KKWCS Season 2010, round 1, Myllypuro GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Onko muuten niin, että jos tulee täydet 24 osallistujaa, niin ali-finaaleista ei pääse nousemaan ylempään finaaliin? Eli aika-ajon merkitys korostuu, mikä sopii mulle, koska pidän itseäni enemmän Trullimaisena aika-ajospecialistina huolimatta siitä hyvästä harkkakisasta Andyä vastaan.
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Mielestäni järjestys pitäisi olla A, B ja viimeisenä C eikä toisinpäin, koska tämä vain suurentaa kuilua kilpailijoiden ennalta määrättyyn tasoon nähden. Anyone?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mielestäni järjestys pitäisi olla A, B ja viimeisenä C eikä toisinpäin, koska tämä vain suurentaa kuilua kilpailijoiden ennalta määrättyyn tasoon nähden. Anyone?
Siis harjoituksissa vai aika-ajoissa vai kisassa, vai kaikissa:confused: Toivottavasti nyt pääsisi nousemaan ainakin C-finaalista B:hen. Terveisin nimimerkki melko hidas.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Näin unta Myllypuron kisasta. Ajoin siellä umpisurkeita 31.xxx kierroksia. Kauhee painajainen! :eek!:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mielestäni järjestys pitäisi olla A, B ja viimeisenä C eikä toisinpäin, koska tämä vain suurentaa kuilua kilpailijoiden ennalta määrättyyn tasoon nähden. Anyone?
Kannatan myös. Lisäksi B ja C ryhmäläiset saisivat seurata ns. nopeampia ajoa ensiksi ja tietty radan kunto paranisi. Saattais aiheuttaa jotain yllätyksiä.

Kisat ehkä kuitenkin CBA järjestyksessä, koska ainahan finaali ajetaan viimeiseksi. Aika-ajot ja harkat voisi olla hyvinkin käännettynä. Tai sitten ennalta määritettyjen ryhmien ajojärjestys arvottaisin.

No, ehkä 2011?

Ihmettelin kans tuota säännöissä mainittua jakoa ABC ryhmiin. Kriteeriksi mainittiin kokemus, mikä mun mielestä on vähän outoa. Eikös sen jakokriteerin pitäis kuitenkin olla nopeus. Mut eipä sillä, yleensä kokemus tuo myös nopeutta, mutta ei aina.

Nimim. ei niin kokenut, mutta A-finaalissakin käväissyt.

Mitä sanoo johtokunta?
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mielestäni järjestys pitäisi olla A, B ja viimeisenä C eikä toisinpäin, koska tämä vain suurentaa kuilua kilpailijoiden ennalta määrättyyn tasoon nähden. Anyone?
Vastaan tähän järkkäreiden puolesta, koska mulla on asiasta jonkinlaista hajua.. Kysyin tästä follolta jo privalla aiemmin, ja kuulemma tuota järjestystä ei ole vielä päätetty. Topicissa tuo teksti vain kuvaa systeemin etenemistä, ei kuljettajien ryhmittelyä eikä ajojärjestystä.

Viime vuonna oli joissain kisoissa käytössä järjestelmä A, C, B.. Tämä siksi, että C-finaali tulee heti viimeisen aika-ajoryhmän jälkeen ja voidaan olettaa että ainakin osa C-porukkaan joutuneista ajaa myös siinä. Jos taas b-ryhmäläinen ajaa aika-ajot huonosti, niin kunto ja kokemustaso lienee sellainen, että kykenee ajamaan kaksi settiä peräjälkeen. (Sen takia viime vuonna nakattiin ensikertalaisia suoraan C-ryhmään niissä kisoissa joissa tämänkaltainen ryhmien järjestys oli käytössä, jos ei ollut tietoa ko. hahmon karting-taustoista).

Kuitenkin Myllypuron kanssa ei viime vuonna ollut mahdollista sopia ajajaryhmittelyä, vaan henkilökunta nakkasi kuljettajat ryhmiin arvalla. Sitä minä en tiedä tapahtuuko näin myös tänä vuonna, mutta se varmaan selviää (viimeistään kisapaikalla :D)..

Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että Myllypurossa puhdas arpa ei välttämättä ole huonokaan juttu, koska rata tosiaan paranee joka session aikana enemmän kuin asfalttiradat. Sen takia arpa voi olla oikeudenmukaisempi kuin jokin ennalta sovittu järjestelmä. Tietty ohitustilanteet aika-ajoissa haittaavat sekä hitaampaa että nopeampaa kuskia, joten sen takia meidän tekemä ryhmittely olisi varmasti parempi juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Juu, toi sen käytännössä estääkin, ettei C/B-ryhmäläisillä riitä välttämättä kunto ajaa heti perään toista settiä.

Ei mulla ainakaan riittäisi, tai riittäisi, mutta se näkyis jo kierrosajoissa ja keskittymisessä.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Juu en kyllä mäkään kannata sitä, että C ajaa vikana koska itse olen just niitä, joka kuitenkin putoaa C-finaaliin.. Se viime kaudella ollut ACB-systeemi oli omasta mielestä hyvä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Käytämpä Jakkeuksen postausta, se kun osuu liki oikeaa :)

Vastaan tähän järkkäreiden puolesta, koska mulla on asiasta jonkinlaista hajua.. Kysyin tästä follolta jo privalla aiemmin, ja kuulemma tuota järjestystä ei ole vielä päätetty. Topicissa tuo teksti vain kuvaa systeemin etenemistä, ei kuljettajien ryhmittelyä eikä ajojärjestystä.
Juurikin näin. Lähinnä ideana oli kuvata harkkojen yms. eteneminen alkuun,
tarkennan sitten järjestystä jahka saan lisätietoa radalta niistä.

JOS saadaan käyttää omia ajolistoja, niin täytän ruudukot mielivaltaisesti, toisinsanoen vain ja ainoastaan oman käsitykseni mukaan siitä kuka ansaitsee paikan missäkin ryhmässä.
Valitusoikeutta päätökseen ei ole.
Viime vuonna oli joissain kisoissa käytössä järjestelmä A, C, B.. Tämä siksi, että C-finaali tulee heti viimeisen aika-ajoryhmän jälkeen ja voidaan olettaa että ainakin osa C-porukkaan joutuneista ajaa myös siinä. Jos taas b-ryhmäläinen ajaa aika-ajot huonosti, niin kunto ja kokemustaso lienee sellainen, että kykenee ajamaan kaksi settiä peräjälkeen. (Sen takia viime vuonna nakattiin ensikertalaisia suoraan C-ryhmään niissä kisoissa joissa tämänkaltainen ryhmien järjestys oli käytössä, jos ei ollut tietoa ko. hahmon karting-taustoista).
Todennäköisin vaihtoehto myös Myllypuroon, JOS saadaan itse näihin vaikuttaa.
Tarkentunee lähempänä tapahtumaa sitten, ja siitä kyllä ilmotan :)

Kuitenkin Myllypuron kanssa ei viime vuonna ollut mahdollista sopia ajajaryhmittelyä, vaan henkilökunta nakkasi kuljettajat ryhmiin arvalla. Sitä minä en tiedä tapahtuuko näin myös tänä vuonna, mutta se varmaan selviää (viimeistään kisapaikalla :D)..
Jep, ihan totta. Näin voi olla myös tänäkin vuonna, mutta katsotaan miten etenee, yritän omia listoja läpi kuitenkin mutta varmaa se ei tässä vaiheessa ole.

Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että Myllypurossa puhdas arpa ei välttämättä ole huonokaan juttu, koska rata tosiaan paranee joka session aikana enemmän kuin asfalttiradat. Sen takia arpa voi olla oikeudenmukaisempi kuin jokin ennalta sovittu järjestelmä. Tietty ohitustilanteet aika-ajoissa haittaavat sekä hitaampaa että nopeampaa kuskia, joten sen takia meidän tekemä ryhmittely olisi varmasti parempi juttu.
Samaa mieltä täysin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kannatan myös. Lisäksi B ja C ryhmäläiset saisivat seurata ns. nopeampia ajoa ensiksi ja tietty radan kunto paranisi. Saattais aiheuttaa jotain yllätyksiä.
Vaan kun ei onnistu, Myllypurossa kun se linjojen seuraaminen tapahtuu monitoreiden kautta, niin ongelmaksi muodostuu se ettei niistä haaleista kuvista kovinkaan äkkiä saa edes selvää kuka on kuka.
Radan kunnon suhteen olet oikeassa, mutta C:tä ei voi viimeiseksi laittaa koska aika-ajon jälkeen C-porukka joutuis heti ajamaan toisen setin peräkkäin.

Kisat ehkä kuitenkin CBA järjestyksessä, koska ainahan finaali ajetaan viimeiseksi. Aika-ajot ja harkat voisi olla hyvinkin käännettynä. Tai sitten ennalta määritettyjen ryhmien ajojärjestys arvottaisin.

No, ehkä 2011?
Ei, ei edes 2011 koska radan paraneminen antaa lisää potkua nopeimmille aika-ajoon.
ja jos käännät järkän kesken settien, niin aina joutuu osa ajamaan 2-vetoa peräkkäin.

Ihmettelin kans tuota säännöissä mainittua jakoa ABC ryhmiin. Kriteeriksi mainittiin kokemus, mikä mun mielestä on vähän outoa. Eikös sen jakokriteerin pitäis kuitenkin olla nopeus. Mut eipä sillä, yleensä kokemus tuo myös nopeutta, mutta ei aina.

Nimim. ei niin kokenut, mutta A-finaalissakin käväissyt.

Mitä sanoo johtokunta?
Tämä on diktatuuri. Me tehdään ne ajolistat oman mielen mukaan, lähinnä pohjautuvat edellisiin ko. kisapaikalla tapahtuneisiin suorituksiin + kaverin nopeuteen yleensä.
Esim. sun kohdalla B-paikka saattaa hyvinkin olla todennäköinen, mutta A:han sulla ei ole yhden kisan perusteella mitään asiaa, sen verran kovaa väkeä sinne on tyrkyllä muutenkin.

Mutta eiköhän ne ajolistat sieltä putkahda pääpostaukseen jos moisia saadaan käyttää, kisaan on nyt vielä liki 2kk aikaa jotenka turha huolestua, ei olla ekaa kertaa järkkäämässä kuitenkaan näitä :rolleyes:

edit. sen verran lisänfoa kaikille uusimmille kuskeille, että ei tarvi panikoida noista aiheista, sen verran monta kertaa on pyöritelty tässä 2v. aikana noita ajojärjestyksiä yms. että toimivimmat asiat on alkaneet jo löytymään. :)
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Myllypurossa kun se linjojen seuraaminen tapahtuu monitoreiden kautta, niin ongelmaksi muodostuu se ettei niistä haaleista kuvista kovinkaan äkkiä saa edes selvää kuka on kuka.
Viimeksi ei ollu toiminnassa edes monitorit että vähäiseksi jää linjojen seuraaminen...:cool:
 

Örfil

Guest
Tämä on diktatuuri. Me tehdään ne ajolistat oman mielen mukaan, lähinnä pohjautuvat edellisiin ko. kisapaikalla tapahtuneisiin suorituksiin + kaverin nopeuteen yleensä.
Tämä on taivahan totta. Tämä paletti ei pysy käsissä jos koitetaan miellyttää kaikkien toiveita.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tämä on diktatuuri. Me tehdään ne ajolistat oman mielen mukaan, lähinnä pohjautuvat edellisiin ko. kisapaikalla tapahtuneisiin suorituksiin + kaverin nopeuteen yleensä.
Esim. sun kohdalla B-paikka saattaa hyvinkin olla todennäköinen, mutta A:han sulla ei ole yhden kisan perusteella mitään asiaa, sen verran kovaa väkeä sinne on tyrkyllä muutenkin.

Mutta eiköhän ne ajolistat sieltä putkahda pääpostaukseen jos moisia saadaan käyttää, kisaan on nyt vielä liki 2kk aikaa jotenka turha huolestua, ei olla ekaa kertaa järkkäämässä kuitenkaan näitä :rolleyes:

edit. sen verran lisänfoa kaikille uusimmille kuskeille, että ei tarvi panikoida noista aiheista, sen verran monta kertaa on pyöritelty tässä 2v. aikana noita ajojärjestyksiä yms. että toimivimmat asiat on alkaneet jo löytymään. :)
Juu.. Viime vuonna nähtiin muutamia nimeltämainitsemattomia kuljettajia, jotka olivat jossain kisassa C-finaalissa, mutta toisaalta joskus jopa A-finaalissa. Itseasiassa kyse ei ole ihan muutamastakaan kuljettajasta, vaan melkeinpä kaikki ns. keskitason kuljettajat. Itsekin siihen ryhmään kuuluin.

Sen verran vielä tarkennan, että ryhmittelyn tärkein ideahan lienee se, ettei suurimman nopeuseron omaavat kuljettajat ajaisi samassa ryhmässä. Näin päästäisiin siihen, että jokainen saisi ajaa mahdollisimman monta kierrosta ilman, että tarvitsisi ohitella tai päästää ohi.
Keskitason ryhmä on 'välistäputoajien' ryhmä, joista voidaan hyvin laittaa tyyppejä joko A-ryhmään tai C-ryhmään riippuen siitä miten paljon näihin kategorioihin selvästi kuuluvia on kisassa mukana. Nopeuserot ei tällöin ole niin kovin suuret kummassakaan "väärässä" ryhmässä.

Ehkä tuo "kokemus" tarkoittaa tässä yhteydessä enemmänkin järjestäjien kokemusta ko. kuljettajan tasosta. Ja ryhmittelyssä luultavasti (?) otetaan huomioon myös tuo oletettu kuntotaso. Jos on paljon B-ryhmään luokiteltavia ja vähän C-ryhmään kuuluvia, niin luultavasti silloin arvioidaan kuntotasoa ryhmittelyssä jos ryhmien järjestys on ACB. Tällöin välimallin jätkistä B-ryhmään iskettäisiin ne joiden kunnon oletetaan riittävän kahteen settiin peräkkäin.. Ryhmiä tehtäessä kun ei voida tietää tuleeko jollekin kuljettajalle huono päivä tai esim. huono tuuri auton kanssa.

Eli kun Domppari menit möläyttämään huonokuntoisuudestasi, niin luultavasti ajelet C-porukassa. :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Muistan ainakin kauden päätöksessä, kun Andylla ei kulkenut mihinkään, vaikka pronssille pisteissä pääsikin. Nipsuhuuli paransi kisa kisalta ja Follolla poukkoili tulokset.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Diktatuuri on OK ja siihen täysi oikeus teillä olkoon, mutta toivottavasti herrat diktaattorit osaa ottaa myös ehdotuksia vastaan. Kyseessähän oli vain ehdotus, ei huutoäänestys.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Diktatuuri on OK ja siihen täysi oikeus teillä olkoon, mutta toivottavasti herrat diktaattorit osaa ottaa myös ehdotuksia vastaan. Kyseessähän oli vain ehdotus, ei huutoäänestys.
Toki ehdotuksia kuunnellaan, mutta konsepti ei hevillä muutella "ihan vain kokeen vuoksi"...
Tuota harrastettiin ekoissa kisoissa että kaikkia kuunneltiin ja yritettiin miellyttää mutta se ei vaan toimi.
Joka kerta sai selittää järjestelyt uusiksi kaikille, ja tietty päälle vielä se että itsellä meni aika pelkkiin järjestelyihin...

Me kuitenkin tehdään tätä myös itsellemme ja halutaan itseki nauttia ajamisesta, siksi tehdään asiat osittain myös meitä helpottavalla tasolla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Muistan ainakin kauden päätöksessä, kun Andylla ei kulkenut mihinkään, vaikka pronssille pisteissä pääsikin. Nipsuhuuli paransi kisa kisalta ja Follolla poukkoili tulokset.
Juups.. Ja mä olin jossain Forssan kisassa sekä Toijalassa C-finaalissa, mutta Kaanaassa pääsinkin A-finaaliin. :)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Toki ehdotuksia kuunnellaan, mutta konsepti ei hevillä muutella "ihan vain kokeen vuoksi"...
Tuota harrastettiin ekoissa kisoissa että kaikkia kuunneltiin ja yritettiin miellyttää mutta se ei vaan toimi.
Joka kerta sai selittää järjestelyt uusiksi kaikille, ja tietty päälle vielä se että itsellä meni aika pelkkiin järjestelyihin...

Me kuitenkin tehdään tätä myös itsellemme ja halutaan itseki nauttia ajamisesta, siksi tehdään asiat osittain myös meitä helpottavalla tasolla.
Se on juurikin näin. Mullehan tärkeintä on vain, että ehdotuksia kuunnellaan. :eek:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Se on juurikin näin. Mullehan tärkeintä on vain, että ehdotuksia kuunnellaan. :eek:
"...irtisanotaan 200, ja lomautetaan lopuista puolet. Päätetty, jämäkkää toimintaa! :D"
"Seuraavaksi "YT-neuvottelut eli neuvotellaan" duunareiden kanssa hehheh...

Vakavammin: Aika hyvin hommat on kyllä hoidettu tamperelaisiksi :thumbup:
 
Ylös