Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kubica voisi olla siinä mielessä mahdollinen että huhuissa ollut useaan otteeseen ja sattuu olemaan myös Alonson hyväystävä toki kovanluokan tiimikaverin silloin Fernando saisi mutta onhan hän muutamia kertoja sanonut että Kubica olisi hänelle mieluisin tiimikaveri jos itse saisi päättää.

Chris Dyerin tilanne voi näyttää pahalta mutta paha mennä veikkaamaan korvaajaa.
Ferrarin monivuotinen luottotyöntekijä Mika Salo uumoilee samansuuntaista kolumnissaan IL:lle. Mutta kuka tilalle? Kubica voi olla liian itsepäinen ja kova alistettavaksi kakkoskuljettajaksi, ja Alonson ylpeyshän ei arvonalennusta kestä.

Eli Rubinhon paluu talliin käy päivä päivältä todennäköisemmäksi. Joo, diili on Williamsin kanssa, mutta tuskin Sir Frank tai Rubinho pistäisi pahakseen, jos brassit vaihtaisivat paikkoja ensi kaudeksi.

Ja jos pikkurahasta tulee kinaa, niin Santander maksannee mielihyvin Massalle tämän transaktion onnistumisesta.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eli Rubinhon paluu talliin käy päivä päivältä todennäköisemmäksi. Joo, diili on Williamsin kanssa, mutta tuskin Sir Frank tai Rubinho pistäisi pahakseen, jos brassit vaihtaisivat paikkoja ensi kaudeksi.
:D:D:D:D:D

Ei ikinä!11
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eiköhän se ole jo kauden alussa sovittu kakkoskuskiksi..
Näin. Todennäköisesti jo talvella homma oli selvä. Tallijohdon juttelut olivat sen mallisia nimittäin, että vain toiselta kuskilta odotetaan jotain, ja toinen... no, avustaa tai jotain. (Sama juttu oli muuten McLarenilla 2007 jälkeen, eli talvesta 2008 lähtien oli tasavertaisuus ö-mapissa, tämän kyllä huomasi pomojen puheista.) Vasta Hockenheimissa tuli oikeasti se tilanne eteen, että piti käyttää tallimääräystä. Olisi sitä käytetty jo aiemminkin jos olisi tarvittu. Hockessakin ensin kyllä yritettiin saada Alonso Massan edelle varikkostrategialla, mutta kun se ei onnistunut, tehtiin mitä tehtiin.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Luuletko tosiaan? Rubenshan on niin kaiholla muistellut aikaansa Schumin parina. :D
No joo, mutta uskon kuitenkin, että plussat voittaisivat miinukset Rubensin sisäisessä järkeilyssä: parempi auto, palkka, työsuhde-edut, luontoisedut, tutut toimintatavat ja kielenhallinta. Miinuspuolella ehkä mahdolliset ristiriidat Alonson kanssa ja kuittailut paluuvalinnasta.

Toki voin hyvinkin olla väärässä, koska ajatusmaailmani ei luultavasti kohtaa millään tavalla 37-vuotiaan formuloissa kaiken nähneen perheenisän vastaavan kanssa.

Rubensin ja Michaelin välillä taisi olla jotain syvällisempääkin kränää, sillä muistelen lukeneeni juttuja kesken kauden 2000, että mies kaipaisi takaisin Stewartille. Romanttisen brassin ja germaanisen germaanin balanssit eivät todennäköisesti kohdanneet tavalla, joka olisi johtanut hyvään ystävyyssuhteesen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Näin. Todennäköisesti jo talvella homma oli selvä. Tallijohdon juttelut olivat sen mallisia nimittäin, että vain toiselta kuskilta odotetaan jotain, ja toinen... no, avustaa tai jotain. (Sama juttu oli muuten McLarenilla 2007 jälkeen, eli talvesta 2008 lähtien oli tasavertaisuus ö-mapissa, tämän kyllä huomasi pomojen puheista.) Vasta Hockenheimissa tuli oikeasti se tilanne eteen, että piti käyttää tallimääräystä. Olisi sitä käytetty jo aiemminkin jos olisi tarvittu. Hockessakin ensin kyllä yritettiin saada Alonso Massan edelle varikkostrategialla, mutta kun se ei onnistunut, tehtiin mitä tehtiin.
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä. Miksi Massan olisi annettu viedä Alonsolta Australiassa kolme pistettä, jos marssijärjestys oli jo selvä? Miksei Massaa määrätty päästämään Alonso ohi Kiinassa ennen varikkotietä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
(Sama juttu oli muuten McLarenilla 2007 jälkeen, eli talvesta 2008 lähtien oli tasavertaisuus ö-mapissa, tämän kyllä huomasi pomojen puheista.)
[OT]Alonson tullessa talliin se sanottiin ihan suoraan, että kerrankin McLarenilla on selkeä ykköskuski. Vaan kuinkas sitten kävikään...[/OT]
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Gazzette dello Sport kertoo seuraavanlaisesti, Ferrari voi yrittää houkutella Fernandon entisestä-tallista Renaultilta insinöörejä riveihinsä niin myös Toro Rosson Giorgio Ascanellia mutta hän on sanonut kunnioittavansa sopimustaan nykyisen tallin kanssa.

Pois suljettu mahdollisuus ei ole sekään että Dyer, Smedley ja Domenicali jättäisivät Ferrarin.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Ferrari lynkattiin polvilleen katalan suunnitelmansa tähden aivan taivaan porteilla, ja jätettiin siihen häpeään rypemään. Vettel, Kimin sulkapallokaveri kosti Kimille tehdyn petoksen, ja tämä hetki muistetaan aina Alonson karvaana tappiona. :cool: Kimi jää historiaan Ferrarin legendana, Alonso ei, tämä vaikka järjen tunteisiin hylänneet tifosot eivät Kimistä pidäkään, niitä salaisesti Kimiä fanittavia muutamia lukuunottamatta.

Itse olisin Ferrarin pomona koittanut värvätä Massan loukkaannuttua joko Nicon tai Hamiltonin korvaamaan, ja olisin ilman muuta pitänyt Kimin. Olisin myös ostanut Neweyn hinnalla millä hyvänsä. Siinä olisi takuu voittajatiimi tuleville vuosille, eikä siitä voisi kukaan laittaa paremmaksi.

Nyt näkisin omasta puolestani vaikkapa Kobayashin Massan tilalla, mutta veikkailen Hamiltonia korvaajaksi ensi vuoden jälkeen, jolloin Vettel siirtyy McLarenille. Hamiltonin näkisin mielelläni Ferrarilla; tiimeistä legendaarisimmassa, jonka kuskiksi Lewis ansaitsee päästä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kyllä tuo Ferrarin asema on jotain niin... surkuhupaisaa.:eek: Mieleen tulee ihan Lombardin aika kun johtaminen oli mitä oli ja äkäilyt ja kuskien puolustaminen oli fanaattista... tosin silloin ajoikin Alesi joka oikeasti olisi ansainnut enemmän mutta olisi saanut jäädä ne Brundlen kimppuun hyökkäämiset väliin. Siinähän tilanteessa Flavio pisti kerrankin jauhot kurkkuun äkäpussille... Laudan lausunto oli kyllä aikamoinen. No onhan miehellä enemmän kuin tarpeeksi kokemusta kyseisen tiimin työntekijänä. Makaroonilausunto taas meni Laudan punchlinen kaltaisten lausuntojen joukkoon. Saattaisi tulla närästystä.:D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
On kyllä ihan naurettavaa roskaa tuo ettei mestaruudesta taistelevien kanssa saisi ajaa kilpaa viimeisessä kisassa. Miksi juuri viimeinen kisa olisi poikkeus, miksei toiseksi tai kolmanneksi viimeinen? Tai miksei annettaisi vain ensimmäisen kisan voittajan viedä mestaruus ettei sille tulisi paha mieli? Tai mitä sitten kun mestaruus on katkolla jo kesken kauden, onko silloinkin kisaaminen kiellettyä? Jokainen kisa on ihan yhtä ratkaiseva, niistä saa yhtä paljon pisteitä ja kauden ensimmäisessä kisassa saavutettu piste on painoarvoltaan täsmälleen saman arvoinen kuin viimeisessäkin saavutettu.

Loputon suo tuollainen pelleily. Mitä vikaa siinä on että ajetaan koko kausi täysillä ja katsotaan lopuksi kelle kertyi eniten pisteitä?
Naurettavaa kyllä. Tuollaisen "säännön" etukäteen tietäen ei olisi oikein ollut mitään jännää odotettavaakaan, Ferrarin hajoamista lukuunottamatta. Ei ole mitään MM-taistelua sellainen että typerästi keskijoukkoihin taktikoitu MM-taistelija pitäisi päästää "taistelemaan" mestaruuteen riittävälle sijalle. Se oli Alonson tehtävä todella taistella 4nneksi. Failed that time.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Debyyttivuoden voittoennätys Ferrarilla jäi Räikköselle

Turun Sanomat 17.11 2010 22:58:06

Fernando Alonso ei pystynyt samaan kuin Juan Manuel Fangio (1956), Jody Scheckter (1979) ja Kimi Räikkönen (2007) eli voittamaan maailmanmestaruutta heti ensimmäisellä kaudellaan Ferrarin kuljettajana. Scheckter ja Räikkönen olivat mukana valloittamassa saman tien myös valmistajien mestaruutta Ferrarille.

Räikkönen säilytti yhden ennätyksensä Ferrarilla. Hän nappasi ensimmäisellä kaudellaan kuusi Grand Prix -voittoa. Alonso nousi Alain Prostin rinnalle viisi täysosumaa debyyttikaudellaan napanneena kuljettajana.

Alonson ei koskaan ole tarvinnut voittaa eniten kisoja valloittaessaan mestaruuden. 2005 hän voitti seitsemän kisaa, kuten Räikkönenkin, kun otti tittelin. 2006 tuli voitoissa 7-7 tasapeli Michael Schumacherin kanssa ja myös mestaruus.

Tänä vuonna voittojen määrässä Alonso pääsi tasoihin 5-5 Sebastian Vettelin kanssa, mutta hävisi ensi kertaa näissä asemissa mestaruuden.
Räikköselle jäi se ennätys.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Felipe Massa hän on niinkuin tuosta kuvasta voi päätellä.

Testiväritys kypärä oli Massalla käytössä.
Huh, onneksi löytyi isompi resonen kuva :D

Kimi Ferrarilla on ainoa vaihtoehto joka tässä vaiheessa kiinnostaisi enemmän kuin Kimi rallissa :D

Pikkukuvassa näytti kuin kypärässä olisi ollut mustaakin :D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Ferrari-pomo: Kaikki jähmettyivät tappion hetkellä

Ferrari-tallin tekninen johtaja Aldo Costa kertoo koko tallin jähmettyneen sillä hetkellä, kun he ymmärsivät Fernando Alonson hävinneen mestaruustaistelun Red Bull -tallin Sebastian Vettelille kauden finaalissa.

Alonson mahdollisuudet mestaruuteen Abu Dhabissa kaatuivat väärään kisataktiikkaan. Espanjalainen juuttui varikkokäynnin väärän ajoituksen vuoksi Renault'n Vitali Petrovin taakse ilman mahdollisuuksia ohittaa.

Costa kertoo tunnelman tallin varikkopilttuussa olleen perin synkkä mestaruushaaveiden kariuduttua.

- Kun Fernando ylitti maaliviivan, niin olimme kaikki jähmettyneitä. Viiden tai kymmenen minuutin ajan tuijotimme vain monitoreita. Kukaan ei liikkunut tai ottanut pois kypäräänsä. Kukaan ei puhunut. Kukaan ei halunnut hyväksyä todellisuutta, kuvaili Costa Abu Dhabin shokkia italialaiselle La Repubblica -sanomalehdelle.

Costa vakuuttaa, että mestaruuden tallille maksaneesta virheestä ei syytetä ketään yksittäistä henkilöä.

- Tehdään se asia selväksi, että emme hävinneet mestaruutta Abu Dhabin kisastrategiamme vuoksi. Hävisimme mestaruuden siksi, koska automme oli liian hidas, sanoi Costa.

(MTV3)
Hieman Aldo Costan mietteitä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Aldo Costa sanoi:
Tehdään se asia selväksi, että emme hävinneet mestaruutta Abu Dhabin kisastrategiamme vuoksi. Hävisimme mestaruuden siksi, koska automme oli liian hidas.
(Faktat kuntoon)

"Tehdään se asia selväksi, että haluan uskotella ja hokea ettemme hävinneet mestaruutta Abu Dhabin kisastrategiamme vuoksi. Hävisimme mestaruuden siksi, koska automme oli liian hidas vaikka koko maailma näki kuinka taktikoimme itsemme Rellujen taakse pussiin."
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Ferrarin tappiosta sekä henkistä että fyysistä kipua

Turun Sanomat 26.11 2010 23:09:13

Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali sanoi Corriera della Sera -lehdessä, että tappion aiheuttama henkinen lama on kuin fyysinen kipu, joka unohtuu vain katsomalla eteenpäin.

– Meidän on pakko reagoida entistä kunnianhimoisemmin tavoittein ja meidän on rakennettava heti alkukaudesta lähtien riittävän nopea auto. Tänä vuonna teimme hyvää kehitystyötä, mutta niin teki myös Red Bull. McLaren ei ehkä ollut yhtä hyvä kehitystyössä, mutta se käytti alkukauden tilaisuutensa maksimaalisesti hyväkseen.

Domenicali lupaa, että johtopaikoille ei värvätä uusia ihmisiä, vaikka toki muihin asemiin koko ajan haetaan vahvistusta.

– Odotan uusilta ihmisiltämme – kuten Pat Fryltä – uusia ideoita. Säännöt muuttuvat ja meidän pitää saada uutuudet toimimaan parhaalla tavalla.

Domenicali tarkoittaa uusilla osilla renkaita, KERS-kierrätystä ja takasiipeä, jonka kuljettaja pystyy aktivoimaan yrittäessään ohitusta.

– Uusien renkaiden myötä on tärkeä onnistua painojakautuman määrittelyssä vastustajia paremmin. Uskon, että paalupaikan merkitys vähenee, kun renkaita säästävä voi päästä yhtä varikkokäyntiä vähemmällä.

Massalle rajut
suorituspaineet


Felipe Massalta Domenicali odottaa vuoden 2008 kaltaista reagointia tai brasilialaisen aika Ferrarilla uhkaa päättyä ennen aikojaan.

– Felipen pitää lähteä kauteen 2011 samalla asenteella kuin 2008, jolloin hän otti revanssin, kun oli välittämättä puheista, että hänet haluttiin pois tallista. Jos Felipe tekee niin ensi vuonna, meidän ei enää tarvitse puhua hänen kanssaan renkaiden lämpötiloista lämmittelykierroksella, Domenicali kuittasi.

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA
Domenicalin mietteitä hieman, ainakaan johtavisto porukkaan Ferrari ei ole näillä näkymin hankkimassa lisä vahvistuksia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös