0-/turva-autona (vinkupurkkikin valoineen katolla), haluaa herättää huomiota mahdollisimman paljon jotta yleisö oivaltaa kisan alkavan.Miksiköhän tuosssa Bemussa pitää päiväsaikaan polttaa lisävaloja tuolla lailla? :doubtful:
0-/turva-autona (vinkupurkkikin valoineen katolla), haluaa herättää huomiota mahdollisimman paljon jotta yleisö oivaltaa kisan alkavan.Miksiköhän tuosssa Bemussa pitää päiväsaikaan polttaa lisävaloja tuolla lailla? :doubtful:
Talbot Sambaa näkee edelleen harrastelijoilla Ranskan kisoissa, hieman muuallakin. Hyvinkin erilaisilla moottoreilla, usein 1300cc eli sikäli ei mitään yhteyttä isoon Lotariin. Suomessa mallia ei useasti ole nähty. 1984 sellaisella otettiin Jyskälässä luokkavoitto, kuskina nykyisin viininviljelijänä toimiva Dirk Vermeersch: http://www.dirkvermeersch.com/Sunbeam Lotuksen varjoon jäänyt lyhytikäinen malli Talbotilta:
[]
Korvautui legendaarisella 205:lla merkin siirryttyä Chrysleriltä PSA:n omistukseen.
Kuvassa näkyvä laite on kotikutoinen Samba -pohjainen (rakennettu väljästi vanhaan Samban hylsyyn vuosien -81-86 väliltä), ja tehty tällä vuosituhannella Auto on luonnollisesti luokittelematon, eli esim. suomessa tuolla ei saisi rallia ajaa.Sunbeam Lotuksen varjoon jäänyt lyhytikäinen malli Talbotilta:
Korvautui legendaarisella 205:lla merkin siirryttyä Chrysleriltä PSA:n omistukseen.
Pikkulinnut laulaa, että moinen laitos olisi valmistumassa... https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1209113_10151875472107859_1521378533_n.jpgItselleni ainakin täysin uusi tuttavuus. 2-ryhmän Golf gti Oettingerin 16v kannella ja Pierburgin polttoaineen ruiskutuksella 185 hp ja levyjarrut joka nurkassa. Noita 16v moottoreitahan on täytynyt tehdä se pari tuhatta, kun tuohon aikaan ei pelkän kannen luokittelu onnistunut? Eikös kuitenkin gti:ssä ollut 8v kansi normaalisti?
Eklund piiskasi auton viidenneksi Montessa.
Tuossa vielä juttua katu versiosta:
http://users.telenet.be/wim.dekens/mijnweb4/oettinger.htm
Suomessako?Pikkulinnut laulaa, että moinen laitos olisi valmistumassa... https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1209113_10151875472107859_1521378533_n.jpg
Kyllä ihan suomessa ja olisi kuulemma jo talven kisoissa viivalla. Kesäkaudella puolestaan lähinnä ulkomailla...Suomessako?
Jännä ratkaisu, kun toinen nokka akseli pyörii hammasrattaan välityksellä, sen sijaan että hihna pyörittäisi molempia.
Ei tuo nyt mitenkään erikoinen ratkaisu ole pyörittää toista nokkaa rattailla, kyllä tuota muissakin käytetty, kuten esimerkiksi Opelin 400:sissa koneissa.Suomessako?
Jännä ratkaisu, kun toinen nokka akseli pyörii hammasrattaan välityksellä, sen sijaan että hihna pyörittäisi molempia.
Kyllä kakkoskoppaisesta tehtiin myös V16 versio siviiliin. Itselläkin ollut sellainen, ihan ensimmäisiä. Siinä oli muistaakseni Boschin joku puolimekaaninen ruisku.Itselleni ainakin täysin uusi tuttavuus. 2-ryhmän Golf gti Oettingerin 16v kannella ja Pierburgin polttoaineen ruiskutuksella 185 hp ja levyjarrut joka nurkassa. Noita 16v moottoreitahan on täytynyt tehdä se pari tuhatta, kun tuohon aikaan ei pelkän kannen luokittelu onnistunut? Eikös kuitenkin gti:ssä ollut 8v kansi normaalisti?
Eklund piiskasi auton viidenneksi Montessa.
Tuo ylenpänä kuvassa oleva auto on ykköskorinen:wink:Kyllä kakkoskoppaisesta tehtiin myös V16 versio siviiliin. Itselläkin ollut sellainen, ihan ensimmäisiä. Siinä oli muistaakseni Boschin joku puolimekaaninen ruisku.
Siihen aikaan (80 luku) oli todella vihainen peli. Ymmärsin, että Oettinger olisi tehnyt nuo kaikki 16V kannet, voin olla väärässäkin.
Tuosta autosta mieleen jääneet kuskeina etenkin Esa Saarenpää ja Paola de Martini.sämpylä mallin 90 quattro
Palataan vielä vanhaan. Mun käsittääkseni ei 2-ryhmässä ole 1.8-litraista 16-venttiilistä. A- ja 4-ryhmissä on, mutta vain 1600cc. Tuolta löytyy luokitustodistuksia aukinapsuteltaviksi: http://www.tout-le-rallye.be/forum/quelques-fiches-fia-format-pdf-t22940.htmlItselleni ainakin täysin uusi tuttavuus. 2-ryhmän Golf gti Oettingerin 16v kannella ja Pierburgin polttoaineen ruiskutuksella 185 hp ja levyjarrut joka nurkassa
Pikkunen huomautus että volsuissa ja audeissa monivenakoneissa tuo käytäntö ollut jo 80-luvulta...ja esim 1.8 20v turbokoneet myös tuolla nokkaketjulla.Suomessako?
Jännä ratkaisu, kun toinen nokka akseli pyörii hammasrattaan välityksellä, sen sijaan että hihna pyörittäisi molempia.