WTCC 2010

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Voisiko joku selittää millä logiikalla FIA näitä menestyspainojaan antelee?

+40 kg - SEAT León TDI
+40 kg - Chevrolet Cruze LT
+20 kg - BMW 320si (Newer models)
-20 kg - BMW 320si (Older models)
-20 kg - Chevrolet Lacetti

Ymmärrän kyllä että ranskalaiset pyrkivät tekemään kaikkensa miellyttääkseen Theissenin joukkoja (= palaamaan ensi vuonnakin gridiin tehdastallina), mutta vauhdillisesti bemarit ovat viime kisoissa olleet suurin piirtein dieselien ja chevyn kannoilla. Priaulxilla on jo tässä vaiheessa yhtä monta voittoa kuin kahtena edellisvuonna yhteensä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Portimaon kisan kymmenen parasta
1. Gabriele Tarquini SEAT 21m49.935s
2. Yvan Muller Chevrolet +1.736
3. Rob Huff Chevrolet +2.587
4. Alain Menu Chevrolet +3.244
5. Andy Priaulx BMW +3.570
6. Augusto Farfus BMW +4.094
7. Tom Coronel SEAT +6.201
8. Tiago Monteiro SEAT +6.513
9. Fredy Barth SEAT +10.207
10. Darryl O'Young Chevrolet +12.751

Pisteissä Yvan Muller johtaa 164 pisteellä, toisena Tarquini 149 ja kolmantena Priaulx 117 pistettä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mitäs, mitäs? Eurosport näyttää kokonaisen kisauusinnan ihan ilmaiseksi? Miten olen tällaisen onnistunut missaamaan... :eek:

WTCC Video Player


edit: Ei sillä, ettäkö moinen käytäntö tulisi välttämättä toistumaan jatkossa...
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tompan täysin identtinen kaksoisveli Tim Coronel palaa jälleen WTCC-puikkoihin, mutta tällä kertaa korvaamaan Romanovia vanhemmalla BMW:llä. Katsotaan erottaako tv-kuvista tälläkään kertaa ;)

Sekä Cruzessa, Leonissa että BMW:n tehdasautoissa on tänä viikonloppuna samat menestyspainot (thank god), mutta ikävä kyllä myös Brandsiin erityisvierailunsa tekevä Volvo saa kokea 40 kilon lisätaakan harteillaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Chevyt oli hyvässä vauhdissa ekassa lähdössä. Onkos tuo systeemi ollut kauan, että turva-auton ollessa radalla kokonaiskierrosmäärä lisääntyy? Joka tapauksessa erittäin hyvä uudistus!

Hieman tuli kontakteja ja kyseenalaisia ohituksia ekassa startissa. Ei mun mielestä kuitenkaan tarvetta rangaistuksille. Jos kaltoin kohdeltu ei menetä kuin sen yhden sijan, niin ei silloin mun mielestä penaltya tarvitse. Siinähän jää vielä mahdollisuus kostaa saman startin aikana :wink: Rallicross-mentaliteettia enemmän.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Onkos tuo systeemi ollut kauan, että turva-auton ollessa radalla kokonaiskierrosmäärä lisääntyy? Joka tapauksessa erittäin hyvä uudistus!
Ollut pitkään käytössä. Näin lyhyissä kisoissa tosiaankin järkevä temppu.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Turkington! :thumbup: Hallitseva BTCC-mestari/hylkiö ajaa ehkä tehdasautoja kevyemmällä ja vanhemmalla menopelillä, mutta jos näistä viikonlopun esityksistä jotain tulkitsee niin mies olisi erittäin tervetullut sarjaan täysipäiväisenä kuskina; potkikaa se Farfus metsään ja Turkington sinne Priaulxin siipimieheksi... Colin on jo toisena Independents-jahdissa, vaikka aloitti vasta Algarvesta.

Kolari-Menun hidastelut ensimmäisen lähdön lopussa taas sitä itseään... FIAkin puuttui asiaan, kumma juttu ettei BMW;n ja Seatin tekoja noteerattu koskaan viime vuonna :rolleyes:

Menu for abruptly slowing down just before the finishing line in order to win pole position on the reverse grid for Race 2 (he was dropped from 7th to 22nd)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jaa... näköjään joskus pitäisi tehdä tarkemmat pohjatutkimukset ja pitää liialliset kehut minimissä:eek:

Weights cause chaos in the independents' category

Teams running the older model BMW's had a 75kg weight advantage over the newer specification BMW 320si's at Brands Hatch, which will eventually be adjusted when the penalty weights are recalculated using the laptimes of the old model BMW's to derive the new ballast.

Until then, the older spec BMW's will have a significant advantage over their newer counterparts, which will heavily affect Proteam's ability to defend it's independents championship position.
Sergio Hernandez sanoi:
Everybody knows that 75kg is a lot of weight to carry around...the problem now for us is Turkington that has 75kg less (than us), and is independent."

Seat Leon Eurocup -lämppäriluokassa nähtiin muuten varsin järkyttävä onnettomuus, mutta kaikkien onneksi kukaan ei loukkaantunut.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Seat Leon Eurocup -lämppäriluokassa nähtiin muuten varsin järkyttävä onnettomuus, mutta kaikkien onneksi kukaan ei loukkaantunut.
Aikas hurjan näköistä pyörimistä. Hyvin samantapainen liikesarja kuin Koirikiven Volvolla SM-Rallicrossissa Kauhajoella. Tosin tässä ei tainnut turvakehikko muuttaa niin radikaalisti muotoaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Seat Leon Eurocup -lämppäriluokassa nähtiin muuten varsin järkyttävä onnettomuus, mutta kaikkien onneksi kukaan ei loukkaantunut.
Britanniassahan oli juuri tänä vuonna Mini challenge luokassa tuollainen yleisön joukkoon menevä auto tapaus. Oliskohan siellä vähän turva-alueissa uudelleenmiettimistä.

Tuossa tuo Kauhajoen onnettomuus.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Britanniassahan oli juuri tänä vuonna Mini challenge luokassa tuollainen yleisön joukkoon menevä auto tapaus. Oliskohan siellä vähän turva-alueissa uudelleenmiettimistä.
Britanniassa Australiassa?

Näihin "friikkikolareihin" ei kyllä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin tuhota perinteiset radat suurentamalla turva-alueita, asvaltoimalla ne (ettei tuota lentelyä tapahdu) ja laittamalla F1-tasoista turva-aitaa joka paikkaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Britanniassa Australiassa?

Näihin "friikkikolareihin" ei kyllä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin tuhota perinteiset radat suurentamalla turva-alueita, asvaltoimalla ne (ettei tuota lentelyä tapahdu) ja laittamalla F1-tasoista turva-aitaa joka paikkaan.
Hmm...oliko se Australian Ipswichissä? Kuinka mä silloin, kun tuo onnettomuus oli niin muistin puhuttavan brittiläisestä mini-sarjasta. No joka tapauksessa kaikilla radoilla ei ole valitettavasti luonnon muovaamia yleisön turva-alueita, kuten Ahveniston ja Alastaron rinteet. Suomesta tulee ensimmäisenä mieleen Kokemäen jokkisrata, jossa vielä jonain päivänä auto lentää katsomoon.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Tuli ihan Suomen Super2000-luokan viimeiset vuodet mieleen, kun katseli tuota ETCC-sarjan kilpailua Eurosportilta. Ei mikään veretseisauttava jännitysnäytelmä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Miksikään varsinaiseksi "sarjaksi" tuota outoa viritelmää on vähän vaikea mennä kutsumaan, vaikka täksi vuodeksi saivatkin laajennettua pienen ja tuntemattoman turnauksensa useammallekin radalle. Kertoo prioriteeteista, kun joutuivat perumaan Oscherslebenin muiden sarjojen osuessa samalle viikonlopulle.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Miksikään varsinaiseksi "sarjaksi" tuota outoa viritelmää on vähän vaikea mennä kutsumaan, vaikka täksi vuodeksi saivatkin laajennettua pienen ja tuntemattoman turnauksensa useammallekin radalle. Kertoo prioriteeteista, kun joutuivat perumaan Oscherslebenin muiden sarjojen osuessa samalle viikonlopulle.
Onhan toi myös naurettavaa, että ajetaan kaksi vain yhdentoista kierroksen mittaista kisaa. Ajaisivat DTM tyyliin noin 150 km kisoja, niin pikkuiset turva-auto sekoilut eivät tuhoaisi kisoja...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Onhan toi myös naurettavaa, että ajetaan kaksi vain yhdentoista kierroksen mittaista kisaa. Ajaisivat DTM tyyliin noin 150 km kisoja, niin pikkuiset turva-auto sekoilut eivät tuhoaisi kisoja...
DTM-vertaaminen nyt on vähän turhaa, kun sen aneemisempia kisoja saa hakea kaukaa. Vakioautoille nämä sprintit ovat varsin sopivia, koska

a) Eurosport tykkää
b) Eurosport tykkää
c) Eurosport tykkää

Eikä minua kiinnosta tuijottaa S2000-matolaatikkoja monta tuntia putkeen.

WTCC tänä viikonloppuna Brnossa. FIA onnistunut taas kyllä sössimään upeasti kalenterinsa, kun samalla viikolla ajetaan kaikkien neljän suuren MM-sarjan osakilpailut + Spa 24.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
DTM-vertaaminen nyt on vähän turhaa, kun sen aneemisempia kisoja saa hakea kaukaa.
No jaa... Jos vaihtoehtoina on katsoa 150km jäähdytteleviä formulastaroja kohtuu siisteissä kaaroissa tai 11 kierrosta mopoautoilua, josta 3/4 ajetaan turva-auton perässä ja lopulta voittaa Yvan Muller, niin vaakakuppi kääntyy aika selvästi DTM:n puolelle
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mutta kun niitä turva-auton perässä ajettuja kierroksia ei enää lasketa tuohon 11 kierrokseen.
Maksimissaan vain kaksi kierrosta voidaan lisätä mikäli SC radalla vierailee.

Canukki - Audin ja Mersun väsynyt taistelu ei kiinnosta silti tippaakaan. WTCCn ja BTCC:n mopoille on muitakin vaihtoehtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös