Talvitestit 2010

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
On kyllä noloa jos ei kulje edes kovempaa kuin GP2.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Toro Rosso ja Sauber on kyllä tässä kohtaa pakko nostaa jonkinlaisiks yllättäjiks. Ihan ekoja päiviä lukuunottamatta STR on tainnu olla jossain top kolmessa joka päivä. Samoin Sauber on enemmän kuin usein ollu kärjen tuntumassa...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Nytkö nähdään vähän Mersun parasta? Sumi on radalla tekemässä nopeita aikoja nääs...
1 Schumacher Mercedes 1m20.613s
2 Barrichello Williams 1m21.097s +0.484
3 Massa Ferrari 1m22.641s +2.028
4 Vettel Red Bull 1m22.752s +2.139
5 Kubica Renault 1m23.277s +2.664
6 De la Rosa Sauber 1m23.796s +3.183
7 Hamilton McLaren 1m24.065s +3.452
8 Alguersuari Toro Rosso 1m25.756s +5.143
9 Di Grassi Virgin 1m27.389s +6.776
10 Sutil Force India 1m27.606s +6.993

Jotain ongelmia Mersulla oli vissiin ku Sumi oli ajanu vaan 11 kiekkaa ennen tätä nopeeta stinttiä, mut nyt kulkee:
12:46 Meanwhile, Schumacher is just a fraction off his best with a 1m20.661s.

12:44 After a leisurely start to the day, clearly Michael is chasing some quick times this afternoon.

12:43 Next time around it is a 1m20.613s from Schumacher to edge even further ahead.

12:40 There's even more from the German as he clocks a 1m20.971s to top the order.

12:40 Barrichello improves again to a 1m21.097s, while Schumacher springs up to second immediately with a 1m22.000s
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ja lento loppu punaseen lippuun... Auto pysähty takasuoralle...
Ajo kait kuitenkin jotain kymmenen kiekkaa, eli ei ihan ilman bensaa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Näin vanhemmiten Schumi pysäyttää hyvän ajan saatuaan autonsa ja kisan jo harjoituksissakin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Di Grassi ja Virginkin on päässy näin iltapäivästä radalle taas. Jo kolmetoista kiekkaa takana eivätkä ole edes viimesiä! :thumbup:
Ei vaan, ihan tosi parannusta on. Alta seittemän sekkaa kärjestä.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Ferrarin motista on selvästi kaiveltu lisää tehoja talven aikana.:wink: Sanokaapa viisaammat olisiko jonkinmoiset päivitykset kielloista huolimatta mahdollisia?

Sauber, Toro Rosso ja Ferrari sen verran hyvässä vauhdissa.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Schumilla ja Hamiltonilla on ilmeisesti ollut radalla pienimuotoista kaksinkamppailua. Kerppenin rehtori oli kuitenkin ollut nopeampi ja mennyt ohi. :thumbup:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ferrarin motista on selvästi kaiveltu lisää tehoja talven aikana.:wink: Sanokaapa viisaammat olisiko jonkinmoiset päivitykset kielloista huolimatta mahdollisia?

Sauber, Toro Rosso ja Ferrari sen verran hyvässä vauhdissa.
Mun ymmärtääkseni motteihin saa tehdä jotain muutoksia kunhan siihen anoo lupaa tms. Muutokset tosin sais vaan koskee luotettavuutta tai turvallisuutta. Mutta tuolla varjollahan lähes kaikki paransi mottejaan sillonkin, kun tämä kehityksen jäädytys tehtiin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kaipa niihin moottoreihin joitakin korjailuja saa tehdä, mutta fakta on se että moottoreiden tehoeroja aika paljon liioiteltu. Nykyisillä säännöillä tehoerot ovat maksimissaan 20-30hv, joka ei vielä kauheasti vaikuta kierrosaikoihin tai suoravauhteihin. Tällä kaudella tärkeämmäksi nousee kyllä se, miten pienellä polttoainemäärällä saadaan moottorista kilpailukykyisesti tehoa. Kisapituudessa kulutuseroilla (ja sitäkautta painoeroilla) alkaa olla oikeasti merkitystä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kaipa niihin moottoreihin joitakin korjailuja saa tehdä, mutta fakta on se että moottoreiden tehoeroja aika paljon liioiteltu. Nykyisillä säännöillä tehoerot ovat maksimissaan 20-30hv, joka ei vielä kauheasti vaikuta kierrosaikoihin tai suoravauhteihin.
Oliko mutua vai faktaa tämä liioittelu? Tai tuo ilmoittamasi tehoero?
Kysyy hän vain mielenkiinnosta. :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hups:
15:13 Progress from Virgin with Di Grassi recording a 1m22.912s, moving up to eighth.

Kaks kolme sekkaa kärjestä... Lotuksellahan tuloo kiirus.

1 Sutil Force India 1m20.253s
2 Barrichello Williams 1m20.341s +0.088
3 Schumacher Mercedes 1m20.613s +0.360
4 Kubica Renault 1m21.577s +1.324
5 Massa Ferrari 1m21.673s +1.420
6 De la Rosa Sauber 1m22.134s +1.881
7 Vettel Red Bull 1m22.752s +2.499
8 Di Grassi Virgin 1m22.912s +2.659
9 Hamilton McLaren 1m23.365s +3.112
10 Alguersuari Toro Rosso 1m24.072s +3.819
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Testiviikko purkissa. Hamilton viikon nopein.
Lauantain tulokset:
1 Hamilton McLaren 1m19.583s
2 Sutil Force India 1m20.180s +0.597
3 Barrichello Williams 1m20.341s +0.758
4 Kubica Renault 1m20.358s +0.775
5 Schumacher Mercedes 1m20.613s +1.030
6 Vettel Red Bull 1m21.203s +1.620
7 Massa Ferrari 1m21.485s +1.902
8 De la Rosa Sauber 1m22.134s +2.551
9 Di Grassi Virgin 1m22.912s +3.329
10 Alguersuari Toro Rosso 1m24.072s +4.489

Massa päästeli vaatimattomat 160 kiekkaa tänään. Reilut kaks kisamittaa...

Onkohan missään listattu kierros/km määriä mitä kukin talli on kerryttäny? Ferrari lienee kärjessä.

Niin ja Virginikin sai tänään 63 kierrosta kasaan vaikka eivät ajaneet aamupäivällä lainkaan. Ja pääsivät jo samoille sekunneille muiden kans.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Hienoa, että Virgin alkaa pikkuhiljaa päästä muiden vauhtiin.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Älä tieri hitsaa... :) Nämä pari edellistä oli huumoria kyllä, mutta aiemmin vastaavat postaukset on mun mielestä ollu ihan asiaa.

Ja osaat sä hollantia? Meinaan noi hauskimmat on sieltä käännetty. Mut enkuks kun kääntää niin niistä saa paremmin selvää kyllä. Tosin Autosport tuottaa kommentteja kyl paremmin kuin hollantilaiset ja suoraa lontooks...
JOs noita on pakko käännättää, käännättäkää ne alkuperäiskielestä englanniksi koska silloin lopputulos on kuitenkin selkeästi parempi. Suomeksi ei millään ohjelmalla kannata kääntää yhtään mitään.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Oliko mutua vai faktaa tämä liioittelu? Tai tuo ilmoittamasi tehoero?
Kysyy hän vain mielenkiinnosta. :)
Sanoisin että faktaa, mutta en kyllä pysty nyt heittämään mitään todisteita. Se oli viime vuoden puolella kun jossain päin interwepsiä tuli vastaan luotettavan oloinen artikkeli/analyysi viime kauden moottorien tehoeroista. Siinä muistaakseni mainittiin tuo 20-30hv.

Niin siis tuo liioittelu on kyllä ihan täyttä faktaa. Joka puolellahan sitä viime kaudella hehkutettiin, kun se Mersun voimanpesä on niin ylivoimainen moottori. Samaan aikaan yksi "heikoimmista", eli Renault, kiidätti välillä radan selvästi nopeimpia autoja. Sanoisin että nopeusmielessä on melkeimpä se ja sama että mikä motti siellä penkin takana hyrisee (pieni varaus Cosworthille). Erot tulevat ennemminkin kulutuksesta ja luotettavuudesta.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Sanoisin että faktaa, mutta en kyllä pysty nyt heittämään mitään todisteita. Se oli viime vuoden puolella kun jossain päin interwepsiä tuli vastaan luotettavan oloinen artikkeli/analyysi viime kauden moottorien tehoeroista. Siinä muistaakseni mainittiin tuo 20-30hv.

Niin siis tuo liioittelu on kyllä ihan täyttä faktaa. Joka puolellahan sitä viime kaudella hehkutettiin, kun se Mersun voimanpesä on niin ylivoimainen moottori. Samaan aikaan yksi "heikoimmista", eli Renault, kiidätti välillä radan selvästi nopeimpia autoja. Sanoisin että nopeusmielessä on melkeimpä se ja sama että mikä motti siellä penkin takana hyrisee (pieni varaus Cosworthille). Erot tulevat ennemminkin kulutuksesta ja luotettavuudesta.
Eikös Renault saannut kuitenkin FIAn erikoisluvalla kehittää moottoriansa tehokkaammaksi toissatalvena missä oli jäännyt muissa talleissa jälkeen? Joku ehtohan siinä oli, että 5000 kilsaa vähemmä saivat sitten vain ajaa testejä. Autohan oli ainakin niin susi, joten saattoivat luovuttaa moottorinkehittely oikeutensa, jotta saisivat testata autoa aerodynaamisesti toimivammaksi.

En muista enää. Valottakaa.

Ja niin ja olisiko mitään listaa jossa näkyisi kaikkien Jerezissä ajaneiden kuskien pohja-ajat nopeus järjestyksessä?
 
Ylös