jari5
Well-known member
Aivan nyt ymmärsin. Corten tarkka lähtöpaikka on kanssa hieman vaikea hahmottaa. Missä se tarkalleen on ollut.
Väittäisin, että tuo 39.00 kohta on EK14 lähdöstä, tarkalleen tältä kohdalta: https://goo.gl/maps/m7WV9LUragM2Olisikohan ne viime hetket tässä videossa alkaen 39.00.
Corten lähtö? Ainakin lähtöjärjestys vaikuttaa olevan sinne päin Toivonen takana pösö sen takana lancia.
Corten pätkältä väliltä lähtö-7km lähdöstä? Muutama sekuntti videokuvaa Lancia kiitää pätkää myöden juuri ennen kun kuva leikkaantuu onnettomuus videoklippiin.
Ei selvinnyt kuka on videon tehnyt koska ei ollut lopputekstejä nauhoitettu tai sitten ei ollut lopputekstejä siitä mistä kopsasin. Alussa on n. 5 - 6 min Henkan ura suurimmaksi osaksi kuvakoosteena. EK 18 asti "normaali" selostus (Timo Pulkkinen) kilpailun etenemisestä. Loput käydään aika pikaisesti läpi. Kokonaiskesto n. 30 min. Monissa videoissa on (mm Superautojen aika ja Henkasta tehtyjä videoita) on pätkiä tästä videosta. Ihme ettei löydy netistä koska näitä pätkiä kuitenkin on muissa videoissa. Meinaan tilata vehkeitä joilla pitäisi olla mahdollista siirtää VHS videot tietämyskonemuotoon. Katsotaan sitten pääsenkö niin pitkälle että saisin videon tänne forumille.Mielenkiintoista kuulla, minkälaisesta nauhasta on kyse.
Tuohan haiskahtaa siinä tapauksessa vahvasti VideoStylen Korsikan kisakoosteelta, joka on ollut jakelussa sekä myyntikasettina, että myöskin television puolella (HTV).Ei selvinnyt kuka on videon tehnyt koska ei ollut lopputekstejä nauhoitettu tai sitten ei ollut lopputekstejä siitä mistä kopsasin. Alussa on n. 5 - 6 min Henkan ura suurimmaksi osaksi kuvakoosteena. EK 18 asti "normaali" selostus (Timo Pulkkinen) kilpailun etenemisestä. Loput käydään aika pikaisesti läpi. Kokonaiskesto n. 30 min. Monissa videoissa on (mm Superautojen aika ja Henkasta tehtyjä videoita) on pätkiä tästä videosta. Ihme ettei löydy netistä koska näitä pätkiä kuitenkin on muissa videoissa. Meinaan tilata vehkeitä joilla pitäisi olla mahdollista siirtää VHS videot tietämyskonemuotoon. Katsotaan sitten pääsenkö niin pitkälle että saisin videon tänne forumille.
Eikös tuo joskus netissä jo ollut tuo VideoStylen kooste? Voi olla, että muistan väärinkin.Tuohan haiskahtaa siinä tapauksessa vahvasti VideoStylen Korsikan kisakoosteelta, joka on ollut jakelussa sekä myyntikasettina, että myöskin television puolella (HTV).
Huippujuttu, mikäli saat tuon digitaaliseen muotoon. Se on itseasiassa aika helppoa, tuli joku 7-8 vuotta sitten käännettyä muutama ei-ralli-aiheinen video VHS:ltä YouTubeen eikä se ollut ollenkaan niin haastavaa mitä voisi kuvitella.
Varsinaista Korsikan rallin koostetta en muista nähneeni? Joka nyt ei ole mikään tae mistään toki sekään...Eikös tuo joskus netissä jo ollut tuo VideoStylen kooste? Voi olla, että muistan väärinkin.
Varsinaista Korsikan rallin koostetta en muista nähneeni? Joka nyt ei ole mikään tae mistään toki sekään...[/QUOTE
Kokolailla joo. Hieman vaan ihmetyttää, miksi esim. kaasupolkimen osalta pitää sanoa, että "kyllähän se tiedetään" tai "aika varmalta taholta olen kuullut" (kuten tässä), kun onnettomuudesta on kulunut kohta 33 vuotta. Ketä tässä enää tarvitsee suojella?Harri on kertonut samat jutut viimeiset 6 vuotta.
Oma täysin viraton ajatukseni ulosajon kulusta on jotakuinkin seuraava:Se on vahvistettu, että Henkka löydettiin auton ulkopuolelta, mutta miten, minkälaisten vaiheiden jälkeen ja missä asennossa hän sinne päätyi, sitä ei kaiketi ole missään virallisessa yhteydessä vahistettu?
Jos ei tuo linkki toimi ja kiinnostaa,niin Youtubessa hakusanalla Lancia delta S4 at Tour de Corse 1986.Kirjoitusasu ei omani..Mikä on sitten sen paljon kerratun bad left ja flat left-nuotin sekoittumisen mahdollisuus? En tiedä millaisella aksentilla Sergio Cresto luki nuottia? Lukipa millaisella hyvänsä,niin väsyksissä ja huumaavan kuumassa ja meluisassa Lancia Delta S4:n ohjaamossa on voinut tulla väärinkäsitys.Se on ihan ymmärrettävää ja inhimmillistä,mutta seuraukset olivat ihan hirvittävät.Ohjaamossa on täytynyt olla hirmuisen kuuma ja tuskainen olo,kun Markku Alénkin näyttää eräällä huoltopaikalla ihan sekapäiseltä..www.youtube.com/watch?v=c6mpmlev64A kohdasta 4:33-
Nuottikieli on toki valtavasti kehittynyt noista ajoista, mutta tuntuisi erikoiselta, mikäli onnettomuusmutkaan ei olisi "bad leftin" (ja oliko se Toivosen ja Creston papereissa ylipäänsä "bad left", sitä tuskin tiedetään) ohella kirjattu mitään lisämerkkejä. Salonenhan sanoi jossain (oliko siinä Urheilu-Suomen moottoriurheilujaksossa?), että ainakin heillä paikka oli huomiolla.Mikä on sitten sen paljon kerratun bad left ja flat left-nuotin sekoittumisen mahdollisuus? En tiedä millaisella aksentilla Sergio Cresto luki nuottia? Lukipa millaisella hyvänsä,niin väsyksissä ja huumaavan kuumassa ja meluisassa Lancia Delta S4:n ohjaamossa on voinut tulla väärinkäsitys.Se on ihan ymmärrettävää ja inhimmillistä,mutta seuraukset olivat ihan hirvittävät.Ohjaamossa on täytynyt olla hirmuisen kuuma ja tuskainen olo,kun Markku Alénkin näyttää eräällä huoltopaikalla ihan sekapäiseltä..www.youtube.com/watch?v=c6mpmlev64A kohdasta 4:33-
Kyllä kaikki on puhuneet että mutka on ollut varoituksin ja tuplahuomioilla, Salosella omien sanojensa mukaan jopa "VARO PERKELE"Nuottikieli on toki valtavasti kehittynyt noista ajoista, mutta tuntuisi erikoiselta, mikäli onnettomuusmutkaan ei olisi "bad leftin" (ja oliko se Toivosen ja Creston papereissa ylipäänsä "bad left", sitä tuskin tiedetään) ohella kirjattu mitään lisämerkkejä. Salonenhan sanoi jossain (oliko siinä Urheilu-Suomen moottoriurheilujaksossa?), että ainakin heillä paikka oli huomiolla.