kouvotsvoni
Banjottu
Toivottavasti kaatuisi..Sportti.comilla uutisoidaan, että kyseinen pistekuvio ei olekkaan vielä varmaa. Tallit voivat sen halutessaan kaataa. Jää nähtäväksi miten käy.
Toivottavasti kaatuisi..Sportti.comilla uutisoidaan, että kyseinen pistekuvio ei olekkaan vielä varmaa. Tallit voivat sen halutessaan kaataa. Jää nähtäväksi miten käy.
Tuo uutinen on roskaa. Siinä väitetään, ettei F1-komissio ole hyväksynyt uutta pistelaskua.Sportti.comilla uutisoidaan, että kyseinen pistekuvio ei olekkaan vielä varmaa.
...vähemmän yllättäen huonompaan suuntaan.F1-pistelaskuun lisää uudistuksia?
30.12.2009, 15.15
Ferrarin F1-tallin kilpailujohtaja Stefano Domenicali paljastaa La Stampa-lehdelle tallien ehdottaneen lisää uudistuksia Formula ykkösten pisteytykseen. Ensi kaudella pistejärjestelmä menee uusiksi voittajan saadessa 25 pistettä. Pisteitä jaetaan kymmenelle kuljettajalle, mutta tallit haluaisivat vielä lisää uudistuksia.
- Kyllä. Pisteytys tulee todennäköisesti muuttumaan. Olemme ehdottaneet pisteitä paalupaikasta sekä kisan nopeimmasta kierroksesta. Odotamme FIA:n työryhmän päätöstä, joka tehdään tammikuussa, Domenicali kertoi.
IndyCar-sarjassa on jaettu pisteitä paalupaikasta ja kyseinen malli on saanut vain positiivistä palautetta osakseen.
Sport Content Oy
Voisihan tuon sopia niinkin, että pisteen saadakseen pitää olla kymmenen parhaan joukossa maaliviivalla. Toivottavasti koko "idea" kuitenkin heitetään heti roskakoriin...Eli 10 parhaan ulkopuolella olevat tulevat viimeisillä kierroksilla varikolle ja yrittävät uusilla renkailla saada vielä nopeinta kierrosta?
Hieman enemmän yllättäen joku Sport Content Oy:ssä on oikeasti kartalla ja tekee jutun lopussa melko mielenkiintoisen huomion.Tallit kaavailevat uudistuksia pisteisiin Ferrarin johdolla...
...vähemmän yllättäen huonompaan suuntaan.
Ja kisan loppu on sitä, kun ensi kauden Minardi vaihtaa kuskiensa järjestystä tiuhaan tahtiin...Jäämme odottamaan myös yhtä lisäpistettä eniten ohituksia kisan aikana tekevälle kuljettajalle.
Uudessa versiossa prosentit (voittajan pisteistä) menevät laskelmieni mukaan näin:Asia on helpoin havainnollistaa prosentteina voittajan pisteistä.
UUSI:
1. 100% 2. 80% 3. 60% 4. 40% 5. 32% 6. 24% 7. 20% 8. 12% 9. 8% 10. 4%
VANHA:
1. 100% 2. 80% 3. 60% 4. 50% 5. 40% 6. 30% 7. 20% 8. 10%
Sijoista 4-8 saa siis suhteessa hieman vähemmän kuin ennen, mutta nyt saa pisteitä myös sijoista 9 ja 10, mikä tasoittaa muutosta hieman.
Just hyvä suunta, kerrankin.Uusimmassa ehdotuksessa ykkös-, kolmos- ja vitossijoista saisi suhteessa täsmälleen yhtä paljon pisteitä kuin aiemmin.
Kakkos- ja nelossijoista saisi puolestaan suhteessa aiempaa vähemmän pisteitä.
Sijoista 6. - 10. taas saisi voittajaan suhteutettuna enemmän pisteitä kuin vanhalla järjestelmällä.
Mun mielestä toimittajat voisivat ennen kisaa järjestettävien lehdistötilaisuuksien ja kuljettajien antamien haastattelujen perusteella antaa yhden pisteen äänestyksen perusteella.Ohituksista sekä homohypystä voisi kyllä antaa pari lisäpistettä.