KKWCS Season 2010, round 1, Myllypuro GP

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se on juurikin näin. Mullehan tärkeintä on vain, että ehdotuksia kuunnellaan. :eek:
Kyllähän nämä kaikki pyritään lukemaan, ja varmasti mietitäänkin, toteutus sitten riippuu monestakin asiasta...

Jacq: ei me kyllä fyysistä kuntoa puntaroida ollenkaan.
Edelliset kisasijoitukset lienee se määräävin tekijä (jos alkaa pärjään tasasesti uus kaveri niin nousee nopsaan parempiin ryhmiin)
mutta sen lisäksi sitten karting-historiaa katsotaan ym
Eli esimerkki: jos tulee uusi kasvo radalle jonka tiedetään harrastaneen kartingia enempikin, ja kokokin luokkaa kärpäslätkä, niin ei sitä ekana pistetä A-ryhmään, mutta ei kyllä varmaan viimeseenkään...
Jos taas uus kuski on ylipainonen kuten allekirjoittanut ja ajanut tyyliin "joskus ja jouluna", niin C-ryhmä kutsuu alussa ihan selkeesti...

Mutta tietty yritetään vähän ottaa huomioon sitäkin jos jollekulle joku rata sopii paremmin, kuten edellä jo mainittu niin osalle sopii toinen rata paremmin kuin toinen, esim mulle on aina sopinut Myllypuro ja Suzukart, mutta Forssaan en ole vauhtia löytänyt, enkä kyllä oikein Hyvinkäällekään...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jacq: ei me kyllä fyysistä kuntoa puntaroida ollenkaan.
Ei edes siinä tilanteessa, jossa on kaksi tasaväkistä kuljettajaa nopeuden suhteen, mutta toisella on huomattavasti parempi kunto? Luulisi, että siinä vaiheessa kannattaisi laittaa se parempikuntoinen siihen ryhmään, jossa on riski joutua ajamaan kaksi settiä peräkkäin.. Noh.. eipä tämä mikään kovin merkityksellinen juttu varmaankaan ole. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei edes siinä tilanteessa, jossa on kaksi tasaväkistä kuljettajaa nopeuden suhteen, mutta toisella on huomattavasti parempi kunto? Luulisi, että siinä vaiheessa kannattaisi laittaa se parempikuntoinen siihen ryhmään, jossa on riski joutua ajamaan kaksi settiä peräkkäin.. Noh.. eipä tämä mikään kovin merkityksellinen juttu varmaankaan ole. :)
Ei edes siinä tapauksessa.
En tiedä sun kriteereitä aiemmin, mutta mä en tuota pistä korkealle prioriteettilistalla.
Esim me ollaan sun kanssa oltu viime vuonna aika tasoissa ulkoradoilla, vaikka kunnossa on paljonkin eroa.
Silti ei mulla ollut ongelmia ajaa Forssassa ja Hyvinkäällä kahta finaalia peräkkäin, sen takia ennemmin katson sitä kummalla kuskilla on ko. radalla paremmat sauamat vauhtiin.

edit. Tosin muistakaa sekin että yleensä yritetään välttää sitä että kukaan joutuis ajaan kahta settiä peräkkäin, ja jos moinen toteutuu niin mieluusti ns. A-ryhmällä sitten jos on pakko...
(tietty tähän ei voi/saa laskea niitä jotka nousee finaalista toiseen)

Toisaalta jos meikäläinenkin nykykunnossa jaksaa ajaa 3 settiä putkeen KiC:llä (a-a A-ryhmässä, B-finaali perään ja sieltä nousu A:han), niin eiköhän 99% meidän porukasta jaksa sen 2 ajaa peräkkäin jokaradalla tarpeeksi hyvin :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niin joku kysyi sitä että nouseeko Myllypurossa finaalista toiseen jos ruudukko on täynnä = en tiedä, tuli sama mieleen pari päivää sitten...
8 autoa siellä on perinteisesti ollut radalla kerralla, mutta käsittääkseni autoja on ajokunnossa yleensä 9-10 ollut...
Jos tuon 8:n mukaan mennään niin täydellä ruudukolla ei nouse sitten kukaan.
Jos jää yhden vajaaksi ja yksi siten nousisi, niin täytyy katsoa kummasta se sitten olisi...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Toisaalta jos meikäläinenkin nykykunnossa jaksaa ajaa 3 settiä putkeen KiC:llä (a-a A-ryhmässä, B-finaali perään ja sieltä nousu A:han), niin eiköhän 99% meidän porukasta jaksa sen 2 ajaa peräkkäin jokaradalla tarpeeksi hyvin :ahem:
Varmasti tämä pitää paikkaansa noin yleisesti.. Noh.. Hyvinkäällä vuonna 2005 tosi huonokuntoisena en jaksanut ajaa edes yhtä kisaa maaliin asti. :D

Lisäksi viime vuonnahan tein juuri mokan venderin suhteen, kun arvioin hänen tasonsa ihan väärin. Muistaakseni peräkkäiset setit oli hänelle aika fyysiset.. Voisin kuvitella, että se vähän syö kierrosajasta. Tokihan jokainen ajaa jaksaa, mutta ehkä hitaammin.

Tietenkin ajokokemus auttaa juuri niissä lihaksissa joita ajaessa tarvitsee, jolloin kokenut kuljettaja ei väsy niin herkästi huonosta kunnosta huolimatta. Ja b-ryhmäläisillä yleensä sitä kokemusta on enemmän. Näin ollen luultavasti nuo muut kriteerit napsahtaa jo aikaisemmin, eikä tollaista tilannetta edes tule, että tarttis maraton-aikoja vertailla. :D

Mutta eipä tästä aiheesta sen enempää, ymmärrän toki peruspointin.. :)

Niin joku kysyi sitä että nouseeko Myllypurossa finaalista toiseen jos ruudukko on täynnä = en tiedä, tuli sama mieleen pari päivää sitten...
8 autoa siellä on perinteisesti ollut radalla kerralla, mutta käsittääkseni autoja on ajokunnossa yleensä 9-10 ollut...
Jos tuon 8:n mukaan mennään niin täydellä ruudukolla ei nouse sitten kukaan.
Jos jää yhden vajaaksi ja yksi siten nousisi, niin täytyy katsoa kummasta se sitten olisi...
jeh.. toivotaan, että saadaan täysi osallistujalista ja molemmista alifinaaleista paras ylempään. :)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Meinasin itse kans kirjoittaa tuosta kuntojutusta, mutta pyyhkäisin pois. Mutta siis samaa mieltä Fokkarin kanssa. Todella huono kunto täytyy olla jos oikeasti rupeaa kierrosajat sekunnin putoamaan parinkymmenen kierroksen kisassa.

Ei näin lyhyissä pyrähdyksissä pääse kunto niin pahasti vielä vaikuttamaan.

Tiedän itsestäni sen verran, että Hyvinkää on ainoa kisa, jossa mun kunto voi loppua kesken. Ja kun se loppuu, mä keskeytän ajamalla varikolle. Tällä keskeytystavalla ei oo mitään tekemistä aika-ajoryhmien kanssa, koska kyllä siellä kunto vielä kestää.

Mulla KIC:ssa tuo 30 kierroksen kisa aiheutti viimeiselle viidelle kierrokselle puuskuttamista, mutta ei siinä kestäminen vielä loppua ollut.

Eli varsin pieni merkitys on kunnolla nopeuteen, painolla sen sijaan merkitystä on, mutta sitä voi onneksi kompensoida ajotaidoilla. :eek:

EDIT: Juu, Jacques. Hyvinkää on spesiaalitapaus, mutta ei se kuntokysymys saa mun mielestä alun ryhmäjakoihin vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tiedän itsestäni sen verran, että Hyvinkää on ainoa kisa, jossa mun kunto voi loppua kesken. Ja kun se loppuu, mä keskeytän ajamalla varikolle. Tällä keskeytystavalla ei oo mitään tekemistä aika-ajoryhmien kanssa, koska kyllä siellä kunto vielä kestää.

EDIT: Juu, Jacques. Hyvinkää on spesiaalitapaus, mutta ei se kuntokysymys saa mun mielestä alun ryhmäjakoihin vaikuttaa.
Ei lopu sulla kunto kesken Hyvinkäällä. Ainakin mun mielestä Hyvinkään autot on yllättävänkin kevyitä ajaa. En tiedä johtuuko sitten siitä, että siellä autoissa tehoa sen verran, että pystyy kaasulla pelaamaan ja kääntämään autoa mutkaan
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei lopu sulla kunto kesken Hyvinkäällä. Ainakin mun mielestä Hyvinkään autot on yllättävänkin kevyitä ajaa. En tiedä johtuuko sitten siitä, että siellä autoissa tehoa sen verran, että pystyy kaasulla pelaamaan ja kääntämään autoa mutkaan
2005 muistaakseni ajoin siellä, mutta silloin mulla oli karting-kokemusta tyyliin 1-2 ajokertaa takana ja ehkä ajamisen raskaus yllätti. En ainakaan heti uskois että kunto ainakaan parempi nyt olisi, mutta ehkä henkinen rasituksen keskokyky on parantunut. Ja onhan tässä rattiakin tullut enemmän nyt väännettyä, että ... no katotaan!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Täytynee ilmoittautua mukaan kun vielä ehtii! :thumbup:
23! Yks enää mahtuu! :thumbup:

2005 muistaakseni ajoin siellä, mutta silloin mulla oli karting-kokemusta tyyliin 1-2 ajokertaa takana ja ehkä ajamisen raskaus yllätti. En ainakaan heti uskois että kunto ainakaan parempi nyt olisi, mutta ehkä henkinen rasituksen keskokyky on parantunut. Ja onhan tässä rattiakin tullut enemmän nyt väännettyä, että ... no katotaan!
Jep.. Meillä varmasti vaikutti just tuo minkä mainitsin, että huonon kunnon lisäksi myös kokemusta oli todella vähän. Kädet eivät olleet tottuneet sellaiseen rasitukseen.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Noh.. Hyvinkäällä vuonna 2005 tosi huonokuntoisena en jaksanut ajaa edes yhtä kisaa maaliin asti. :D
Tähän liiittyen.. Vaikka itse olenkin naispuolisena ihmisenä vähän hentorakenteisempi yms ja voimaa ei tasan löydy yhtä paljon kuin teiltä niin kuitenkin jaksoin Hyvinkään kisan suht hyvin läpi.. (kun taas Turku oli paljon rankempi koettelemus) Toki vauhti nyt ei ollu mitään erityisen nopeata. :D
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jep.. Meillä varmasti vaikutti just tuo minkä mainitsin, että huonon kunnon lisäksi myös kokemusta oli todella vähän. Kädet eivät olleet tottuneet sellaiseen rasitukseen.
Tuossa taitaa olla ihan pointtia; jos auto istuu käteen, ajaminenkin on kevyttä ja mukavaa kun ei tarvitse tehdä ylimääräisiä liikkeitä ratilla. Minä kun käännän Myllypurossa, Koskelassa ja Turussa 2 - 3 kertaa auton mutkaan kun en saa sattumaan ekalla kerralla oikein, niin kyllähän siinä otsa ja kämmenet hikoavat
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
En tiedä sun kriteereitä aiemmin, mutta mä en tuota pistä korkealle prioriteettilistalla.
tuli tästä vielä mieleen.. Ehkä tämä mun harhakäsitys tästä kunnon merkityksestä on johtunut lähinnä siitä, että niin monesti joku on valittanut että on niin raskasta, kädet puutuu tjsp..
Itselläni kun ei taas käynyt näin kertaakaan viime vuonna, vaikka Toijalassa taisi tulla 4 settiä peräjälkeen (eka a-a, jossa ajanotto ei toiminut, toinen a-a, C-finaali, B-finaali). :D
Ja Turussa ajelin pari peräkkäistä settiä, vaikka olin aamulla tehnyt täyden uintitreenin. Moni valitteli autojen raskautta, vaikka minusta nekin oli ihan kevyitä ajaa.

Hiki tulee, mutta siinä se. :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Nooh...eiköhän Follokin saa sunnuntaina paremman kuvan alustavata ryhmittelystä, jos sinne kohtalainen porukka treeneihin tulee (erityiesti uudet hahmot). Itsellä ei ole jaosta ollut mitään valittamista tähän asti. Kisassahan on 3*10min. harjoitukset ennen aika-ajoa, joten radalle pitäisi melko hyvä pito saada jo silloin, kun ensimmäiset ratkaisut sijoitusten suhteen tehdään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
, mutta ei se kuntokysymys saa mun mielestä alun ryhmäjakoihin vaikuttaa.
Näin se myös onkin, eli ei vaikuta. Jokainen ryhmiin nopeutensa, ei kuntonsa mukaan, se on sitten kisassa vaan mentävä ohi jos edessä olevalta loppuu kunto kesken.
(ei erityiskohtelua saa pelkästään sillä että on kovempi kunto kuin muilla, eihän Schumiakaan sen takia suosittu että mies kuntoili enempi kuin muut, puhumattakaan että rallissa sais paremman lähtöpaikan siksi että juoksee cooperissa 200m enempi kuin joku toinen :D)
Eli radalla saavutetut tulokset siihen vaikuttaa kuitenkin...

DickW: Ihan totta, antaa osviittaa hieman sekin lisää.

Flavio: Hjuva homma! :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tuli tästä vielä mieleen.. Ehkä tämä mun harhakäsitys tästä kunnon merkityksestä on johtunut lähinnä siitä, että niin monesti joku on valittanut että on niin raskasta, kädet puutuu tjsp..
Itselläni kun ei taas käynyt näin kertaakaan viime vuonna, vaikka Toijalassa taisi tulla 4 settiä peräjälkeen (eka a-a, jossa ajanotto ei toiminut, toinen a-a, C-finaali, B-finaali). :D
Ja Turussa ajelin pari peräkkäistä settiä, vaikka olin aamulla tehnyt täyden uintitreenin. Moni valitteli autojen raskautta, vaikka minusta nekin oli ihan kevyitä ajaa.

Hiki tulee, mutta siinä se. :)
Voi olla, mutta edelleenkin, olis väärin ennen kisan edes alkamista pudottaa nopeampi kaveri väärään ryhmään vain siksi että olettaa sen puuskuttavan mahdollisessa finaalissa.
Mä ainakaan ala kenenkään kuntoa arvioimaan/arvaamaan, kello paljastaa vauhdin ja se on se joka eniten vaikuttaa sijotukseen, myös ryhmiä tehtäessä :)

Tietty se että jos zippaa finaalissa niin äkkiähän siitä ongelman saa kun muut puskee ohi, se pon etu siinä vaiheessa sitten sille parempikuntoselle kaverille, mutta jos heikompikuntonen on nopeudellaan sijottunut hänen eteensä, niin se etu pitää sitten hyödyntää vasta siellä finaalissa eikä olettaa parempaa sijotusta heti harkoissa jo :D
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Voi olla, mutta edelleenkin, olis väärin ennen kisan edes alkamista pudottaa nopeampi kaveri väärään ryhmään vain siksi että olettaa sen puuskuttavan mahdollisessa finaalissa.
Mä ainakaan ala kenenkään kuntoa arvioimaan/arvaamaan, kello paljastaa vauhdin ja se on se joka eniten vaikuttaa sijotukseen, myös ryhmiä tehtäessä :)

Tietty se että jos zippaa finaalissa niin äkkiähän siitä ongelman saa kun muut puskee ohi, se pon etu siinä vaiheessa sitten sille parempikuntoselle kaverille, mutta jos heikompikuntonen on nopeudellaan sijottunut hänen eteensä, niin se etu pitää sitten hyödyntää vasta siellä finaalissa eikä olettaa parempaa sijotusta heti harkoissa jo :D
joo joo.. mä olin tosiaan ymmärtänyt väärin nuo kuljettajien valitukset raskaudesta.. :) Ei sitten olekaan ollut niin raskasta..

Enkä mä muutenkaan missään vaiheessa ole sanonut että nopeampi kaveri pitäisi laittaa väärään ryhmään kunnon takia. :D Puhuin keskenään tasaväkisistä kuljettajista.. Mut tosiaan, sama tuo jos kaikilla se kunto sitten kestääkin. :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juu, toi sen käytännössä estääkin, ettei C/B-ryhmäläisillä riitä välttämättä kunto ajaa heti perään toista settiä.

Ei mulla ainakaan riittäisi, tai riittäisi, mutta se näkyis jo kierrosajoissa ja keskittymisessä.
Meinasin itse kans kirjoittaa tuosta kuntojutusta, mutta pyyhkäisin pois. Mutta siis samaa mieltä Fokkarin kanssa. Todella huono kunto täytyy olla jos oikeasti rupeaa kierrosajat sekunnin putoamaan parinkymmenen kierroksen kisassa.

Ei näin lyhyissä pyrähdyksissä pääse kunto niin pahasti vielä vaikuttamaan.
Ristiriitaisia kommenttejakin kun tulee, niin ihmekös tuo, että ymmärtää väärin. :D
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Kyllähän 20 kierrosta Hyvinkäällä Haaparannan autoilla käy kunnon päälle. Ja vähän vitusti. Kylmiltään tai vähän reenanneena ei varmaan jaksa vetää niin että ei väsyisi. Haaparanta ei monestikaan ajata finaalissa edes kymmentä kierrosta. Mä olen ajanut kerran Lahdessa Raketilla 1h 20min niin että kävin vaan 15 sek. tankkaamassa ja sen jaksoi aika helposti. Mutta 20 minuuttia limiteillä tehokkaalla autolla vaikka Hyvinkäällä ottaa kyllä kovemmille.
 
Ylös