Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Luulin jo aluksi, että viikon kyrpänaama -titteli olisi mennyt tuplakaistanvaihdon reiluhkolla ylinopeudella tehneelle Audi-kuskille.

Vielä mitä, hetken päästä Tampereen ohitustiellä perään liimaantui sitikka joka oikealta ohitettuaan tunki pienestä raosta takaisin eteeni ja liimaantui seuraavan edelläajaneen takapuskuriin.

Ranskamobilistille menikin siis tämän viikon kunniamaininta. :thumbup:
Se en ollut minä. Kuulitteko. En ollut!
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Arvatkaa hei mitä! Tossa viime torstaina nimittäin tapahtui ja sattui kaduilla ja maanteillä! No mä olin siinä auton kyydissä ja sitten mentiin sinne minne oltiin matkallakin. Mut olikos siinä kaikki? Eheei. Tultiin meinaan takaisinkin.
 

Ykskakskol

______________
Liittynyt
10.3.2015
Viestit
1504
(Taas kerran) ihmettelin sitä miksei ne anna ambulanssille tilaa. Olisiko syytä ambulanssien kamerat tarkistaa ja laitella jälkikäteen sakkoja semmosille jotka ei osaa. Ja autokouluun uusiksi. Niissä on hemmetisti valojakin ettei voi olla huomaamatta, näytti kuin tuulilasissakin olisi omansa. Vai oisiko olleet sen vieressä. Välkkyviä kuitenkin ja äänikin kuuluu sisälle asti vaikkei ole luu ulkona.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ainiin:

Ajoin perjantaina päällystystyömaalla poikittaiseen "portaaseen" jyrsityn asvaltin ja uuden pinnan välillä. Vauhtia oli jotain 80km/h, eli rajoituksen mukaan. Yleensä laittavat aina työmaalle kilometrien matkalle 50km/h kyltit, mutta tällä kertaa jäi uupumaan kun NIITÄ OLISI VITTU TARVITTU OIKEASTI!

Oli meinaan aika messevä pamaus.

Ei ainakaan tuntunut alustassa muuttuneen mikään eikä tuulilasikaan hajonnut. Vanteet myös ehjät. Ei oikein voi valittaa, että korjatkaa jollei mitään vikaa ilmene. Seuraillaan vielä tilannetta. Pistetään palkinto kiertämään vaihtoautorivistöön jollei loppupelissä muu auta.

Voisi vielä tutkia paremmin koria konehuoneen puolelta, mutta toistaiseksi ei ole ilmennyt mitään ongelmaa.
 

Örfil

Guest
Oliko se siinä Länkipohjan ja Jämsän välillä se työmaa? Ajoin itse siinä toissa maanantaina samanmoiseen. Ehdin tosin vähän hiljentää.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Oliko se siinä Länkipohjan ja Jämsän välillä se työmaa? Ajoin itse siinä toissa maanantaina samanmoiseen. Ehdin tosin vähän hiljentää.
Kompoti komps.

Oli kummulla tuo kohta niin ei oikein kerennyt edes varautumaan kuin kaasun nostolla. Jarrutus ei enää siinä vaiheessa olisi ollut hyvä idea.
 

Örfil

Guest
Kompoti komps.

Oli kummulla tuo kohta niin ei oikein kerennyt edes varautumaan kuin kaasun nostolla. Jarrutus ei enää siinä vaiheessa olisi ollut hyvä idea.
Oolrait! Meillä oli onneksi koirat kiinni turvavöillään, aika sähäkkä jarrutus siinä tuli kun huomasin viime tingassa että nyt on jonninmoinen epäjatkuvuuskohta edessä. Perässä ei ajanut ketään, joten jarrutus oli mahdollista.

Siinä piti ajella yhdessä kohtaa kilometrikaupalla ysitien sivussa, kun liikenne oli ohjattu jollekin kalapolulle.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ainiin:

Ajoin perjantaina päällystystyömaalla poikittaiseen "portaaseen" jyrsityn asvaltin ja uuden pinnan välillä. Vauhtia oli jotain 80km/h, eli rajoituksen mukaan. Yleensä laittavat aina työmaalle kilometrien matkalle 50km/h kyltit, mutta tällä kertaa jäi uupumaan kun NIITÄ OLISI VITTU TARVITTU OIKEASTI!

Oli meinaan aika messevä pamaus.

Ei ainakaan tuntunut alustassa muuttuneen mikään eikä tuulilasikaan hajonnut. Vanteet myös ehjät. Ei oikein voi valittaa, että korjatkaa jollei mitään vikaa ilmene. Seuraillaan vielä tilannetta. Pistetään palkinto kiertämään vaihtoautorivistöön jollei loppupelissä muu auta.

Voisi vielä tutkia paremmin koria konehuoneen puolelta, mutta toistaiseksi ei ole ilmennyt mitään ongelmaa.
Jousituksen yläpäiden alueet kannattaa tarkistaa toimmoisten jälkeen, taksiaikana kun oli tuommosta käynyt rengillä niin melkein aina löytyi sit jotain nimenomaan McPhersonin yläpäästä, jos löytyi.
(pari kertaa oli halkeamaa jne)
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Oliskohan tuollaiseen kajauttaminen syynä kun saippuarasian etupää kolisee aina vaan pahemmin? Olen jokusen kerran moisiin ajanut sekä kerran oikein kunnolla Bilteman lähellä olevaan monttuun.

Katsastuksessa pyysin ukkoa tsekkaamaan oikein huolella etupään ja ei löytänyt mitään välyksiä mistään, mutta autokorjaamolla sanoivat että iskarit voivat silti olla "jostain" väljät ja silti mennä katsastuksesta läpi. Keula toimii ihan ok, ei ylimääräisiä niiauksia tms.

Kustannusarvio vaihdolle (Kolmiokadulla) oli 450 e ja siksi se jäi vielä tekemättä, tosin ei se tilanne siitä ainakaan odottamalla parane :(

Mitä tarkoitat "McPhersonin yläpäällä"?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oliskohan tuollaiseen kajauttaminen syynä kun saippuarasian etupää kolisee aina vaan pahemmin? Olen jokusen kerran moisiin ajanut sekä kerran oikein kunnolla Bilteman lähellä olevaan monttuun.

Katsastuksessa pyysin ukkoa tsekkaamaan oikein huolella etupään ja ei löytänyt mitään välyksiä mistään, mutta autokorjaamolla sanoivat että iskarit voivat silti olla "jostain" väljät ja silti mennä katsastuksesta läpi. Keula toimii ihan ok, ei ylimääräisiä niiauksia tms.

Kustannusarvio vaihdolle (Kolmiokadulla) oli 450 e ja siksi se jäi vielä tekemättä, tosin ei se tilanne siitä ainakaan odottamalla parane :(

Mitä tarkoitat "McPhersonin yläpäällä"?
Voi hyvinkin olla, varsinkin jos ei puslista ym. löydy mitään ihmeempiä.

McPhersonin kuva:

Tuolla yläpäässäolevan lautasen nurkilla (josta leikkaus) on yleensä laakeria tai kumityynyä mikä saattaa hyvinkin kulua/hajota.
Mazdan 3-sarjassa oli aikanaan tyyppivika että laakerointi menee ja sinne tulee ihan selkeetä välystä joka kolisee, muttei vaikuta katsastukseen kumminkaan.
Parin taksin kohdalla on nähnyt että noi yläpään metalliosiin on tullut ihan murtumaa kun on monttuun tms. terävään kolauttanut kunnolla.
Hankalintahan noissa on että tota yläpäätä ei tarkista kuin ottamalla sen auki, ja se ei ihan jokaiselta kuitenkaan käy....
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Oolrait! Meillä oli onneksi koirat kiinni turvavöillään, aika sähäkkä jarrutus siinä tuli kun huomasin viime tingassa että nyt on jonninmoinen epäjatkuvuuskohta edessä. Perässä ei ajanut ketään, joten jarrutus oli mahdollista.

Siinä piti ajella yhdessä kohtaa kilometrikaupalla ysitien sivussa, kun liikenne oli ohjattu jollekin kalapolulle.
:D :thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jousituksen yläpäiden alueet kannattaa tarkistaa toimmoisten jälkeen, taksiaikana kun oli tuommosta käynyt rengillä niin melkein aina löytyi sit jotain nimenomaan McPhersonin yläpäästä, jos löytyi.
(pari kertaa oli halkeamaa jne)
Juu noita lähinnä ajattelin.

Phersonien yläpään kolinat on ainakin vagilaisia omistaneille tuttu ongelma. Seatissa kolisi yleensä aina terävissä kuopissa ym., mutta ei tosiaan huomattavaa vaikutusta ohjausgeometriaan, eikä jousituksen toimintaan ylipäätään. Varsinkin pihoihin matalien kanttikivien yli ajaessa sai aikaan tuon kolinan.
 

Örfil

Guest
Tattista Follo & Sumi. Kolinan syy alkanee selvitä. Ja nyt ymmärrän mitä jotkut saippiskuskit netissä tarkoittivat. Puhuivat laakerista ja *en tajunnut*
Jos tuota yläpäätä fiksaa (se lakeri) niin samalla kannattaa varmaan ne iskarit vaihdattaa? Autolla ajettu nyt 130 tkm ja aion ajaa sillä vielä useamman vuoden eli jonnekin 200 tkm nurkille.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös