http://www.aijaa.com/v.php?i=5318955.jpg
Tuosta kuvasta näkee selvästi, että on siis tiellä pyörähtänyt ja perä edellä pudonnut alas. Tien reunassa olevassa ruohossa näkee selvät renkaanjäljet (2kpl) mistä kohtaa pudonnut. Samaan kohtaan loppuu myös kumin jäljet asvaltissa.
Mutta siihen tuskin koskaan saadaan selvyys, mikä johti kyseiseen tilanteeseen. On se sitten tekninen vika, nuottivirhe=ylikovaa tai joku muu. Voidaan vain spekuloida mahdollisella syyllä. Joka tapauksessa tehtyä se ei tee enää tekemättömäksi.
Itselläni känyt mielessä että jos, kuten joku täällä jo joku mainitsi, että kaasu olisi hirttänyt kiinni.(joku kirjoitti että Lancian tyyppivika) Niin olisiko Henri yrittänyt vaikka mutkan sisäreunasta hiljentää vaistonomaisesti vauhtia mutkan lähestyessä. Kuten talvellakin tehdään, että otetaan ns. "penkasta vauhti pois".
Siinä voisi olla syy, että sisäpenkka heitti auton ympäri. Samalla saattaisi selittää sen videossa lentävän valkoisen esineen sekä lommon runkoputkessa kuljettajan puolella tuossa kuvassa:
http://www.forninoracing.it/Immagini/Toivonen02.jpg
Tai sitten Henkka on vain kaikessa yksinkertaisuudessaan tullut mutkaan nähden liian kovaa, jonka seurauksena pyörähtänyt ja poistunut. Tämä lienee kaikkein todennäköisin syy. Harvoin autokilpailuissa kuitenkin poistutaan teknisen vian seurauksena. Kyllä se useimmiten/lähes aina on se kuljettajaparin ajovirhe/nuottivirhe joka ulosajo tilanteeseen johtaa. Tällä kertaa tosin dramaattisin seurauksin.