Parempi sekin kuin ajaa penkkaan.Näin vanhemmiten Schumi pysäyttää hyvän ajan saatuaan autonsa ja kisan jo harjoituksissakin.
Aika katkeran makuinen kommentti. Otetaan sille! :alppu:Näin vanhemmiten Schumi pysäyttää hyvän ajan saatuaan autonsa ja kisan jo harjoituksissakin.
Mun ymmärtääkseni motteihin saa tehdä jotain muutoksia kunhan siihen anoo lupaa tms. Muutokset tosin sais vaan koskee luotettavuutta tai turvallisuutta. Mutta tuolla varjollahan lähes kaikki paransi mottejaan sillonkin, kun tämä kehityksen jäädytys tehtiin.Ferrarin motista on selvästi kaiveltu lisää tehoja talven aikana.:wink: Sanokaapa viisaammat olisiko jonkinmoiset päivitykset kielloista huolimatta mahdollisia?
Sauber, Toro Rosso ja Ferrari sen verran hyvässä vauhdissa.
Oliko mutua vai faktaa tämä liioittelu? Tai tuo ilmoittamasi tehoero?Kaipa niihin moottoreihin joitakin korjailuja saa tehdä, mutta fakta on se että moottoreiden tehoeroja aika paljon liioiteltu. Nykyisillä säännöillä tehoerot ovat maksimissaan 20-30hv, joka ei vielä kauheasti vaikuta kierrosaikoihin tai suoravauhteihin.
JOs noita on pakko käännättää, käännättäkää ne alkuperäiskielestä englanniksi koska silloin lopputulos on kuitenkin selkeästi parempi. Suomeksi ei millään ohjelmalla kannata kääntää yhtään mitään.Älä tieri hitsaa... Nämä pari edellistä oli huumoria kyllä, mutta aiemmin vastaavat postaukset on mun mielestä ollu ihan asiaa.
Ja osaat sä hollantia? Meinaan noi hauskimmat on sieltä käännetty. Mut enkuks kun kääntää niin niistä saa paremmin selvää kyllä. Tosin Autosport tuottaa kommentteja kyl paremmin kuin hollantilaiset ja suoraa lontooks...
Sanoisin että faktaa, mutta en kyllä pysty nyt heittämään mitään todisteita. Se oli viime vuoden puolella kun jossain päin interwepsiä tuli vastaan luotettavan oloinen artikkeli/analyysi viime kauden moottorien tehoeroista. Siinä muistaakseni mainittiin tuo 20-30hv.Oliko mutua vai faktaa tämä liioittelu? Tai tuo ilmoittamasi tehoero?
Kysyy hän vain mielenkiinnosta.
Eikös Renault saannut kuitenkin FIAn erikoisluvalla kehittää moottoriansa tehokkaammaksi toissatalvena missä oli jäännyt muissa talleissa jälkeen? Joku ehtohan siinä oli, että 5000 kilsaa vähemmä saivat sitten vain ajaa testejä. Autohan oli ainakin niin susi, joten saattoivat luovuttaa moottorinkehittely oikeutensa, jotta saisivat testata autoa aerodynaamisesti toimivammaksi.Sanoisin että faktaa, mutta en kyllä pysty nyt heittämään mitään todisteita. Se oli viime vuoden puolella kun jossain päin interwepsiä tuli vastaan luotettavan oloinen artikkeli/analyysi viime kauden moottorien tehoeroista. Siinä muistaakseni mainittiin tuo 20-30hv.
Niin siis tuo liioittelu on kyllä ihan täyttä faktaa. Joka puolellahan sitä viime kaudella hehkutettiin, kun se Mersun voimanpesä on niin ylivoimainen moottori. Samaan aikaan yksi "heikoimmista", eli Renault, kiidätti välillä radan selvästi nopeimpia autoja. Sanoisin että nopeusmielessä on melkeimpä se ja sama että mikä motti siellä penkin takana hyrisee (pieni varaus Cosworthille). Erot tulevat ennemminkin kulutuksesta ja luotettavuudesta.