Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Former Ferrari man joins McLaren
Reuters - Wed, 20 Jan 12:58:00 2010

Former Ferrari head of aerodynamics John Iley has joined McLaren in the same role.


The Briton, who left Ferrari last July after the Italian team's 2009 car was eclipsed by eventual champions Brawn GP and Red Bull, took up his new job at the start of the year.
Ferrari's new chief aerodynamicist is Marco de Luca while Nikolas Tombazis, who returned to the Italian team from McLaren in 2006, is chief designer.
Mercedes-powered McLaren, fined a record $100 million in 2007 after a spy controversy involving leaked Ferrari technical data, have reigning world champion Jenson Button and 2008 champion Lewis Hamilton as their drivers.
Reuters​


Onkos tästä ollut puhetta täällä. Siinä menee ainakin paljon tieto-taitoa miehen mukana ihan ilman vakoilua. Olisiko samalla jättämässä latinoja omaan keitokseensa - jonka tietää kitkeräksi. Ja vaikka lähti jo heinäkuussa on varmasti hyvät käsitykset siitä mitä Ferrari aikoi autolleen tehdä. Tosin Ferrarin tekeleet viime ajoilta on Macille lähinnä varoittavina esimerkkeinä.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Onkos tästä ollut puhetta täällä. Siinä menee ainakin paljon tieto-taitoa miehen mukana ihan ilman vakoilua. Olisiko samalla jättämässä latinoja omaan keitokseensa - jonka tietää kitkeräksi. Ja vaikka lähti jo heinäkuussa on varmasti hyvät käsitykset siitä mitä Ferrari aikoi autolleen tehdä. Tosin Ferrarin tekeleet viime ajoilta on Macille lähinnä varoittavina esimerkkeinä.
Ileyn lähtö heinäkuussa uutisoitiin siten, että Ferrari olisi antanut hänelle lähtöpassit vuoden 2009 auton epäonnistumisen takia.

Tuolla nyt vaikkapa:
http://www.f1technical.net/news/12906
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Heh, Massa
“Although I’ve always worked very well with Kimi I’ve spoken more to Fernando over the last three days than with him in three years.”
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ileyn lähtö heinäkuussa uutisoitiin siten, että Ferrari olisi antanut hänelle lähtöpassit vuoden 2009 auton epäonnistumisen takia.

Tuolla nyt vaikkapa:
http://www.f1technical.net/news/12906
Jasso. Kuinkahan tuo mahtaa oikeasti mennä. Ainakin kelpaa Macille nyt. Tombazis Ferrarilla kuitenkin auton päävastuun kait kantaa ja Ilienin suurin anti lienee moottoripuolelle. Ilien taisi olla hieman huonossa huudossa Macillä moottoririkkojen vuosina vai muistanko väärin. Ferrarin 09 moottorissa taisi olla ainoa mutta nyt merkittävä vika: suuri kulutus. Mersuissa tuo ei liene ongelma nytkään. Ferrarin suurin ongelma kilpailukyvyssä ja autossa oli Kers-sekoilujen lisäksi tasapainon puute - kuten oli 08. Tuntuisi, ettei Ilien siitä suurinta vastuuta kanna vaan ongelma syntyy auton perusteiden suunnittelusta ( Tombazis ).
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jasso. Kuinkahan tuo mahtaa oikeasti mennä. Ainakin kelpaa Macille nyt. Tombazis Ferrarilla kuitenkin auton päävastuun kait kantaa. Ilien taisi olla hieman huonossa huudossa Macillä moottoririkkojen vuosina vai muistanko väärin.
Mario Ilienillä ei ole mitään tekoa John Ileyn kanssa, jos sitä tarkoitit.

Ihan loogistahan se on nimenomaan aerovastaavalle kenkää antaa, jos aerodynamiikan kanssa on epäonnistuttu. Voi tuon toki nähdä myös esimerkkinä Ferrarin halusta italialaistaa henkilökuntaansa, mitä kyllä noin ylipäätään tervehdin ilolla. Nyky-Ferrarista on huomattavasti helpompi pitää kuin Todtin aikaisesta.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Ilien ja Iley ?? Miten ne ukot nyt menivätkään ? Oliko toinen moottori hemmo ja toinen tuulitunneli expertti ?


Mutta pakko sanoa. Ei Ferrarilla näkymät nyt kyllä kovin ruusuiset ole. Lähinnä liiallisen makarooni määrän vuoksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eikös tämä Ilien ollut se Ilmorin omistaja / yksi heistä ?
Kyllä, yhdessä Paul Morganin kanssa. Ilien ei ole enää tekemisissä Mercedesin moottorien kanssa millään muotoa, sillä hän myi Ilmorin (Nyt Mercdedes Benz High Performance Engines) saksalaisille ja perusti uuden yhtiön samalla nimellä. Ilmor teki rahoituksen puutteen takia lyhyeksi jääneen kokeilun MotoGP-maailmassa olikohan 2006, minkä lisäksi se vastaa Hondan IRL-moottoreista.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mario Ilienillä ei ole mitään tekoa John Ileyn kanssa, jos sitä tarkoitit.

Ihan loogistahan se on nimenomaan aerovastaavalle kenkää antaa, jos aerodynamiikan kanssa on epäonnistuttu. Voi tuon toki nähdä myös esimerkkinä Ferrarin halusta italialaistaa henkilökuntaansa, mitä kyllä noin ylipäätään tervehdin ilolla. Nyky-Ferrarista on huomattavasti helpompi pitää kuin Todtin aikaisesta.
No nyt meni Mario sekaisin Johnin kanssa kun en keskittynyt ja minä itse siis ihan metsään ( eihän Ferrari omaan moottoriinsa anna brittien sörkkiä ). Missä lienee Mario nykyään ja ovatko sukua. No joo - siis ymmärrettävää. Riittääkö palkkauksen perusteeksi pelkkä tietotaito Ferrarista?

Italialaistumisesta olen ihan toista mieltä - mutta yksi kullakin. Mielipiteitä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12618
Sijainti
Sivulla viisi
Sanokaa mitä sanotte mutta onhan tuo rutkasti nätimpi kuin viime vuoden väritys. Vaaleansininen kypärä näyttää sekin hyvältä.

Tosin eipä nuita värejä tarvitse TV-kuvissa katsella kuin silloin, kun tulevat kierroksella ohitetuiksi. :p
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Sanokaa mitä sanotte mutta onhan tuo rutkasti nätimpi kuin viime vuoden väritys. Vaaleansininen kypärä näyttää sekin hyvältä.
Valkoinen väritys autoista pitäisi jollain FIA:n vippaskonstilla kieltää. Kamalaa katsottavaa kun puolet autoista näyttää kaukaa samalta... Lisäksi kisapituudessa valkoinen väri tulee niin likaiseksi että :yuck:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Valkoinen väritys autoista pitäisi jollain FIA:n vippaskonstilla kieltää. Kamalaa katsottavaa kun puolet autoista näyttää kaukaa samalta... Lisäksi kisapituudessa valkoinen väri tulee niin likaiseksi että :yuck:
Optikolla käynti yleensä auttaa.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Valkoinen väritys autoista pitäisi jollain FIA:n vippaskonstilla kieltää. Kamalaa katsottavaa kun puolet autoista näyttää kaukaa samalta... Lisäksi kisapituudessa valkoinen väri tulee niin likaiseksi että :yuck:
On tuokin parempi kuin ne viivakoodit tosin ikävä kyllä taitaa tuossa moottorikatteessa olla perinteinen viivakoodi.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Lisäksi kisapituudessa valkoinen väri tulee niin likaiseksi että :yuck:
Oikeestiko täälä on nykysellään alettu arvioimaan autojen, kypärien, haalareiden jne. ulkonäköä samoin kuin jossain Kodin sisustuslehden pääkirjotuksessa tai jossain... :p

No jatkakaa vain... Väri kuin väri, ei kauheesti väliä. Toki toiset on paremman näkösiä ja tämä Santtu-Ferkku on rumempi kuin viime vuoden Mallu-Ferkku... :D
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Äkkiä se valkoinen väri unohtuu. Vielähän vuoteen 2006 asti Ferrarissa oli nuo valkoiset siivet. Kimin aikakaudella auto olikin sitten kokopunainen joka vuosi. Noh eiköhän tuohonkin silmä totu kun pari kisaa on katsottu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös