Joppe_001
Well-known member
Jaaha. Tuossahan jo ihan selkeesti näytetään kuskien nokkimisjärjestys. Santander on puhunut ja Fernandon pää on photoshopattu noin 1,07 kertaa suuremmaksi kuin Massan.
Se Fernandon kypärä on myös isompi, joten sillä on vaan noin paljon isompi pääJaaha. Tuossahan jo ihan selkeesti näytetään kuskien nokkimisjärjestys. Santander on puhunut ja Fernandon pää on photoshopattu noin 1,07 kertaa suuremmaksi kuin Massan.
No siis ne pellin (vai mitä pleksiä ne ammattilaispiireissä nyt ovatkaan) alla piilossa olevat renkaathan nimenomaan mahdollistivat B-ryhmän Lancian olemisen kaikkien aikojen nopein kilpa-auto! :ahem: :doubtful::doubtful: Tuleeko kenellekkään muulle deja vu kun seuraa väittelyä Formulan ja closedwheelerin keskenäisestä aerodynaamisesta paremmuudesta?
Purkka on otettu pois hyllyn reunalta!No siis ne pellin (vai mitä pleksiä ne ammattilaispiireissä nyt ovatkaan) alla piilossa olevat renkaathan nimenomaan mahdollistivat B-ryhmän Lancian olemisen kaikkien aikojen nopein kilpa-auto! :ahem: :doubtful:
Toivottavasti ei kuitenkaan tän ketjun suuhun.Purkka on otettu pois hyllyn reunalta!
Niin no, minä pidän siitä, että tiimeillä on selvät juuret ja/ tai jonkunlainen oma tyyli tai sellainen. Todtin Ferraria oli ajoin hankala yhdistää vanhaan, ja siitä syystä nykymeno miellyttää enemmän. Kyse on jossain määrin myös henkilöstön kansallisuudesta (tallihan oli 1980-luvun puoliväliin asti erittäin italialainen), mutta erityisesti johdon tekemien päätösten muuttumisesta hitusen vähemmän radikaaliin suuntaan. Sitä jaksan ihmetellä vaikka loputtomiin, kuinka nimimerkkinsäkin tallin mukaan valinnut pitää italialaisia jotenkin alempana kastina, ja tahtoisi Maranellon taas täyteen brittejä.Italialaistumisesta olen ihan toista mieltä - mutta yksi kullakin. Mielipiteitä.
Italialaiset johtotehtävissä, huippukuskille potkut, asiakastallilleen häviäminen... Nyt on jo 2/3 taas onnistuttu keräämään, toivotaan että tuo kolmaskin hoituu ensi vuonna.Homma nyt vaan on niin että viimeksi kun italialaiset johtivat tallia Ferrari vajosi todella alas, ja sekasorto johti Prostin potkuihin ja radikaaliin tuplapohjaautoon joka oli välillä hitaampi kuin vanhalla Ferrarin koneella ajanut Dallara.
Menestyksellä ei ollut Bobakin pointin kanssa nähdäkseni mitään tekemistä. Minunkin mielestäni Ferrari lakkasi olemasta se perinteikäs Enzon luomus Todtin ja kumppanien käsissä.Homma nyt vaan on niin että viimeksi kun italialaiset johtivat tallia Ferrari vajosi todella alas, ja sekasorto johti Prostin potkuihin ja radikaaliin tuplapohjaautoon joka oli välillä hitaampi kuin vanhalla Ferrarin koneella ajanut Dallara.
Sekasorto ei johtunut suoraan italialaisjohdosta (jossa talli oli kuitenkin pärjännyt kohtuullisesti nelisenkymmentä vuiotta) vaan Enzon kuoleman jälkeisestä tyhjiöstä, jonka aikana johdossa ravasi milloin kukakin FIATilta revitty johtaja, ja ristiveto eri osastojen välillä oli täysin käsittämätöntä.Homma nyt vaan on niin että viimeksi kun italialaiset johtivat tallia Ferrari vajosi todella alas, ja sekasorto johti Prostin potkuihin ja radikaaliin tuplapohjaautoon joka oli välillä hitaampi kuin vanhalla Ferrarin koneella ajanut Dallara.
Pointti ei ole siinä onko kaikki työntekijät italialaisia. Pointti on siinä että Ferrarilla tulisi olla parhaat työntekijät, mutta ne palkkaa italialaisia. Aivan varmasti jotkut italialaiset työntekijät Ferrarilla ovat ammattitaitoisia, mutta ulkomailta saattaa löytyä ammattitaitoisempia.Niin no, minä pidän siitä, että tiimeillä on selvät juuret ja/ tai jonkunlainen oma tyyli tai sellainen. Todtin Ferraria oli ajoin hankala yhdistää vanhaan, ja siitä syystä nykymeno miellyttää enemmän. Kyse on jossain määrin myös henkilöstön kansallisuudesta (tallihan oli 1980-luvun puoliväliin asti erittäin italialainen), mutta erityisesti johdon tekemien päätösten muuttumisesta hitusen vähemmän radikaaliin suuntaan. Sitä jaksan ihmetellä vaikka loputtomiin, kuinka nimimerkkinsäkin tallin mukaan valinnut pitää italialaisia jotenkin alempana kastina, ja tahtoisi Maranellon taas täyteen brittejä.
GP2-renkaat on slicksit ja Kimi on tehnyt aikansa urarenkailla ? Autona kummallakin ollut F2008?Aiwan!
Mitenkäs se seikka, että Rossi ajo GP2 renkailla melkein Kimin kierrosennätyksen?
Ja Kimin auto oli Barcelona- kehitysvaiheessa, Rossin auto varmastikkin kauden lopussa nähty auto mitä oli jo pitkä kausi kehitetty.GP2-renkaat on slicksit ja Kimi on tehnyt aikansa urarenkailla ? Autona kummallakin ollut F2008?
Nehän ei ensinnäkään palkkaa ketään, vaan ylentää porukkaa tiimin sisällä, mikä on tässä se tärkeämkpi juttu kuin italialaisuus. Näistä italiaanoista johtohenkilöistä tallin ulkopuolelta on muistaakseni palkattu vain Aldo Costa.Pointti ei ole siinä onko kaikki työntekijät italialaisia. Pointti on siinä että Ferrarilla tulisi olla parhaat työntekijät, mutta ne palkkaa italialaisia. Aivan varmasti jotkut italialaiset työntekijät Ferrarilla ovat ammattitaitoisia, mutta ulkomailta saattaa löytyä ammattitaitoisempia.
Ja Italian rajatkin ylittyy jossain vaiheessa. Riittääkö Italiassa tarpeeksi ihmisiä jotka osaavat tuon homman?
Sen takia on parempi olla katsomatta kansalaisuutta kun palkkaa työntekijän. Työ pitäisi antaa sille, joka sen osaa parhaiten eikä sille joka on italialainen
Mutta Italia + Iso Britannia on isompi alue yhteensä kuin Italia tai Iso Britannia = molempia maita hyödyntäen saisi paremman tiimin kuin vain toista (ainakin näin loogisesti ajatellen).Nehän ei ensinnäkään palkkaa ketään, vaan ylentää porukkaa tiimin sisällä, mikä on tässä se tärkeämkpi juttu kuin italialaisuus. Näistä italiaanoista johtohenkilöistä tallin ulkopuolelta on muistaakseni palkattu vain Aldo Costa.
Italian rajojen ylittymistä en ymmärrä. Samankokoinen maa se on kuin Iso-Britanniakin, josta kaikki työntekijät näköjään pitäisi haalia, mutta huomattavasti pienemmällä määrällä F1-talleja. Periaatteessa juuri Ferrarilla pitäisi edellä mainittu sekä tallin asema maassa huomioiden olla parhaat lähtökohdat löytää kyvykästä työvoimaa omasta maastaan.
Totta. Siksi Ferrarin pääratainssi on aussi, Massan kisainsinööri britti ja pääsuunnittelija kreikkalainen. En silti kykene näkemään sitä, että tallissa on mahdollista päästä ylenemään erityisen huonona asiana, vaikka ylennetyt olisivatkin näitä pelättyjä italialaisia.Mutta Italia + Iso Britannia on isompi alue yhteensä kuin Italia tai Iso Britannia = molempia maita hyödyntäen saisi paremman tiimin kuin vain toista (ainakin näin loogisesti ajatellen).
Ja miksi se pitäisi rajoittaa nuohon kahteen valtioon kun maailmassa asustaa miltei seitsemän miljardia (taitaa olla 6,7 miljardia) ihmistä, joista valita... 6,7 miljardista luulisi löytyvän parempia työntekijöitä kuin Italian vähän alle sadasta miljoonasta (luku on nyt puhdas arvio)