Alpertti
Well-known member
- Liittynyt
- 17.3.2009
- Viestit
- 519
Keskustelua seuranneena ajattelin, että saattaisi MM-sarjalle olla tarvetta tämmönen oma toikki, jossa jutustellaan sarjan kehittämisestä yms... Faktoja, mielipiteitä ja toiveita kehiin vaan... Itse en ole mikään rallin suurkuluttaja, vaan pikemminkin satunnainen seuraaja. Joten ei näitä mun höpötyksiä niin kauheen tosissaan sitten kannata ottaa.
Kaikkihan on varmaan samaa mieltä, että kilpailukykyisiä talleja on hyvä saada lisää, yhteensä niitä tarvittaisiin 5kpl, että ns. kunnon autoja olisi edes jokaiselle pistesijalle. Toinen 5 tallia voisi olla junioritiimejä ja niiden päälle jotkut yksityiset yrittäjät. Näin oltaisiin Ykkösten lukemissa osallistujien suhteen.
Mutta mietin myös, että toisaalta tahtoisin ohjelmaan kaikki legendaariset rallit mukaan. Lista olis kutakuinkin tämmönen: Argentina, Australia, Jyväskylä, Corsica, Acropolis, Sanremo, Safari, Monte Carlo, Uusi-Seelanti, Portugali, Catalonia, Ruotsi, Iso-Britannia
Mutta toisaalta, sarjan kiinnostavuus kasvaisi (ainakin omalla kohdalla), jos se olisi monimuotoisempi: Asfalttiralleja kolmannes, soraralleja kolmannes ja viiminen kolmannes olisi alustaltaan soraa ja asfalttia sekaisin. Puolet ralleista olisi nykyisen mittaisia ja puolet enemmän kestävyystyyppisiä ratkaisuja, vaikkapa perjantaista seuraavan viikon sunnuntaihin.
Minun puolesta jatkakaa keskustelua maan ja taivaan väliltä WRC:stä - nyt ja tulevaisuudessa... Mulla ei nyt jokse ajatus tämän pidemmällä, ainakaan just nyt.
Kaikkihan on varmaan samaa mieltä, että kilpailukykyisiä talleja on hyvä saada lisää, yhteensä niitä tarvittaisiin 5kpl, että ns. kunnon autoja olisi edes jokaiselle pistesijalle. Toinen 5 tallia voisi olla junioritiimejä ja niiden päälle jotkut yksityiset yrittäjät. Näin oltaisiin Ykkösten lukemissa osallistujien suhteen.
Mutta mietin myös, että toisaalta tahtoisin ohjelmaan kaikki legendaariset rallit mukaan. Lista olis kutakuinkin tämmönen: Argentina, Australia, Jyväskylä, Corsica, Acropolis, Sanremo, Safari, Monte Carlo, Uusi-Seelanti, Portugali, Catalonia, Ruotsi, Iso-Britannia
Mutta toisaalta, sarjan kiinnostavuus kasvaisi (ainakin omalla kohdalla), jos se olisi monimuotoisempi: Asfalttiralleja kolmannes, soraralleja kolmannes ja viiminen kolmannes olisi alustaltaan soraa ja asfalttia sekaisin. Puolet ralleista olisi nykyisen mittaisia ja puolet enemmän kestävyystyyppisiä ratkaisuja, vaikkapa perjantaista seuraavan viikon sunnuntaihin.
Minun puolesta jatkakaa keskustelua maan ja taivaan väliltä WRC:stä - nyt ja tulevaisuudessa... Mulla ei nyt jokse ajatus tämän pidemmällä, ainakaan just nyt.