Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Hyvältä tuo uusi auto kyllä näyttää ja varsinkin sivultapäin nuo valkoiset siivet näyttävät upealta. Eiköhän tällä taas voittotaistelussa olla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No lapsia täällä tuntuu kaikesta päätellen olevankin. Mikä tekee toisesta autosta aerodynamiikaltaan paremman kuin toisen? Voit vaikka vertailla ferraria ja williamsia. Jos asia selviäisi kuvia tuijottamalla, niin tuulitunnelit ja tietokonesimulaatiot olisivat suhteellisen turhia.
Eihän noista tosiaan ole kuvan perusteella mitenkään mahdollista päätellä miten tehokkaasti auto toimii, vaikka hahmottaiskin jollain tasolla mielessään virtauksia. Kiva kuitenkin katsella minkälaisia ratkaisuja on autoihin päätynyt ja arvailla niiden toimivuutta :tongue:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Eihän noista tosiaan ole kuvan perusteella mitenkään mahdollista päätellä miten tehokkaasti auto toimii, vaikka hahmottaiskin jollain tasolla mielessään virtauksia. Kiva kuitenkin katsella minkälaisia ratkaisuja on autoihin päätynyt ja arvailla niiden toimivuutta :tongue:
Näin.

Kyllä muuten silmä lepää nyt tässä uudessa Ferrarissa, kun tulin tuolta Mclaren-ketjusta juuri. Uutta Larenia tuijottaessa menee silmät ihan killiin.
 

Kaljaparoni

Active member
Liittynyt
1.1.2010
Viestit
43
Sijainti
Kuusamo
Nuo valkoiset siivet ovat suorastaan tyrmäävän hienot ja sopivat erinomaisesti punaisen kanssa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mikä Ferrarissa on muuttunut?

Ferrari jäi viime vuonna varmaan sen vajaan puoli sekuntia kärjelle kierroksella. Mistä se puoli sekuntia nyt on saatu? Ja mistä se toinen puoli sekuntia saadaan minkä muut tallit saavat tehtyään uuden auton?

Ferrari on nyt pitempi kuin viime vuonna, vaikka siivet muuttuisivat on ponttoonien muotoilu lähes identtinen viime vuoteen verrattuna. Tupla diffu oli myös viime vuonna, joten pelkästään se ei voi pelastaa, sitä parantavat muutkin.

Ainoa seikka joka voisi tehdä Ferrarista oikeasti kärki auton on uusi kate plus siivet. Siivet lienee tulossa uudet, mutta entä ponttoonien kate?

Miten voi talli haaveilla voitosta autolla, joka on vain edellistä pidempi ja jossa on RB:n nokka? Sisällä on tapahtunut taatusti jotain, mutta mitä sellaista missä he muille pärjäävät? Jos viime vuotinen ei toiminut niin miksi ihmeessä tekevät samanlaisen romun pitempänä versiona? Pitempänäkö se sitten toimii, no ei varmasti.


McLaren on paljon hienompi ja aggressiivisempi, siltä voi odottaa todella paljon enemmän. Toki Ferrarin auto lienee perushyvä, mutta ei se näytä voittavan. Niiku Kimikin sanoo, ei hirveesti muutosta. Miksi ei?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Näyttää siltä, että Foorumin harjaantuneet silmät osaavat sittenkin arvioida autojen ulkonäöstä hyvinkin objektiivisesti voimasuhteita. Kimi lähti aivan oikeaan aikaan, koska Ferrari on ihan selvästi ROMU. :)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ei millään pahalla, mutta en ymmärrä että millä perustein täällä arvioidaan autojen aerodynamiikkaa kuvien perusteella. Mä en ainakaan osaa sanoa juuta enkä jaata autojen nopeuksista ennenkuin saadaan aikoja pöytään.
Niin no, kuten tuossa vähän aikaa sitten taas sanoin:

Onneksi uudet autot julkaistaan seuraavien viikkojen aikana - foorumin omat insinöörit ja teknologian ekspertit kaivautuvat jälleen koloistaan ja alkavat asiantuntevasti ruotimaan auton X suunnitteluvirheitä.
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
Mitenkäs noi takasiivet saa nykyään olla? Muiselisin että sai olla vain yksi siiveke takana, tässä Ferrarilla näyttää olevam kuitenkin kahdessa tasossa tuollaisilla pienellä lisäsiivekkeellä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin ja sitten voi retostaa kauden jälkeen, kun on sattunut hullun tuurilla menemään arvaus oikein. :ahem:
Kyllähän tuota viimevuotista McLarenia täällä ulkonäön perusteella hitaaksi uumoiltiin. Ja kuinkas sattuikaan? Itsekin niin arvelin vaikken ihan varma ollutkaan, ja hyvä niin, kun lopulta sitä vauhtiakin löytyi :eek:
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Mikä Ferrarissa on muuttunut?
Ferrariin ei pystynyt viimekaudella rakentamaan kunnon tupla diffuusoria, joten talli päätti luovuttaa. Heidän mielestä itse autossa ei ollut vikaa ja siksi ferrarilla uskotaan vanhaa kehittämällä ja uudella diffusorilla päästävän takaisin huipulle.

Mielestäni auto on kyllä kaunis, mutta rungon muotoilu vuoden kärkeä jäljessä. PS. keula muistuttaa alapuolelta etäisesti vanhaa benettonia.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Mikä Ferrarissa on muuttunut?

Ferrari jäi viime vuonna varmaan sen vajaan puoli sekuntia kärjelle kierroksella. Mistä se puoli sekuntia nyt on saatu? Ja mistä se toinen puoli sekuntia saadaan minkä muut tallit saavat tehtyään uuden auton?

Ferrari on nyt pitempi kuin viime vuonna, vaikka siivet muuttuisivat on ponttoonien muotoilu lähes identtinen viime vuoteen verrattuna. Tupla diffu oli myös viime vuonna, joten pelkästään se ei voi pelastaa, sitä parantavat muutkin.

Ainoa seikka joka voisi tehdä Ferrarista oikeasti kärki auton on uusi kate plus siivet. Siivet lienee tulossa uudet, mutta entä ponttoonien kate?

Miten voi talli haaveilla voitosta autolla, joka on vain edellistä pidempi ja jossa on RB:n nokka? Sisällä on tapahtunut taatusti jotain, mutta mitä sellaista missä he muille pärjäävät? Jos viime vuotinen ei toiminut niin miksi ihmeessä tekevät samanlaisen romun pitempänä versiona? Pitempänäkö se sitten toimii, no ei varmasti.


McLaren on paljon hienompi ja aggressiivisempi, siltä voi odottaa todella paljon enemmän. Toki Ferrarin auto lienee perushyvä, mutta ei se näytä voittavan. Niiku Kimikin sanoo, ei hirveesti muutosta. Miksi ei?


Ehkä viime kaudella ongelmia aiheutti myös KERS, lähinnä siis painonsa ja sen sijoittelun takia.

Auto saattoi muuten olla ihan hyvä aerodynaamisesti, paitsi ettei ollut optimoitu tupladiffulle ym.

Eli nyt kun se on optimoitu tupladiffulle, auto on pidempi, nokka on uusi, eikä siivistä tiedetä vielä mitään, niin aika paha mennä sitä huonoksikaan vielä tuomitsemaan. Voihan se toki sitä olla, mutta ihan yhtälailla voi olla hyväkin. Eli ei se ihan noin suoraviivasta ja yksinkertaista taida olla se Ferrarin kehityksen tai suorituskyvyn arviointi, mitä annat ymmärtää.

Näin ainakin mun mielestä. Kiitos ja anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eli ei se ihan noin suoraviivasta ja yksinkertaista taida olla se Ferrarin kehityksen tai suorituskyvyn arviointi, mitä annat ymmärtää.
Niinpä. Monesti on nopeina autoina näkynyt suhteellisen pelkistetyn oloisia virityksiä. Yksinkertaista ja toimivaa. Etenkin Ferrarin ollessa kyseessä. Omaan silmääni tämä auto kuitenkin näyttää vähän liian 'suoralta' ollakseen mitenkään ylivoimainen tekele. Mutta kuten sanoit, painon sijoittellu, optimoitu tupladiffu, helposti niillä yli puoli sekuntia parantaa autoa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kyllähän tuota viimevuotista McLarenia täällä ulkonäön perusteella hitaaksi uumoiltiin. Ja kuinkas sattuikaan? Itsekin niin arvelin vaikken ihan varma ollutkaan, ja hyvä niin, kun lopulta sitä vauhtiakin löytyi :eek:
Niin löytyi, mutta oli jo kuosikin kokenut melkoisia muutoksia. Eli ihan oikeassa oltiin. :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös