OoPee
Nuori ikäisekseen
No ei siellä kovin kauheeta rankkasadetta voi olla, jos pystyt ajaessas vielä postailemaan :doubtful:Autoja tiensivut täynnä kun tulee vettä aika paljon.
No ei siellä kovin kauheeta rankkasadetta voi olla, jos pystyt ajaessas vielä postailemaan :doubtful:Autoja tiensivut täynnä kun tulee vettä aika paljon.
Mossella on Limahl-renkaat.No ei siellä kovin kauheeta rankkasadetta voi olla, jos pystyt ajaessas vielä postailemaan :doubtful:
Ei siinä auta nakit tippaakaan, kun ei ole näkyvyttä lain. Suomessa noi rankkasateet on mun muistikuvan mukaan kuitenkin vielä suhtkoht laimeita (ja tietysti hyvä niin) verrattuna siihen miten paljon sieltä taivaalta oikeesti voi tulla vodaa. Ei ne täälläkään tietysti mitään trooppisia hirmumyrskyjä ole, mutta tossa kun itte ajaelin lähestulkoot koko matkan Etelä-Kroatiasta Wieniin vitunmoisessa rankkasateessa, niin oli kyllä tilanne lähinnä se, ettei oikein radion näyttöönkään uskaltanu vilkaista, kun oli näkyvyys aikalailla nollassa, ei tullu kyllä edes mieleen kattoa kännykkään, ruumihia olis tullu :nope:Mossella on Limahl-renkaat.
Kyllä sitä tuli ihan vitusti. Piti oottaa että pahin kuuro meni ohi. Ja n. 70 kmh satasen alueella edettiin.Ei siinä auta nakit tippaakaan, kun ei ole näkyvyttä lain. Suomessa noi rankkasateet on mun muistikuvan mukaan kuitenkin vielä suhtkoht laimeita (ja tietysti hyvä niin) verrattuna siihen miten paljon sieltä taivaalta oikeesti voi tulla vodaa. Ei ne täälläkään tietysti mitään trooppisia hirmumyrskyjä ole, mutta tossa kun itte ajaelin lähestulkoot koko matkan Etelä-Kroatiasta Wieniin vitunmoisessa rankkasateessa, niin oli kyllä tilanne lähinnä se, ettei oikein radion näyttöönkään uskaltanu vilkaista, kun oli näkyvyys aikalailla nollassa, ei tullu kyllä edes mieleen kattoa kännykkään, ruumihia olis tullu :nope:
Vielä kerran...ei niistä hyvistä renkaistakaan ole paljoa iloa, jos vettä tulee niin, ettet yksinkertaisesti näe etees.Mitä tulee renkaisiin, niin on kyllä eniten auton käyttäytymiseen vaikuttava tekijä autossa (jos auto muuten teknisesti kunnossa oleva nykyauto).
Itse ajelin alle 20km/h kun oli niin syviä lammikoita tiellä.Kyllä sitä tuli ihan vitusti. Piti oottaa että pahin kuuro meni ohi. Ja n. 70 kmh satasen alueella edettiin.
Kyllä tuossa tapauksessa sitten vasta hieman ripotteli, jos 70 km/t pystyy ajamaan. Tuossa männä viikolla ajaisin oikein kunnon kuurossa pohjois-Pohjanmaalla. Neljääkymppiä ja allekin oli pakko ajaa ja kukaan ei edes pyrkinyt takapuskuriin kiinni, saati ohi. Peileistä näki takana tulevan valot. Eteen katsoessa juuri ja juuri erotti tien reunaviivat. Ohjauksessa tunsi jotta ajoiko ajourissa vaiko ei. Urissa oli enenmmän "tuntoa" tai vastusta.Kyllä sitä tuli ihan vitusti. Piti oottaa että pahin kuuro meni ohi. Ja n. 70 kmh satasen alueella edettiin.
Ei ole. Vaan on ajonopeus. Huonoillakin renkailla pärjää, kun ajaa riittävän hiljaa. Hyvistä renkaistakaan ei ole hyötyä, jos ajat liian lujaa kaatosateessa.Mitä tulee renkaisiin, niin on kyllä eniten auton käyttäytymiseen vaikuttava tekijä autossa (jos auto muuten teknisesti kunnossa oleva nykyauto).
No mikä vittu estää näkemästä ainakin tuulilasille asti? Kädet silmilläkö sä ajat, pälli?:thumbfh:Vielä kerran...ei niistä hyvistä renkaistakaan ole paljoa iloa, jos vettä tulee niin, ettet yksinkertaisesti näe etees.
Niin siis minä pystyin. Moni muu veti sivuun.Kyllä tuossa tapauksessa sitten vasta hieman ripotteli, jos 70 km/t pystyy ajamaan.
Mutta hyvillä renkailla voi ajaa kovempaa. Selkeä ero ajo-ominaisuuksissa oli jo kuivallakin kelillä ajettaessa. Siitä huolimatta veikkaan että joku kulliraski vetää sairaan paljon kovempaa paskoilla renkailla kuin sinä hyvillä renkailla.Ei ole. Vaan on ajonopeus. Huonoillakin renkailla pärjää, kun ajaa riittävän hiljaa. Hyvistä renkaistakaan ei ole hyötyä, jos ajat liian lujaa kaatosateessa.
Jääny mieleen, kun muutama vuosi sitten Sveitsin keskiosissa sadekuuro pääsi yllättämään ollessani pikkukylässä matkalla rautatieasemalle. En ihan ehtinyt ennen voimakkainta sadetta vaan jäin väärälle puolelle tietä. Päätin kuitenkin juosta tien yli, mitä siitä ny oli, reilu 10 metrin matka. Kastuin niin paljon, että t-paita ja farkut oli kuin pyykkikoneesta otettu ja farkkujen alla kalsaritkin läpimärät, vaikken takuulla housuihini kussu. Ihan käsittämättömällä voimalla tuli sitä vettä. On siellä kyllä sadevesiviemäröinnissäkin siihen varauduttu, ei siellä juuri kadut tulvinu.Ei siinä auta nakit tippaakaan, kun ei ole näkyvyttä lain. Suomessa noi rankkasateet on mun muistikuvan mukaan kuitenkin vielä suhtkoht laimeita (ja tietysti hyvä niin) verrattuna siihen miten paljon sieltä taivaalta oikeesti voi tulla vodaa. Ei ne täälläkään tietysti mitään trooppisia hirmumyrskyjä ole, mutta tossa kun itte ajaelin lähestulkoot koko matkan Etelä-Kroatiasta Wieniin vitunmoisessa rankkasateessa, niin oli kyllä tilanne lähinnä se, ettei oikein radion näyttöönkään uskaltanu vilkaista, kun oli näkyvyys aikalailla nollassa, ei tullu kyllä edes mieleen kattoa kännykkään, ruumihia olis tullu :nope:
No ne karvanopatNo mikä vittu estää näkemästä ainakin tuulilasille asti?
Juuh, vastaavaa sattunu itellekin pari kertaaJääny mieleen, kun muutama vuosi sitten Sveitsin keskiosissa sadekuuro pääsi yllättämään ollessani pikkukylässä matkalla rautatieasemalle. En ihan ehtinyt ennen voimakkainta sadetta vaan jäin väärälle puolelle tietä. Päätin kuitenkin juosta tien yli, mitä siitä ny oli, reilu 10 metrin matka. Kastuin niin paljon, että t-paita ja farkut oli kuin pyykkikoneesta otettu ja farkkujen alla kalsaritkin läpimärät, vaikken takuulla housuihini kussu. Ihan käsittämättömällä voimalla tuli sitä vettä. On siellä kyllä sadevesiviemäröinnissäkin siihen varauduttu, ei siellä juuri kadut tulvinu.
Eikös Vaajakoski ole tunnettu Terästä, suunnistusseurasta?Mitähän ne siellä? Onkohan jossain jotkut kisat?