Jenkkitallilla oli Manoriin vuosi etumatkaa. :thumbfh:Kukapa olisi uskonut, että Manorilla on auto ensimmäisenä valmiina.
Ainakin tämän ensimmäisen välietapin saavuttamisessa oli oiva veto jättää ne kalliit ja aikaavievät tuulitunnelikokeet omaan arvoonsa. Se on tätä päivää, että kehitys tehdään täysin CFD:llä. Jatkossa sitten kun lähdetään lisää suorituskykyä hakemaan, olisi hyvä hakea tulosten oikeellisuudelle varmistusta tunnelista. Muuten ei ole asiaa kärkikymmenikköön.Jenkkitallilla oli Manoriin vuosi etumatkaa. :thumbfh:
Tai käydään ostamassa purkki vihreää maalia. Tuulitunneli kun ei kuitenkaan vastaa rataolosuhteita.Jatkossa sitten kun lähdetään lisää suorituskykyä hakemaan, olisi hyvä hakea tulosten oikeellisuudelle varmistusta tunnelista.
Itse miettinyt tässä juurikin tätä Virginin avaruuskytköstä ja luulisin, että eritoten Virgin galacticin kautta voi olla tietokonemallinnuksista aika paljon osaamista.Tällä saattais olla myös jonkinlaisia seuraamuksia lentokoneissa. Mene ja tiedä.:tongue:
Kyllä se tieto kuitenkin taitaa paremmin löytyä koneiden valmistajilta kuin liikennöitsijöiltä.Itse miettinyt tässä juurikin tätä Virginin avaruuskytköstä ja luulisin, että eritoten Virgin galacticin kautta voi olla tietokonemallinnuksista aika paljon osaamista.
Jos jollain yhtiöillä on aerodynamiikasta osaamista niin nimenomaan lentoyhtiöillä ja miksei sitä sitten olisi avaruustekniikkaan keskittyvällä yrityksellä.
Höpö höpö. Heti kun ne ovat antiikkia tallit lopettavat niiden käytön.Tuulitunnelit ovat antiikkia.
Jeps. F1:ssä EADS/Airbus tekee yhteistyötä Force Indian kanssa ja 1970-luvun Fittipaldien suunnittelussa avusti Brasilian kansallinen lentokonevalmistaja Embraer.Siis onhan autourheilu hyödyntänyt lentokonefirmojen tietotaitoa jo ties kuinka kauan. Äkkiseltään tulee mieleen mm. Dassault ja Peugeot 905.
Ottaen huomioon, että näköjään vetivät shakedownin "Stowe" radalla, joka on äärimmäisen lyhyt, n. 1,2 kilometriä pitkä ja olosuhteet näköjään äärimmäisen märät, joten siinä sulle syy siihen hitauteen.
Ja antiikkiahan ne ovat vasta sitten kun tallit lopettavat niitten käytön. :idea:Höpö höpö. Heti kun ne ovat antiikkia tallit lopettavat niiden käytön.
Tätä tarkoittanet:Ottaen huomioon, että näköjään vetivät shakedownin "Stowe" radalla, joka on äärimmäisen lyhyt, n. 1,2 kilometriä pitkä ja olosuhteet näköjään äärimmäisen märät, joten siinä sulle syy siihen hitauteen.
Juu, tota just, näköjään tuo Motor Racing Circuits Database ei enää salli "hotlinkingiä", kun se ennen on sallinu sen... :doubtful:Tätä tarkoittanet:
Kyllä. Silloin kun on käytössä sellaiset henkilö- ja talousresurssit kuin huipputiimeillä, hyödynnetään kaikkein parhaimmat ja edistyneemmät autonsuunnittelu/testausmahdollisuudet ja jos kerran tallit tunneleita käyttävät, ovat ne silloin todella nykyaikaista ja hyödynnettävissä olevaa tekniikkaa.Ja antiikkiahan ne ovat vasta sitten kun tallit lopettavat niitten käytön. :idea:
Joo mutta viittasin omalla kommentilla oravanpyörään.Kyllä. Silloin kun on käytössä sellaiset henkilö- ja talousresurssit kuin huipputiimeillä, hyödynnetään kaikkein parhaimmat ja edistyneemmät autonsuunnittelu/testausmahdollisuudet ja jos kerran tallit tunneleita käyttävät, ovat ne silloin todella nykyaikaista ja hyödynnettävissä olevaa tekniikkaa.
Kubican nenänympäryshän on huomattavasti enemmän kuin 1,2 km. :frank:Onko tuo Robert Kubican nenä? :doubtful: