Talvitestit 2010

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Kobajassikin ajeli 1.12,0. Kyllähän tuo Sauber näyttää kulkevan, mikä sitten syynä:idea:
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
McLarenilla jälleen vihreät maalit käytössä, tällä kertaa diffussa :ahem:


 

Kie

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
181
Onko kellään linkkiä mistä näkis livekuvaa?:confused:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Ilmeisesti nuo Massan 1.11 ajat on tehty suht pienellä bensamäärällä, koska tällä hetkellä hän ajaa aikoja 1.16.

Eli kuten kuskit ovat sanoneet vertailu on tänä vuonna vaikeaa, koska bensalasteissa voi olla todella isot erot.

Renaultilta on sanottu, että he ajavat tänään raskaalla autolla.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Näyttäis punainen auto kulkevan. Toivotaan että vielä jotenkin saataisiin niiden kaudesta totaalinen fiasko. En kestä niitä "Fernando toi tallille 0.8 sekuntia"-juttuja.
No oliko viime kauden alussa talvitestien perusteella odotettavissa Ferrarille huono vuosi? Muistaakseni ei ollut, vaan odotettiin että mestaruudesta taistellaan vaikka Brawn olikin loistanut testeissä. Totuus oli kuitenkin, että Ferrarilla tiedettiin ettei auto ole kärjessä, näin on ainakin Kimi sanonut. Mutta siis se ei muistaakseni näkynyt tänne sohvalle asti kun testejä seurasi netin välityksellä.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Kertokaapa, voiko olla mahdollista, että BMW Sauberin nopeat kierrokset ovat aitoa nopeutta? Toki on todennnäköisempää, että kyseessä ovat pr-kierrokset, mutta entä jos sittenkin...

Niinhän sen Brawninkin piti viime vuonna hakea testivauhdillaan vain sponsoreita, vaan kuinkas kävikään...

Entä jos BMW Sauberilla on ollut jo useamman vuoden kaikki paketissa muuten kohdillaan, mutta BMW:n mylly on ollut huono? Nyt sen tilalla on Ferrari ja nopeutta löytyy? :eek:
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
No oliko viime kauden alussa talvitestien perusteella odotettavissa Ferrarille huono vuosi? Muistaakseni ei ollut, vaan odotettiin että mestaruudesta taistellaan vaikka Brawn olikin loistanut testeissä. Totuus oli kuitenkin, että Ferrarilla tiedettiin ettei auto ole kärjessä, näin on ainakin Kimi sanonut. Mutta siis se ei muistaakseni näkynyt tänne sohvalle asti kun testejä seurasi netin välityksellä.
Ferrarihan muistaakseni testasi pääsääntöisesti muilla radoilla valtaosaan verrattuna. Ensimmäiset epäilykset ainakin täällä foorumilla taisi tuli siinä, kun Toyota oli testeissä Ferrarin vauhdissa, joskin siinä kiinnitettiin huomiota enemmän Toyotan nopeuteen, eikä niinkään Ferrarin hitauteen.

Myös mm. McLaren oli testeissä jatkuvasti pulassa. Ferrari muistaakseni väläytti muutaman kerran kärkiajalla, mutta myöhemmissä testeissä yhä useampi talli rikkoi Ferrarin ajan, jolloin pelko alkoi hiipiä puseroon. Sitten muistaakseni Autosport julisti heidän oman arvionsa tallien suhteista testien perusteella. Itsehän en halunnut uskoa sitä ollenkaan, mutta piti kuin pitikin suurimman osan paikkaansa.

Eli kyllä ne testit jotain kertoo. Se, että Ferrari on nyt kärjessä ei välttämättä kerro paljoa, mutta kääntää vaakakuppia siihen suuntaan, ettei se Ferrari nyt ihan täysi susi ole. Massakin sanoi, että F10 olisi suuri parannus viimekautiseen autoon, eikä säätöjen kanssa ollut mitään ongelmia. Mutta katsellaan nyt...


Näinhän se tietenkin menee. Jos Ferrari on nopea, me suomalaiset täällä kirotaan yhä enemmän Kimin "kurjaa kohtaloa". Toisaalta, jos McLaren on nopea, niin pahus, kun meni Kimiltä sivusuun se diili. Entä, jos Mercedes kerää marjat? Oli miten oli, niin kyllä siinä helposti tulee suru puseroon Kimin lähdön myötä, ellei RedBull ja Vettel tule ja korjaa koko pottia. :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kyllähän testeistä tietenkin jotain irti saa jos niitä oikein seuraa. Varsinkin jos on joku joka käy paikalla ja laskee kierroksia ja kattelee muuten miten autot menee...

Esimerkiks tälläsellä tiedolla jo tekee jotain:
Long stint in Hamilton
13:33 - Leis Hamilton is making a very long run. The McLaren driver read on his pit board that he had twenty laps to do before he can begin his inlap and he already has three behind. And with the heavy MP4-25 Hamilton also improves his time.
Taisi vielä tehdä tuon puol sekkaa Massaa hitaamman ajan tollon stintin alussa...
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Hamilton ajoi 26 kierroksen stintin ja ajat olivat 1.12 -1.13 pintaan. Nico ja Felipe tekivät myös pidempää stinttiä ilmeisesti 1.15- 1.16 aikoihin. Nämä siis Atlakselta.

Otapa näistä nyt selvää.

Edit. "Massa just comleted a 19 lap run his times were in the 1:15-1:16s."
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mitä Sauberiin tulee, niin nykyohjelmalla ei juuri pr-kierroksiin ole aikaa - entisajan malliin. Sikäli uskon, että autot tosissaan ovat.

Sen sijaan polttoainekuormathan vaihtelee hirvittävästi ja jollekin aika-ajokierros on se tähdellisempi kun toinen hakee kisanopeutta. Mutta kun samankaltaiset kierrosmäärät ja melko paljon niitä on autokunnilla stintissä takana niin voihan siitä jotain olettaa. Näin ollen Ferrari olisi pari kymmenystä Macciä jäljessä - eli ei paljoa.

Mutta taitaa sittenkin ne kommentit olla helpoimpia luettavia kuin tulokset. Aivan kauden alla sitten jo tuloksetkin.

Keken mielestä ( paikan päällä ) Ferrarilla olisi se selkeästi paras vauhti.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/02/1048105
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Aikavertailua on kyllä vaikea tehdä ja se ei ole helppoa... Viime kaudella melkein kaikki tiimit noudattivat orjallisesti melkein samalla bensamäärällä ajoa eli noin 50 litran bensakuormalla jolloin vertailua oli helppo tehdä. Nyttemmin kun eri tiimit noudattavat eri taktiikkaa ja se arpoo aikamoista showta tälle kaudelle.:alppu:

Ei voi tietää onko autossa 50 litraa vai 5 litraa saatikka sitten 200 litraa bensaa... Ajoista voi sentään jotain osviittaa vetää sillä jos testataan 200 litran bensoilla niin auto on useita sekunteja hitaampi kuin viime kauden vastaavissa kisoissa... Lisäksi mielenkiintoista on, että testataanko kuluneilla renkailla ajoa sillä sääntömuutos 10:nen parhaan aika-ajon kuljettajan osalta meinaa starttia kisaan samalla satsilla joten se tulee olemaan haaste ja täysi lasti bensaa rasittaa vielä merkittävästi renkaita joten se yhdessä tulee tekemään etenkin kauden alusta kutkuttavan jännittävän!:thumbup:
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Paljon kierroksia tänään.

1.F. Massa (Ferrari) 1:11.722 (124 vueltas)
2.K. Kobayashi (BMW Sauber) 1:12.056 (96 vueltas)
3.L. Hamilton (McLaren) 1:12.256 (108 vueltas)
4.N. Rosberg (Mercedes GP) 1:12.426 (119 vueltas)
5.R. Barrichello (Williams) 1:12.899 (119 vueltas)
6.R. Kubica (Renault) 1:13.377 (102 vueltas)
7.S. Buemi (Toro Rosso) 1:13.823 (107 vueltas)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllä niiden jossakin vaiheessa pitää ruveta testaamaan renkaiden kestävyyttäkin. Niistä vedoista luulisi saatavan vertailua. Tarina ei myöskään kerro, onko siellä nyt useampia rengasseoksia käytössä.

Mutta ei tuo Ferrari sudelta vaikuta - ikävä kyllä. Tai voihan se vielä olla Alonsolle ihan mahoton - hieman kuin ratti jo sitä olikin.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
James Allenin mukaan punaiset liput aiheuttanut Renault mahdollisesti antoi autonsa bensan loppua tarkoituksellisesti. Kubica teki parhaan aikansa kierroksella 114.
edit: Ei sittenkään - We can confirm that Robert Kubica did not run out of fuel - he suffered engine faliure following 130 laps of running.

Williams keskittyi tänään pitkiin stintteihin, Rubensin nopein kierros tuli yhdellä niistä.

Rubens is only doing long runs today on heavy tanks for race simulation work so don't expect any really fast times!
http://twitter.com/clairevwilliams

Paljon kierroksia tänään.

1.F. Massa (Ferrari) 1:11.722 (124 vueltas)
2.K. Kobayashi (BMW Sauber) 1:12.056 (96 vueltas)
3.L. Hamilton (McLaren) 1:12.256 (108 vueltas)
4.N. Rosberg (Mercedes GP) 1:12.426 (119 vueltas)
5.R. Barrichello (Williams) 1:12.899 (119 vueltas)
6.R. Kubica (Renault) 1:13.377 (102 vueltas)
7.S. Buemi (Toro Rosso) 1:13.823 (107 vueltas)
Listasi on väärässä.

Koodi:
 1.  Massa         Ferrari              (B)   1:11.722  124
 2.  Kobayashi     BMW Sauber-Ferrari   (B)   1:12.056   96
 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)   1:12.256  108
 4.  Kubica        Renault              (B)   1:12.426  119
 5.  Rosberg       Mercedes GP          (B)   1:12.899  119
 6.  Barrichello   Williams-Cosworth    (B)   1:13.377  102
 7.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   (B)   1:13.823  107
 
Viimeksi muokattu:

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Muistaakseni viime vuonna löytyi tialstoja missä näki miten pitkiä stinttejä kuljettajat ajoivat ja kierrosajat. Löytyykö niitä taas jostain?
 
Ylös