Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Haluaisin vielä muistuttaa, että vasten tuntemuksiamme, emme voi oikein mitenkään päätellä minkä auton aeroasu on paras ja drag-tehokkain. Ainoa mitä voimme tuosta päätellä on, että siinä on matkittu Neweyn Reb Bullia, mikä puolestaan voi tarkoittaa hyvää tai huonoa. Ei tuosta nyt valaistumisen tunnetta tullut eikä kukaan pudonnut penkiltä, mutta se ei tarkoita etteikö tuolla voisi voittaa kisoja. Minulla on formuloita kohtaan henkilökohtaisesti vain yksi toive tälle vuodelle: että Ferrarilla tulee Kimiä ikävä.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Haluaisin vielä muistuttaa, että vasten tuntemuksiamme, emme voi oikein mitenkään päätellä minkä auton aeroasu on paras ja drag-tehokkain. Ainoa mitä voimme tuosta päätellä on, että siinä on matkittu Neweyn Reb Bullia, mikä puolestaan voi tarkoittaa hyvää tai huonoa. Ei tuosta nyt valaistumisen tunnetta tullut eikä kukaan pudonnut penkiltä, mutta se ei tarkoita etteikö tuolla voisi voittaa kisoja. Minulla on formuloita kohtaan henkilökohtaisesti vain yksi toive tälle vuodelle: että Ferrarilla tulee Kimiä ikävä.
Niinhän se on, että ainoa asia mikä on varmaa on se, että me ei tiedetä miten hyvä auto toi on... voi olla voittaja auto tai voi olla auto jolla joutuu taistelemaan kympin sakkiin pääsemisestäkin.

7-kerrosdiffuusori ottaa tilansa. Viime kaudellahan oli hankaluuksia saada edes tupladiffuusori mahtumaan.
Eikös se ongelma ollut vaihdelaatikon kanssa? Eihän akselivälin lisääminen itsessään tuo lisää tilaa diffuusorille, koska sen pitää edelleen mahtua lootan taakse. Eli tilaa on tullut lisää vain akselien väliin, joka on käytetty isomman bensatankin mahduttamiseen
 
Viimeksi muokattu:

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Ferrarillahan ei nimenomaan ollut edellisen kauden autossa tarpeeksi tilaa perässä rakentaakseen täydellistä tupladiffuusoria.

Käsittääkseni Ferrarin vaihdelaatikko oli tupladiffuusorin optimaaliseen toimintaan vaaditun auton pohjaan tulevan reijän tiellä.

Tuon pidemmän akselivälin avulla he saivat varmaan lisää tilaa tuolle reijälle ja vaihdelaatikolle.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Näyttää hitaalta. Eihän tuossa ole muuta kuin pidennetty perää. Olisi luullut italiaanojen tekevän enempi uuden auton eikä vain viime vuoden suden kehitysversiota.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Ferrarillahan ei nimenomaan ollut edellisen kauden autossa tarpeeksi tilaa perässä rakentaakseen täydellistä tupladiffuusoria.

Käsittääkseni Ferrarin vaihdelaatikko oli tupladiffuusorin optimaaliseen toimintaan vaaditun auton pohjaan tulevan reijän tiellä.

Tuon pidemmän akselivälin avulla he saivat varmaan lisää tilaa tuolle reijälle ja vaihdelaatikolle.
Mutta kun vaihdelaatikon perä alkaa siitä missä taka-akseli on, niin ei se akselien väliin tuleva tila auta asiaa. Jos tilaa tulee lisää diffulle, niin se on varmaankin laatikon muotoilun ansiosta.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ne oli Ferrarilla viime vuonna suunnitelleet kersin sijoituksen mahdollisimman alas. Samaten polttoainetankin. Jos tupladiffu olisi mahdutettu täysin sääntöjen uudelleen tulkinnan mukaisesti olisi näitä elementtejä pitänyt siirtää/suunnitella uudelleen - mikä olisi tarkoittanut jopa uutta runkoa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eli maltat siihen asti, että olet nähnyt muutkin autot... ja vasta sitten kerrot meille alkavan kauden voimasuhteet ;)
Vaikea on voimasuhteita paljastaa kun on vast yhden nähnyt, eikä sitäkään kokonaan :eek:

Aika samalta näyttää kuin viimevuotinen, en usko tuohon vertailukuvan pituuseroon.

:edit: löytyyhän sieltä uuttakin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Huomaa kyllä heti ivan Ferraria kohtaan kun siellä ei ole Räikköstä. Milllasia mielipiteitä täältä saisikaan lukea jos tuossa istuisi nyt Kimi vieressä?

Melko samalta tuo auto näyttää kun viime vuonna eli yhtä rumalta.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ne oli Ferrarilla viime vuonna suunnitelleet kersin sijoituksen mahdollisimman alas. Samaten polttoainetankin. Jos tupladiffu olisi mahdutettu täysin sääntöjen uudelleen tulkinnan mukaisesti olisi näitä elementtejä pitänyt siirtää/suunnitella uudelleen - mikä olisi tarkoittanut jopa uutta runkoa.
Niinpä, eiköhän tuosta pidemmästä akselivälistä ole juuri se hyöty, että siellä on yleisesti enemmän tilaa, joka varmasti helpottaa 9-kerrosdiffuusorinkin suunnittelua -vaihdelaatikosta huolimatta. En nyt oikein ymmärrä mitä herra Ground Effect ajaa takaa tällä aggressiivisella hiillostamiskampanjallaan. :confused:

edit. Nyt kun ei ole Kersiä, niin tämä vielä helpottaa Ferrarin tilannetta. Näyttääkin vielä hoikistuneen ponttoonien alaosat. Eli kuuluisa alaosan airflow on pyritty maksimoimaan. Tietysti Red Bull osoitti viime kaudella, että kyseessä on "kivikautinen" ajattelu. Heillähän ei ollut juuri lainkaan kavennettu ponttooneita alaosistaan -toki ponttoonit kaventui ja madaltui taaksepäin mentäessä, mutta se onkin toinen juttu se.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Niinpä, eiköhän tuosta pidemmästä akselivälistä ole juuri se hyöty, että siellä on yleisesti enemmän tilaa, joka varmasti helpottaa 9-kerrosdiffuusorinkin suunnittelua -vaihdelaatikosta huolimatta. En nyt oikein ymmärrä mitä herra Ground Effect ajaa takaan tällä aggressiivisella hiillostamiskampanjallaan. :confused:
Mitä tarkoitat hiillostustaktiikalla?

Varmaan suurin osa siitä uudesta tilasta on bensatankille. Toki kerssi on nyt myös lähtenyt...

En edelleenkään näe miten se auttaa diffua, että siellä akselien välissä on lisää tilaa, josta suurin osa on kuitenkin käytetty bensatankille.

Varmasti uudelleen sunnittelemalla ja muotoilemalla on saatu diffu sinne paremmin, mutta en näe tuota akselivälin kasvattamista kovin merkittävänä diffun kannalta.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Eipä tuo kauheasti sykähdytä. Tokihan se tuosta vielä muuttuu Bahrainin kisaan. Kohtapa tuo testeissä nähdään miten liikkuu.

Molo sanoi, ettei ole ollut yhtä innostunut julkistamisesta sitten vuoden 1974, jolloin aloitti Ferrarilla. "Henkilöstövaihdokset" kuulema innostavat. Niinpä...(tilittää katkera Kimi-fani) :p
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
En edelleenkään näe miten se auttaa diffua, että siellä akselien välissä on lisää tilaa, josta suurin osa on kuitenkin käytetty bensatankille.
Itse diffulle ei varmaan oo tullu tilaa akselien siirrosta, mutta tupladiffun ylempää osaa syöttävät reiäthän tosiaan oli viime vuonna vaihdeaskin etupuolelle ja siten siis akselien välissä. Tähän on voitu saada jotain apuakin akselivälin pidennyksellä. En tiedä sen tarkemmin Ferrarin vaihdelaatikon eroista muihin, mutta kuten edelläkin joku jo totes niin Ferkun aski oli näiden diffun syöttöaukkojen tiellä enemmänkin kuin tupladiffun yläosan tiellä... Oisko niin matala aski, että peittää kaiken auton lattiasta?
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Ihan kivan näköinen auto mun mielestä. Harmi ettei viivakoodi poistunut kokonaan mutta valkoiset siivet eivät näytä kovin huonoilta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Varmasti uudelleen sunnittelemalla ja muotoilemalla on saatu diffu sinne paremmin, mutta en näe tuota akselivälin kasvattamista kovin merkittävänä diffun kannalta.
No niin, näinhän se on. Taka-akselin sijainti vaihteistoon nähden ja samalla diffuusorin sijoittelu ei muutu autoa pidentämällä, ripustukset kun tulevat kiinni vaihteistoon. Jousitusgeometriaa on noin silmämääräisesti jonkun verran muutettu, ja se voi asiaan vaikuttaa.

Akselivälin kasvattaminen siirtää auton painonjakaumaa eteenpäin, joten liekö sekin ollut Ferrarilla mielessä. Lisäksi autoa pidentämällä perää on saatu edelleen kavennettua.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ulkonäkö ei mitenkään ihmeellinen, nokassa pistää silmään Red Bull -vaikutteet.

Sinänsä muuten ulkonäöllisesti 2009 ja nyt 2010 Ferrarit ovat palanneet tietyllä tavalla lähelle 90-luvun alkupuoliskon Ferrareita. Viime vuonna näin oli myös suorituskyvyn laita, olisiko niin nytkin? Toivottavasti!

Domenicalin puheet taas kerran, hoh hoijaa...
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Kyllähän tuota hypetystä täytyy olla aina ennen kautta, se kuuluu toimenkuvaan vaikka onkin niin diipa daapa- Aina taistellaan mestaruudesta ja vaikea tuosta nyt on sanoa onko nopea vai ei, nopeus selviää sitten kolmen ajetun kisan jälkeen kuten aikaisempina vuosina.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös