Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Jaaha. Tuossahan jo ihan selkeesti näytetään kuskien nokkimisjärjestys. Santander on puhunut ja Fernandon pää on photoshopattu noin 1,07 kertaa suuremmaksi kuin Massan.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Jaaha. Tuossahan jo ihan selkeesti näytetään kuskien nokkimisjärjestys. Santander on puhunut ja Fernandon pää on photoshopattu noin 1,07 kertaa suuremmaksi kuin Massan.
Se Fernandon kypärä on myös isompi, joten sillä on vaan noin paljon isompi pää ;)
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
:doubtful: Tuleeko kenellekkään muulle deja vu kun seuraa väittelyä Formulan ja closedwheelerin keskenäisestä aerodynaamisesta paremmuudesta?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24211
Sijainti
lappeen Ranta
:doubtful: Tuleeko kenellekkään muulle deja vu kun seuraa väittelyä Formulan ja closedwheelerin keskenäisestä aerodynaamisesta paremmuudesta?
No siis ne pellin (vai mitä pleksiä ne ammattilaispiireissä nyt ovatkaan) alla piilossa olevat renkaathan nimenomaan mahdollistivat B-ryhmän Lancian olemisen kaikkien aikojen nopein kilpa-auto! :ahem: :doubtful:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
No siis ne pellin (vai mitä pleksiä ne ammattilaispiireissä nyt ovatkaan) alla piilossa olevat renkaathan nimenomaan mahdollistivat B-ryhmän Lancian olemisen kaikkien aikojen nopein kilpa-auto! :ahem: :doubtful:
Purkka on otettu pois hyllyn reunalta!
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Ferrarin väritys ruma, Alonson kypärä ruma... Ihan oikein niille! :frank:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Italialaistumisesta olen ihan toista mieltä - mutta yksi kullakin. Mielipiteitä.
Niin no, minä pidän siitä, että tiimeillä on selvät juuret ja/ tai jonkunlainen oma tyyli tai sellainen. Todtin Ferraria oli ajoin hankala yhdistää vanhaan, ja siitä syystä nykymeno miellyttää enemmän. Kyse on jossain määrin myös henkilöstön kansallisuudesta (tallihan oli 1980-luvun puoliväliin asti erittäin italialainen), mutta erityisesti johdon tekemien päätösten muuttumisesta hitusen vähemmän radikaaliin suuntaan. Sitä jaksan ihmetellä vaikka loputtomiin, kuinka nimimerkkinsäkin tallin mukaan valinnut pitää italialaisia jotenkin alempana kastina, ja tahtoisi Maranellon taas täyteen brittejä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Homma nyt vaan on niin että viimeksi kun italialaiset johtivat tallia Ferrari vajosi todella alas, ja sekasorto johti Prostin potkuihin ja radikaaliin tuplapohjaautoon joka oli välillä hitaampi kuin vanhalla Ferrarin koneella ajanut Dallara.
Italialaiset johtotehtävissä, huippukuskille potkut, asiakastallilleen häviäminen... Nyt on jo 2/3 taas onnistuttu keräämään, toivotaan että tuo kolmaskin hoituu ensi vuonna.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Homma nyt vaan on niin että viimeksi kun italialaiset johtivat tallia Ferrari vajosi todella alas, ja sekasorto johti Prostin potkuihin ja radikaaliin tuplapohjaautoon joka oli välillä hitaampi kuin vanhalla Ferrarin koneella ajanut Dallara.
Menestyksellä ei ollut Bobakin pointin kanssa nähdäkseni mitään tekemistä. Minunkin mielestäni Ferrari lakkasi olemasta se perinteikäs Enzon luomus Todtin ja kumppanien käsissä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Homma nyt vaan on niin että viimeksi kun italialaiset johtivat tallia Ferrari vajosi todella alas, ja sekasorto johti Prostin potkuihin ja radikaaliin tuplapohjaautoon joka oli välillä hitaampi kuin vanhalla Ferrarin koneella ajanut Dallara.
Sekasorto ei johtunut suoraan italialaisjohdosta (jossa talli oli kuitenkin pärjännyt kohtuullisesti nelisenkymmentä vuiotta) vaan Enzon kuoleman jälkeisestä tyhjiöstä, jonka aikana johdossa ravasi milloin kukakin FIATilta revitty johtaja, ja ristiveto eri osastojen välillä oli täysin käsittämätöntä.

Tuo vuoden 1992 autohan oli muuten McLarenilta haalitun brittiläisen suunnittelijaneron aikaansaannos.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Niin no, minä pidän siitä, että tiimeillä on selvät juuret ja/ tai jonkunlainen oma tyyli tai sellainen. Todtin Ferraria oli ajoin hankala yhdistää vanhaan, ja siitä syystä nykymeno miellyttää enemmän. Kyse on jossain määrin myös henkilöstön kansallisuudesta (tallihan oli 1980-luvun puoliväliin asti erittäin italialainen), mutta erityisesti johdon tekemien päätösten muuttumisesta hitusen vähemmän radikaaliin suuntaan. Sitä jaksan ihmetellä vaikka loputtomiin, kuinka nimimerkkinsäkin tallin mukaan valinnut pitää italialaisia jotenkin alempana kastina, ja tahtoisi Maranellon taas täyteen brittejä.
Pointti ei ole siinä onko kaikki työntekijät italialaisia. Pointti on siinä että Ferrarilla tulisi olla parhaat työntekijät, mutta ne palkkaa italialaisia. Aivan varmasti jotkut italialaiset työntekijät Ferrarilla ovat ammattitaitoisia, mutta ulkomailta saattaa löytyä ammattitaitoisempia.

Ja Italian rajatkin ylittyy jossain vaiheessa. Riittääkö Italiassa tarpeeksi ihmisiä jotka osaavat tuon homman?

Sen takia on parempi olla katsomatta kansalaisuutta kun palkkaa työntekijän. Työ pitäisi antaa sille, joka sen osaa parhaiten eikä sille joka on italialainen
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Oho, luulin että tulin Ferrarin F1 2010 topicciin, mutta tää ohjaskin mut johonkin protokeskusteluihin :frank:
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
GP2-renkaat on slicksit ja Kimi on tehnyt aikansa urarenkailla ? Autona kummallakin ollut F2008?
Ja Kimin auto oli Barcelona- kehitysvaiheessa, Rossin auto varmastikkin kauden lopussa nähty auto mitä oli jo pitkä kausi kehitetty.

Edittiä: Ja aika-ajon ensimmäisellä osiolla Kimi ajoi 1.20,701.
Tuo 1.21.6jotain on kisan aikana ajettu nopein kierros.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Massa ajaa tänään samalla autolla. Katsotaan millaisen ajan hän saa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Pointti ei ole siinä onko kaikki työntekijät italialaisia. Pointti on siinä että Ferrarilla tulisi olla parhaat työntekijät, mutta ne palkkaa italialaisia. Aivan varmasti jotkut italialaiset työntekijät Ferrarilla ovat ammattitaitoisia, mutta ulkomailta saattaa löytyä ammattitaitoisempia.

Ja Italian rajatkin ylittyy jossain vaiheessa. Riittääkö Italiassa tarpeeksi ihmisiä jotka osaavat tuon homman?

Sen takia on parempi olla katsomatta kansalaisuutta kun palkkaa työntekijän. Työ pitäisi antaa sille, joka sen osaa parhaiten eikä sille joka on italialainen
Nehän ei ensinnäkään palkkaa ketään, vaan ylentää porukkaa tiimin sisällä, mikä on tässä se tärkeämkpi juttu kuin italialaisuus. Näistä italiaanoista johtohenkilöistä tallin ulkopuolelta on muistaakseni palkattu vain Aldo Costa.

Italian rajojen ylittymistä en ymmärrä. Samankokoinen maa se on kuin Iso-Britanniakin, josta kaikki työntekijät näköjään pitäisi haalia, mutta huomattavasti pienemmällä määrällä F1-talleja. Periaatteessa juuri Ferrarilla pitäisi edellä mainittu sekä tallin asema maassa huomioiden olla parhaat lähtökohdat löytää kyvykästä työvoimaa omasta maastaan.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Nehän ei ensinnäkään palkkaa ketään, vaan ylentää porukkaa tiimin sisällä, mikä on tässä se tärkeämkpi juttu kuin italialaisuus. Näistä italiaanoista johtohenkilöistä tallin ulkopuolelta on muistaakseni palkattu vain Aldo Costa.

Italian rajojen ylittymistä en ymmärrä. Samankokoinen maa se on kuin Iso-Britanniakin, josta kaikki työntekijät näköjään pitäisi haalia, mutta huomattavasti pienemmällä määrällä F1-talleja. Periaatteessa juuri Ferrarilla pitäisi edellä mainittu sekä tallin asema maassa huomioiden olla parhaat lähtökohdat löytää kyvykästä työvoimaa omasta maastaan.
Mutta Italia + Iso Britannia on isompi alue yhteensä kuin Italia tai Iso Britannia = molempia maita hyödyntäen saisi paremman tiimin kuin vain toista (ainakin näin loogisesti ajatellen).

Ja miksi se pitäisi rajoittaa nuohon kahteen valtioon kun maailmassa asustaa miltei seitsemän miljardia (taitaa olla 6,7 miljardia) ihmistä, joista valita... 6,7 miljardista luulisi löytyvän parempia työntekijöitä kuin Italian vähän alle sadasta miljoonasta (luku on nyt puhdas arvio)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mutta Italia + Iso Britannia on isompi alue yhteensä kuin Italia tai Iso Britannia = molempia maita hyödyntäen saisi paremman tiimin kuin vain toista (ainakin näin loogisesti ajatellen).

Ja miksi se pitäisi rajoittaa nuohon kahteen valtioon kun maailmassa asustaa miltei seitsemän miljardia (taitaa olla 6,7 miljardia) ihmistä, joista valita... 6,7 miljardista luulisi löytyvän parempia työntekijöitä kuin Italian vähän alle sadasta miljoonasta (luku on nyt puhdas arvio)
Totta. Siksi Ferrarin pääratainssi on aussi, Massan kisainsinööri britti ja pääsuunnittelija kreikkalainen. En silti kykene näkemään sitä, että tallissa on mahdollista päästä ylenemään erityisen huonona asiana, vaikka ylennetyt olisivatkin näitä pelättyjä italialaisia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös