Ghost_Glove
Jääkausi
F1.comin vertailu viime vuoteen:
Ja lisää samasta lähteestä:
Täälä on toisaalta ollu puhetta pakokaasujen mixaamisesta diffuusorin yläpuolelle jne. Nyt tämän mukaan pakareita on koitettu saada mahd. eteen...
Yllättävää, että aski on pitempi kuin viime vuonna. Jos on uskominen F1.comia..Like all the 2010 cars, the new Ferrari features a multitude of modifications. On the F10 (top half of drawing) the most dramatic difference is the longer wheelbase, which ensures the car can now fit a larger fuel tank and a longer and narrower gearbox. The car's rear axle is now some 20-22 cm further back (7). An old F60 front wing was fitted to the F10 at its launch, but the nosecone was longer (1). The front suspension (2) has been angled backwards to reduce the car's length, while the front tyres are 20 mm narrower (3). The team have fitted a small triangular fin in front of the sidepods (4) to better direct the airflow and have exploited the rules' maximum permitted width of 80 cm to fit in the longer and wider fuel tank (5). Although the engine itself is mounted around 15 cm further back, the exhaust exit is further forward (6).
Ja lisää samasta lähteestä:
Nurinkurisiin pakareihin on siis palattu tämän mukaan. En nyt muista kuinka päin ne on viime vuosina ollu Ferkulla tai muillakaan, mutta tuolloin viitisen vuotta sitten Ferrari oli muistaakseni ainoita joilla oli pakarit näin päin sykkyrässä.To ensure the exhaust pipe vents as far away from the rear wing as possible, Ferrari have reverted to a solution they used five seasons ago on the F2005. In contrast to the design of last year's car (see main picture, black arrow), the pipes have been mounted so they'll vent nearer the front of the car, rather than the back (see inset, black arrow).
Täälä on toisaalta ollu puhetta pakokaasujen mixaamisesta diffuusorin yläpuolelle jne. Nyt tämän mukaan pakareita on koitettu saada mahd. eteen...
Viimeksi muokattu: