2008 we had 750 people working in Brackley and over a hundred in Japan for Honda. This number of employees we simply don't have at the moment.

“We did started our development for 2011 very early but we simply don't have the resources of the three teams ahead of us. Red Bull, Ferrari and McLaren can still use its current car and continue its development on the current chassis,” Brawn said.
http://uk.eurosport.yahoo.com/30122010/23/brawn-won-t-quit-mercedes-winning.html

“It is correct that we began the development of the 2011 car early. However that does not mean we have put more resources into it than any of the other three teams in front of us.

"Red Bull, Ferrari and McLaren will still have been able to develop their [old] cars up to the end of the season and develop their new cars at the same time. We won’t experience the fairy tale of 2009 a second time.

“However I am sure we will have a very good car [in 2011] and if it is as good as we believe it will be then we now also have the organisation behind us to develop it during the season.”
Brawni kehuu Robergia, ja muistuttaa että kuskin pitää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Paikka kuulemma on oikea, mutta onko aika?
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/249862/brawn-rosberg-is-at-the-right-place/

“Nico (Rosberg) is a very talented driver and an excellent team player. With the right car he will win races and as soon as he starts winning races he can fight for the championship.

“I guess it is all timing for a driver as you have to race with the right team at the right time. I believe Nico is at the right place at the moment but now we have to give him the right car to race with.”
Schumacherin paluuta ei varmaankaan testikiellon lisäksi auttanut rengasongelmien ratkaisemisessa se, ettei tallilla ole kunnollista simulaattoria käytössään. Eikä ole vielä tänä vuonnakaan. Eikös Hondalla sellainen kuitenkin ollut?
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=396819

The lack of a top driver simulator contributed to Michael Schumacher's struggle to get up to speed in 2010.

That is the view of Mercedes GP team principal Ross Brawn, who said a fully state-of-the-art simulator will not be available to the team's drivers until 2012.

Asked if a McLaren or Ferrari-style simulator would have helped Schumacher readjust to F1 after three years of retirement, he told Auto Motor und Sport: "Probably.

"He would have been able to work much more on the behaviour of the tyres. That we do not have a top simulator was certainly not a help," added the Briton.

Brawn said a new simulator is "currently under construction" at Brackley, but "it won't be fully operational before 2012".

"We should make a big step with it over the winter. This technology cannot be bought on the market."

Before then, Schumacher is hoping the switch from Bridgestone to Pirelli tyres for 2011 will help him, even though in his first F1 career, the German was regularly able to make the most of any technical package.

"I don't know," said Brawn. "We need a new car and the new tyres and then we can make an honest judgement. I'm optimistic," said Brawn when asked if next season will be better for Schumacher.

"They are different tyres," he continued. "When there was the change from Michelin to Bridgestone a few years ago, many drivers had problems, including top guys like Alonso.

"The change to Pirelli will be similar and whether it plays into the hands of Rosberg or Schumacher is difficult to predict."
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Luulis Nicoa alkavan jo pikku hiljaa ottaa päähän nää Haugin ja Brawnin Schumille keksityt tekosyyt hitaudesta. Oisko nyt vaan niin,että tuo on Schumin nopeus tällä hetkellä ja tuossa iässä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Luulis Nicoa alkavan jo pikku hiljaa ottaa päähän nää Haugin ja Brawnin Schumille keksityt tekosyyt hitaudesta. Oisko nyt vaan niin,että tuo on Schumin nopeus tällä hetkellä ja tuossa iässä.
Kyllähän se yleensä taitaa niin olla, että siinä vaiheessa kun tuollaisia selityksiä tulee, harvemmin on aiheellista odottaa yllättävää suorituskyvyn parantumista kuin puun takaa. Jos sitä oikeaa luottoa olis, ei tuollaisia selityksiä kuulisi. Pitäisivät turpansa kiinni asiasta ja näyttäisivät sitten.

Rosbergille tilanne varmaan sopii hyvin, että suuri huomio on tallikaverin vauhtiongelmissa, ja hän pääsee kyykyttämään nimimiestä. Rosberin kausikaan ei mielestäni ihan nappiin mennyt, ja parannettavaa jäi sinnekin. Schumilla on aika suuri sarka kynnettävänä, jos se haluaa Nicon lyödä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Schumin vahvuuksia on muutenkin rajattu nyky-ykkösistä aika hyvin pois eli suuret testausmahdollisuudet. 2011 voi kuitenkin olla hänelle merkittävästi parempi kun on nyt kokoajan tiimissä mukana ensi vuoden autoa suunniteltaessakin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Schumin vahvuuksia on muutenkin rajattu nyky-ykkösistä aika hyvin pois eli suuret testausmahdollisuudet. 2011 voi kuitenkin olla hänelle merkittävästi parempi kun on nyt kokoajan tiimissä mukana ensi vuoden autoa suunniteltaessakin.
Edelleen sillä pitäisi olla se tärkein vahvuutensa, eli kova panostus tiimityöskentelyyn ja täydellisyydentavoitteluun. Onhan se huvittavaa, että Schumi pärjää itse selvästi heikommin verrattuna tallikaveriinsa, kuin hänen korvaajansa Ferrarilla, jota syytettiin siitä ettei hän ole kuin Schumi.

Tämä on ihan parhautta kun homma ei toimi ja sädekehä himmenee, vaikkei mitään varsinaista syytä ongelmille pitäis ollakaan. Nuo kaikki rengashommat on vaan tekosyitä. Kova kuski ajais kovaa millä tahansa. Ei Schumi koskaan mitenkään poikkeuksellisen erinomainen mestari ole ollut, talliolosuhteet vaan olivat hänelle erinomaisen suotuisat, ja hän onnistui säilyttämään status-quon. Ei se pelkkää tuuria ollut, vaan tietoista työtä ja torppausta sitä vastaan, että olosuhteet kääntyisi häntä vastaan. Nyt se tuulimylly puhaltaa vähän toiseen suuntaan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4389
Shumin menestys, vilunkipelit, tallimääräykset, ym. ruokkivat hänen 'ylivertaisuutta' ennestään ja olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin millaisia kabinettipelejä ja kuvioita tämän ylläpitämiseksi on tehty. (Salon tuuraus, hänen menestys Hockenheimissä, täydellinen romahdus Unkarissa joka johtui Salon omien sanojen mukaan siitä että Morris kyseenalaisti Shumille maksamansa palkkion koska vähemmälläkin tuli menestystä ja Ferrarin johdossa päätettiin toimia, Bernien julkisuuden kommentit että tarvitaan saksalainen mestari ym.)

Väitän että Shumin työtavat on tällä hetkellä suurin este Mersun kehitykselle, nykyään ei vastaava massiivinen testaaminen ja kilometrien nieleminen ole vain mahdollista. Harha-askelia ei ole saa ottaa kuten menneellä kaudella näimme, vauhti parani kun auton kehitys lopetettiin syksyllä ja autoa alettiiin ymmärtää paremmin.
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Shumin menestys, vilunkipelit, tallimääräykset, ym. ruokkivat hänen 'ylivertaisuutta' ennestään.
Osittain tämän vuoksi Schumi on seitsenkertainen maailmanmestari. Täydellinen siitos lahjakkuutta,itsekkäisyyttä,pelisilmää ja kyky manipuloida kaikkea ympärillä olevia. Ilkeitä jos oltaisiin, voitaisiin puhua narsisitisesta persoonallisuushäiriöstä, mutta minun mielestä kyse on huippu-urheilijasta, joka tietää mitä menestykseen tarvitaan. Sama pätee Alonsoon kaikilta osin.
Molemmille kuskeille toivon menestystä heidän kaikki tai ei mitään-asenteensa takia. Kimistä pidän muuten vaan..
Toivon ja uskon, että Mersu on huomattavasti kilpailukykyisempi tulevalla kaudella. Schumi ei tule kuitenkaan pääsemään Nicon kanssa helpolla.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Osittain tämän vuoksi Schumi on seitsenkertainen maailmanmestari. Täydellinen siitos lahjakkuutta,itsekkäisyyttä,pelisilmää ja kyky manipuloida kaikkea ympärillä olevia. Ilkeitä jos oltaisiin, voitaisiin puhua narsisitisesta persoonallisuushäiriöstä, mutta minun mielestä kyse on huippu-urheilijasta, joka tietää mitä menestykseen tarvitaan. Sama pätee Alonsoon kaikilta osin.
Tässä paistaa läpi oletus, että kuljettaja on pääosin vastuussa omasta menestyksestään. Näin ei kuitenkaan ole, vaan kuljettajan rooli menestyksen suhteen on - luvalla sanoen - naurettavan pieni F1:ssä.

Sen sijaan lainaisin markot:n postausta:

Shumin menestys, vilunkipelit, tallimääräykset, ym. ruokkivat hänen 'ylivertaisuutta' ennestään ja olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin millaisia kabinettipelejä ja kuvioita tämän ylläpitämiseksi on tehty. (Salon tuuraus, hänen menestys Hockenheimissä, täydellinen romahdus Unkarissa joka johtui Salon omien sanojen mukaan siitä että Morris kyseenalaisti Shumille maksamansa palkkion koska vähemmälläkin tuli menestystä ja Ferrarin johdossa päätettiin toimia, Bernien julkisuuden kommentit että tarvitaan saksalainen mestari ym.)
Näin se on. Eikä se taida muuten voida ollakaan lajissa jossa rahan valta on ylitse kaiken muun ja itse urheilijan rooli tulosten suhteen on varsin vähäinen. Tällöin asioita voidaan ohjailla haluttuun suuntaan, ja näin myös mitä todennäköisimmin tehdään. Ja juntit nielee kaiken, tekee kuskeista sankareita ihan kuin olisi kyse tasavertaisista lähtökohdista käytävästä kamppailusta jossa yhdet vaan on parempia kuin toiset. Todellisuudessa tilanne on kuin eläinten vallankumouksessa, jossa yhdet vaan on "tasa-arvoisempia" kuin toiset jo lähtökohtaisesti. http://fi.wikipedia.org/wiki/Eläinten_vallankumous
 

nevermind

Well-known member
Liittynyt
13.12.2006
Viestit
87
juuh, oishan mustakin tullu F1-mestari jos oisin saanu ajaa:nope:
Shumin lahjakkuutta ei voi kiistää Jordanilla eka kisassa ajetusta 7 sijasta lähtien. Pidän Saloa ja Häkkistä yhtä hyvänä kuskina, Kimiä parhaana.
Toivottavasti nähdään Kimi vielä joskus mersulla:ahem:
 
Ylös