Ei taktikoinut Loeb, 27,7 sekuntia sai huomiseksi eroa Latvalaan. Ogier on Latvalan edellä noin kolmen sekunnin päässä ja Solberg hänen takanaan noin 16 sekunnin päästä. Latvalalla on siis hyvät säänssit kakkoseksi. Voittoon kaiketi tarvitaan Loebilta virhe. Tai mistäs sen tietää.No ainakin Ogier lähtee Latvalan edellä lauantaille. Näillä hetkillä selviää miten Loeb taktikoi, jos taktikoi.
Taitaa 1 Ford nöyryyttää 4:ä Citroenia. On Latvalalla nyt huippuhyvä asetelma voittoa varten. Vauhtia tuntui vielä olevan reservissä.Saas nähdä nöyryyttääkö Citroen Fordia taas kolmoisvoitolla..
Vai nöyryyttääkö Latvala sittenkin Citrenia jättämällä kaikki taaksensa..Saas nähdä nöyryyttääkö Citroen Fordia taas kolmoisvoitolla..
Vai nöyryyttääkö Latvala itsensä ajamalla aavikon ainoaan puuhun...Vai nöyryyttääkö Latvala sittenkin Citrenia jättämällä kaikki taaksensa..
Löytyykö tällaiselle skenaariolle jotain viitteitä tämän päivän erikoiskoeajoista?Vai nöyryyttääkö Latvala sittenkin Citrenia jättämällä kaikki taaksensa..
8.20 EK14: Yakrut 1 (14,16 km)
8.50 EK15: Bahath 1 (12,53 km)
9.33 EK16: Shuna 1 (15,23 km)
10.16 EK17: Baptism Site 1 (10,83 km)
Huoltotauko (30 min).
12.11 EK18: Yakrut 2 (14,16 km)
12.41 EK19: Bahath 2 (12,53 km)
13.24 EK20: Shuna 2 (15,23 km)
14.07 EK21: Baptism Site 2 (10,83 km)
Ei Latvalan ongelma ole aikaero Loebiin vaan se, että Loeb on valovuoden Latvalaa nopeampi, kuten tämän päivän toiseen kertaan ajetut erikoiskokeet osoittavat.Ilmeisesti olen täysin kevätauringon humalluttama kun olen sitä mieltä että Latviksella on tuolta paikalta ja etäisyydeltä vielä täydet mahdollisuudet lähteä haastaamaan Sebastien Senioria, varsinkin kun siihen edelle lipsahti vielä yksi aura-auto lisää eli Sebastien Junior. Eri asia sitten minkälaista käskytystä Jari-Marjaanalle Fordin suunnalta tulee. Mutta jos on lupa lähteä hyökkäämään niin sitten katsellaan kenelle se tie huomenna riittää, molemmat mestaruudet kun on kuitenkin luisumassa Citikalle niin siinä ei yksi Latvalan lipsautus enää paljoa paina. Eli go for it.[/CODE]
Ihan mielenkiinnosta, mitä ensimmäisen päivän toiseen kertaan ajetut erikoiskokeet osoittavat?Ei Latvalan ongelma ole aikaero Loebiin vaan se, että Loeb on valovuoden Latvalaa nopeampi, kuten tämän päivän toiseen kertaan ajetut erikoiskokeet osoittavat.
Joo, erittäin todennäköistä on. Mutta Latvalalle peukkuja huomiselle! :thumbup:Kimi kiinni 4 pisteessä. Taitaa vaan tippua sijoitus huomenna, H.Solberg tulee heittämällä 2 minuutin takaa ohi. Maks. 2 pistettä
Taktikointi Jordanian MM-rallissa on jatkunut heti kilpailun päätöspäivän alussa.
Citroenin junioritallissa ajava Ranskan Sebastien Ogier saapui päivän ensimmäiseen aikatarkastuspisteeseen paljon aikaisemmin kuin piti. Citroen-talli halusi Ogier'n ajamaan reitit Sebastien Loebin edelle. Tällöin kolmantena starttaava Jari-Matti Latvala ei pystyisi hyötymään ranskalaismestaria paremmasta lähtöpaikasta niin paljoa kuin ennakkoon lasketiin.
On epäselvää, oliko taktikointi alun perin Ford-tallista lähtöisin. Talli oli kuitenkin aikaisin hereillä, sillä Ford ajatti superrallissa kisaavan Mikko Hirvosen Loebin ja Latvalan väliin.
Autot ajavat lauantaina reitit siis järjestyksessä Ogier, Loeb, Hirvonen ja Latvala.
Sekä Ogier että Hirvonen saivat rankat aikasakot tempuistaan: Ogierille lähes 9 ja Hirvoselle 15 minuuttia.
-Kolmoskanava-