Tietäjä
Well-known member
- Liittynyt
- 18.9.2009
- Viestit
- 47
Tuo kohdassa 8:05 oleva kuva löytyy Auto Hebdo-lehden numerosta 6/86. En sitä nyt tähän hätään löytänyt, mutta jos tuosta kuvasta (ja omien muistikuvien perusteella) yrittää tulkata, niin siinä olevat ensimmäiset viisi autoa ovat järjestyksessä Chatriot (Renault 5), Alen(?)/Biasion(?) (Lancia), Loubet (Alfa), Ragnotti (Renault 11), Rouby(?)/Balesi(?) (Renault 5). Mutkan toiselta puoleltahan löytyvät sitten se toinen Lancia ja Sabyn Peugeot."Tuossa kuvassa varmaan selkenee mitä Piironen tarkoitti sanalla "muuri"."
NIINPÄ:thumbup:
Tässä videossa näkyy et jäljet kyllä asvalttiin jää jos S4 jarrutetaa(Henri tulee neulan silmään eikä saanu auto käännetty joten joutu vetään jarrut lukkoon ja peruuttan vähän...n.4.43min kohdilla)8.05min näkyy valokuva jossa on kuvattu tulosuunnasta katsottuna mutkaan jossa on jo paljon autoja paikalla ja sakee harmaanvaalee savu verho on mutkan takana
http://www.youtube.com/watch?v=b0yw0Y9BAIE
Kuten tiedetään, oli tilanne ensimmäisen päivän jälkeen:
1) Toivonen
2) Saby
3) Biasion
4) Chatriot
5) Alen
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että EK jolla Henkan onnettomuus sattui, oli tauon jälkeen ensimmäinen. Voisi siis olettaa, että tuolle kohtalokkaalle 18. pätkälle olisi saavuttu nimenomaan tuossa järjestyksessä. Varsinkin, kun mikään ei anna viitteitä siihen (kaikilla sinä päivänä ajetuilla pätkillä juuri nämä viisi olivat miehittäneet viisi ensimmäista sijaa), että jollain kärkiviisikosta olisi tuona päivänä ollut jotain murheita, mikä voisi selittää sen, että tuolle pätkälle saavuttiin jossain muussa järjestyksessä.
Olisi mielestäni hyvä, jos tapaus vielä avattaisiin kertaalleen uudelleen. Selvää on, ettei totuutta saada koskaan selville, mutta luulisin, että monta ns. yleistä teoriaa voitaisiin sulkea pois.
Oliko se sittenkään pari Alen/Kivimäki, joka tuon onnettomuuden ensimmäisenä havaitsi? Lasse Erolan MM-sarjan vuosikirjassa 1986 muistaakseni mainitaan ensimmäisenä paikalle saapuneen auton numero 6, Biasion/Siviero, ja kartanlukija Siviero nimenomaan oli se, joka ensimmäisenä tuosta onnettomuudesta tiimiradiolla eteenpäin viestitti.