Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Eikös Montezemolon lähdöstä ole jo päätetty. Ainakin siihen malliin muistan utisoidun. Seuraaja tosin on auki - mutta Angelleja lienee. Fiatin puheenjohtajan paikan hän jo jätti.
Olen kuullut Montezemolon lähdöstä, mutta mitään vahvistusta en ole saanut hänen lähdölleen, Angelli lienee seuraaja.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Eikös Montezemolon lähdöstä ole jo päätetty. Ainakin siihen malliin muistan uutisoidun. Seuraaja tosin on auki - mutta Angelleja lienee. Fiatin puheenjohtajan paikan hän jo jätti.

edit: no ei ole vahvistettu:


....................
Montezemolon huhutaan lähtevän Ferrarilta

Turun Sanomat 27.7 2010 22:49:06

Ferraria on grillattu viime päivät tallimääräyksen käyttämisestä Saksan Grand Prix -kisassa.

Ranskalaisen TF1-tv:n verkkosivuilla ennustetaan, että lähiaikoina on luvassa lisääkin stressiä Maranelloon. Sen mukaan pääjohtaja Luca di Montezemolo ilmeisesti jättää Ferrarin jo tämän vuoden aikana.

TF1:n arvailujen mukaan di Montezemolon paikan voisi periä jalkapalloseura Juventuksen puheenjohtaja Andrea Agnelli, jonka suku on ennenkin määrännyt Maranellossa.

TS/Pariisi
Nuita uutisia juuri tarkoitan, uskon että Monte lähtee vaikka huhuina noi onkin vain kuitattu mutta milloin vaihdos tapahtuu talvella?.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Lähtö päätöksestä en ole tiennyt, ainastaan mitä juttuja lukenut niiden perusteella Angelli olisi seuraaja.
No joo, taisi mennä tähän malliin. Reilu vuosi sitten piti "jättää" Fiatin puheenjohtajan paikan. Tilalle Angnelleja olikos se siskonpoika. Silloin jäljelle jäin johtokunnassa Ferrarin päähjohtajan paikka ja urheilutoimen johtajuus. Tästä on laskettu "luopuvan" nyt tulevana vuodenvaihteena.

Kovin paljon ei ole kirjoiteltu onko jättämiset kuinka vapaaehtoisia. Montella kuitenkin intressejä teollisuudessa muutamassa yritysosakkuudessa. Samaten Angnelleilla on suuntaus miehittää paikkoja suvun varttuvilla jäsenillä. Mm Todt sai paljolti ( sanotaan ) lähteä kovin suurten palkkioittensa vuoksi - tienasi pääjohtajaakin enemmän.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
No joo, taisi mennä tähän malliin. Reilu vuosi sitten piti "jättää" Fiatin puheenjohtajan paikan. Tilalle Angnelleja olikos se siskonpoika. Silloin jäljelle jäin johtokunnassa Ferrarin päähjohtajan paikka ja urheilutoimen johtajuus. Tästä on laskettu "luopuvan" nyt tulevana vuodenvaihteena.

Kovin paljon ei ole kirjoiteltu onko jättämiset kuinka vapaaehtoisia. Montella kuitenkin intressejä teollisuudessa muutamassa yritysosakkuudessa. Samaten Angnelleilla on suuntaus miehittää paikkoja suvun varttuvilla jäsenillä. Mm Todt sai paljolti ( sanotaan ) lähteä kovin suurten palkkioittensa vuoksi - tienasi pääjohtajaakin enemmän.
Jos ja kun Agnelli tulee on mielenkiintoista nähdä tehdäänkö päätöksia samaan vanhaan malliin kuin Monten aikanakin, Montella oli ainakin tapana kaikki Todtin aikaset huippuosaajat laittaa syrjään tai muihin tehtäviin.

Monte taitaa ainakin olla osakkaana poikansa junia rakentavassa yrityksessa jos oikein muistelen.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Jos ja kun Agnelli tulee on mielenkiintoista nähdä tehdäänkö päätöksia samaan vanhaan malliin kuin Monten aikanakin, Montella oli ainakin tapana kaikki Todtin aikaset huippuosaajat laittaa syrjään tai muihin tehtäviin.
En olisi aivan varma, onko kaikki päätökset ns Monten omia. Vai toimiko/toimiiko hän suoraan Agnellien toimesta. Esimerkiksi monta päätösten pyörähdystä tämä selittäisi. Toisaalta hänen on ehkä tarvinnut johtajanpaikkansa pelastukseksi tuottaa mahdollisimman hyvä taloudellinen tulos ( tämä talouspuoli näyttää olevan kova kriteeri kun Todtkin pistettiin ulos liian kalliiksi tulleena - Monte voi kuulua samaan kastiin ). Tähän taustaan istuisi Santanderin suuri rooli. Toisaalta voi Santander -kuvio olla Agnellienkin toimesta liikkeelle laitettu. Sitten asioihin liittyy myös yhtiöittämiskuviot ( autosekmentti omaksi yritysryppääksi ). Ja Ferrarin osakkeiden laittaminen myyntiin ( vähemmistöosakkuus jollekin ). Näiden taustalla puolestaan voi olla kumppanuusjärjestelyä autontuotannossa jonkin tahon kanssa Chryslerin lisäksi. Ferrarihan edustaa näissä enemmänkin imago ja pr-arvoja.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Pirellillä ei ole mahdollisuuksi edes niin suosia Ferraria kuin aikoinaan brizoilla Schumin suhteen. Saihan silloinkin muut suht samat kumit, mutta ratakohtainen tuntemus oli Ferrarilla ja ne oli myös räätälöity Schumin toiveiden mukaan. Nyt tilanne testirajoitusten vuoksi on ihan toinen, eikä Pirellillä ole myöskään Ferrarin ratakohtaisesta datasta paljoa iloa ilman vertailukohtaa. Esimerkiksi nyt Pirellejä testaa Heidi eikä se auta Alonsoa lainkaan.
Tuo on totta, mutta vaikka nyt vahvistus tulikin että Ferrarille ei rengas etua niin mistäpä sitä tietää kun mennään siinä Pirellin rengas kehityksessä eteen päin ja ollaan jo vaikka vuodessa 2012 niin ihan hyvin jollain viilunki konstilla Ferrari voi yrittää Pirellin saada suosioonsa, saihan Ferrari Schumin aikaan Bridgestonenkin suosioon jollain taivuttelu menetelmänä käsittääkseni ja Rellu Michelinin.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/10/1203824
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tuo on totta, mutta vaikka nyt vahvistus tulikin että Ferrarille ei rengas etua niin mistäpä sitä tietää kun mennään siinä Pirellin rengas kehityksessä eteen päin ja ollaan jo vaikka vuodessa 2012 niin ihan hyvin jollain viilunki konstilla Ferrari voi yrittää Pirellin saada suosioonsa, saihan Ferrari Schumin aikaan Bridgestonenkin suosioon jollain taivuttelu menetelmänä käsittääkseni ja Rellu Michelinin.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/10/1203824
No tälle on ainakin kivijalka valettuna jos uutiset pitää paikkansa eli, että Santander on ostanut huomattavan osuuden Pirellin osakkeita.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
No tälle on ainakin kivijalka valettuna jos uutiset pitää paikkansa eli, että Santander on ostanut huomattavan osuuden Pirellin osakkeita.
Heh, minä taisin tuon joskus heittää ihan vitsinä. Lähinnä tarkoitus oli leikkiä ajatuksella kuinka pitkälle Santander voisi mennä taatakseen maksukuskinsa menetyksen.

Periaatteessa tuo kai voisi olla mahdollistakin sillä Pirelli on yksi harvoja "oikeita" italialaisia pörssiyhtiöitä, sillä sen pääomistus ei ole minkään perheen tai instituution tms. hallussa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Heh, minä taisin tuon joskus heittää ihan vitsinä. Lähinnä tarkoitus oli leikkiä ajatuksella kuinka pitkälle Santander voisi mennä taatakseen maksukuskinsa menetyksen.

Periaatteessa tuo kai voisi olla mahdollistakin sillä Pirelli on yksi harvoja "oikeita" italialaisia pörssiyhtiöitä, sillä sen pääomistus ei ole minkään perheen tai instituution tms. hallussa.
jaa, enpä sitten keskittynyt asiaan ja luulin lainaukseksi. Mutta Santanderin touhut huomioon ottaen olisi ollut uskottavaa onhan Santander noin 10 kertaa Pirelliä suurempi konserni - joka ei sekään ole pieni.
 
Viimeksi muokattu:

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
jaa, enpä sitten keskittynyt asiaan ja luulin lainaukseksi. Mutta Santanderin touhut huomioon ottaen olisi ollut uskottavaa onhan Santander noin 10 kertaa Pirelliä suurempi konserni - joka ei sekään ole pieni.
Paras vaihtoehto olisi kun Santanter ostaisi kaikki kilpailijatkin (siis muut tallit), niin voittaja olis aina selvä. Koko sarjan nimikin voitaisiin muuttaa samalla Santander F1, jossa tuo F1 tarkoittaa Ferrari ykkösenä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Paras vaihtoehto olisi kun Santanter ostaisi kaikki kilpailijatkin (siis muut tallit), niin voittaja olis aina selvä. Koko sarjan nimikin voitaisiin muuttaa samalla Santander F1, jossa tuo F1 tarkoittaa Ferrari ykkösenä.
Samalla se voisi nimetä kaikki tallit Ferrareiksi ja maksaa kuskeille riittävästi ylimääräistä, jotta nämä muuttaisivat nimensä Fernando Alonsoksi. Offseasonilla voi sitten vielä käydä plastiikkakirurgillakin.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Samalla se voisi nimetä kaikki tallit Ferrareiksi ja maksaa kuskeille riittävästi ylimääräistä, jotta nämä muuttaisivat nimensä Fernando Alonsoksi. Offseasonilla voi sitten vielä käydä plastiikkakirurgillakin.
Tämän suuntaistahan itse ehdottelin F1-vapaan puolella jo aikoja sitten. On Vodafone McLaren Mercedestä ja Scuderia Ferrari Marlboroa, mikseivät kuskitkin voisi ravata maistraatissa vaihtelemassa nimiään lisärahoituksen toivossa. Ensi vuonna Sauberin rattiin vaikkapa Sergio Telmex.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Paras vaihtoehto olisi kun Santanter ostaisi kaikki kilpailijatkin (siis muut tallit), niin voittaja olis aina selvä. Koko sarjan nimikin voitaisiin muuttaa samalla Santander F1, jossa tuo F1 tarkoittaa Ferrari ykkösenä.
Santander sitä ja Santander tätä, kyseinen Espanjalaisyhtiö on vain sponsori muiden joukossa ja sponsoroi Ferrari ja joitain osakilpailuja, tuskin mikæl tarkoitti tosissaan että Santander Pirellin ostaisi. Mut se nähdään sitten ajallaan suosiiko Pirelli Ferraria radalla niinkuin Bridgestone aikoinaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tämän suuntaistahan itse ehdottelin F1-vapaan puolella jo aikoja sitten. On Vodafone McLaren Mercedestä ja Scuderia Ferrari Marlboroa, mikseivät kuskitkin voisi ravata maistraatissa vaihtelemassa nimiään lisärahoituksen toivossa. Ensi vuonna Sauberin rattiin vaikkapa Sergio Telmex.
Kimi Monster ja Mini Meeke. :D
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Santander sitä ja Santander tätä, kyseinen Espanjalaisyhtiö on vain sponsori muiden joukossa ja sponsoroi Ferrari ja joitain osakilpailuja
No, näin suomalaisnäkökulmasta katsottuna kyseessä ei todellakaan ole mikä tahansa sponsori. Juurikin kyseisen narikan masinoimana saatiin aikaan se lumivyöry, jonka seurauksena Kimi poistui F1:stä ja samalla meiltä mahdollisuus seurata maanmiestemme kampailua kärkisijoista. Joten lienee melko ymmärrettävää ettei Santander ole tällä areenalla kovin kovassa huudossa. Itselläni on lentää laatta kun näen firman mainoksia Suomessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
No, näin suomalaisnäkökulmasta katsottuna kyseessä ei todellakaan ole mikä tahansa sponsori. Juurikin kyseisen narikan masinoimana saatiin aikaan se lumivyöry, jonka seurauksena Kimi poistui F1:stä ja samalla meiltä mahdollisuus seurata maanmiestemme kampailua kärkisijoista. Joten lienee melko ymmärrettävää ettei Santander ole tällä areenalla kovin kovassa huudossa. Itselläni on lentää laatta kun näen firman mainoksia Suomessa.
Tiedetään että Kimi joutui pois Ferrarilta Alonson tullessa sinne Santandereiden kanssa ja ymmärrän sen että monet suomalaisfanit ovat siitä kovin vihaisia mutta itselleni se on vain yksi sponsori muiden joukossa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tiedetään että Kimi joutui pois Ferrarilta Alonson tullessa sinne Santandereiden kanssa ja ymmärrän sen että monet suomalaisfanit ovat siitä kovin vihaisia mutta itselleni se on vain yksi sponsori muiden joukossa.
Kaikkien sponsorien toiminta ei ole yhtä - miten tuon sanoisi - autonomiaan puuttuvaa. Ei kuskin ulosostaminen tai kuskien jyvittäminen oikein kuulu sponsoreille. Ok, voidaan sanoa Ferrarin tekevän se omasta tahdostaa mutta kuten Kimi sanoi: ilman Santanderia hän jatkaisi Ferrarilla. Ja minä taas uskon, että ilman Santanderia Alonson ykköskuskiasema ei olisi niin ilmeinen. Kun kyseinen pankkikonserni lisäksi punaa ratojen mainospaikat, sponsoroi useampaakin tallia ym niin voidaan kysyä kuinka suuri tuo vaikutusvalta on. Itse löydän esimerkkejä vaikutusvallasta kuten Alonson syytesuojissa Fian "oikeuskäsittelyissä". Schumi -dynastiasta päässeenä en mitenkään haluaisi latinovastaavaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tiedetään että Kimi joutui pois Ferrarilta Alonson tullessa sinne Santandereiden kanssa ja ymmärrän sen että monet suomalaisfanit ovat siitä kovin vihaisia mutta itselleni se on vain yksi sponsori muiden joukossa.
Kimi olis päässyt McLarenille muttei halunnut. Muuallakin oli kiinnostusta. Ei se yhdestä Santanderssista ole kiinni Kimin ajelut ykkösissä. Kimi itse aina sanoi että Ferrari on hänen viimeinen tiiminsä eikä hän loppuikäänsä tule ykkösissä ajamaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Kimi olis päässyt McLarenille muttei halunnut. Muuallakin oli kiinnostusta. Ei se yhdestä Santanderssista ole kiinni Kimin ajelut ykkösissä. Kimi itse aina sanoi että Ferrari on hänen viimeinen tiiminsä eikä hän loppuikäänsä tule ykkösissä ajamaan.
Tarkoitin että Kimi joutui pois Ferrarilta, en millään tavalla maininnut että Formula ykkösistä kokonaan pois (Mclarenista Toyotaan asti hänellä kyselijöitä), Sam the Man omassa kommentissaan kertoi ettei (Santaderin) takia Kimi ei ole enää F1:kkösissä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kimi olis päässyt McLarenille muttei halunnut. Muuallakin oli kiinnostusta. Ei se yhdestä Santanderssista ole kiinni Kimin ajelut ykkösissä. Kimi itse aina sanoi että Ferrari on hänen viimeinen tiiminsä eikä hän loppuikäänsä tule ykkösissä ajamaan.
Ei minua Kimin kohtalo tuossa Santanderissa kaiherra ( = hyvät ja rahat ja nyt Kimillä vapaus tehdä mitä haluaa ) vaan se, että Alonso saa kilpailu- ymv etua Santander takanaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös