Tallit 2011

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Eiköhän Renault Lotus ja Virgin jatka ensi kaudellakin, Sauber kenties myös jatkaa mutta voi toki lyödä hynttyyt yhteen Epsilon Euskadin kanssa jota hieman huhuttu.

Uusista talleista Epsilon Euskadi ja Villeneuve/Durango on itselläni ne ykkösvaihtoehdot, varsinkin Epsilonia puollan sillä heillä Espanjassa uusi tehdas ja pomoina häärii kolmikko Villadelprat/Caton/Rinland.

En jaksa uskoa vieläkään että Cypher olisi valmis F1 maailmaan, sillä Jenkki talleihin ei ole kovin luottamista ja samaan kastiin pistän myös Stefan Grand Prixin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eiköhän Renault Lotus ja Virgin jatka ensi kaudellakin, Sauber kenties myös jatkaa mutta voi toki lyödä hynttyyt yhteen Epsilon Euskadin kanssa jota hieman huhuttu.
Minkähän valtakunnan järki tuossa nyt olisi? Molemmilla on tehdas ja kumpikin tarvitsee vain rahoitusta. Kaksi tehdasta ja vielä vähemmän rahaa?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sauber kenties myös jatkaa mutta voi toki lyödä hynttyyt yhteen Epsilon Euskadin kanssa jota hieman huhuttu.
Mikäli Sauber fuusioituu Epsilon Euskadin kanssa niin se tapahtuu Sauberin omistusjärjestelyillä, silloin tallipaikka säilyy automaattisesti eikä ole FIAn päätöksistä kiinni, samalla Bernien vaatimaa ennakkomaksuakaan ei tarvitse suorittaa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Minkähän valtakunnan järki tuossa nyt olisi? Molemmilla on tehdas ja kumpikin tarvitsee vain rahoitusta. Kaksi tehdasta ja vielä vähemmän rahaa?
Ajattelin ihan samaa.

Enemmänkin olisi järkeä linkissä Villeneuve/Durango -> Sauber.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Minkähän valtakunnan järki tuossa nyt olisi? Molemmilla on tehdas ja kumpikin tarvitsee vain rahoitusta. Kaksi tehdasta ja vielä vähemmän rahaa?
Eihän siinä käytännössä katsoen mitään järkeä olisikaan, mutta Epsilon varmaan yrittää tosissaan saada paikan F1-sarjasta jollain konstilla sillä ovat monen vuoden ajan sitä jo yrittäneet.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eihän siinä käytännössä katsoen mitään järkeä olisikaan, mutta Epsilon varmaan yrittää tosissaan saada paikan F1-sarjasta jollain konstilla sillä ovat monen vuoden ajan sitä jo yrittäneet.
Mikseivät yritä kaapata HRT:n paikkaa? Samalta niemeltähän kumpikin on pulpahtanut pintaan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Enemmänkin olisi järkeä linkissä Villeneuve/Durango -> Sauber.
Durangon ja minkä tahansa F1-autoja suunnittelemaan ja valmistamaan kykenevän tahon välisessä linkissä olisi järkeä.

Villeneuven homma on ilmeisesti hoitaa rahoitus kuntoon ja Durangon hoitaa autojen ajattaminen, mutta jotain oleellista kuviosta silti puuttuu ;)
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Lotus ja Virgin jatkavat sellaisenaan.

Näiden lisäksi valitaan EE.

Sitten HRT ja Sauber saavat uudet omistajat, eli kolme "uutta" tallia nähdään ensi vuonna.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Durangon ja minkä tahansa F1-autoja suunnittelemaan ja valmistamaan kykenevän tahon välisessä linkissä olisi järkeä.

Villeneuven homma on ilmeisesti hoitaa rahoitus kuntoon ja Durangon hoitaa autojen ajattaminen, mutta jotain oleellista kuviosta silti puuttuu ;)
J. Villeneuve ajaa toista autoa, toinen paikka myydään eniten tarjoavalle, Peter Sauber jatkaa tallipäällikönä, Pirelli toimittaa renkaat ja moottorit saadaan Ferrarilta?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mikseivät yritä kaapata HRT:n paikkaa? Samalta niemeltähän kumpikin on pulpahtanut pintaan.
Sama niemi tosiaan, mutta ainakaan kovin sopuisasti yhdistyminen ei välttämättä tapahdu. Epsilon Euskadihan on nimenomaan baskien tiim, HRT taas on Murciasta eli alueelta, jossa asuu espanjalaisväestöä.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Maikkarin sivuilla olleen uutisen mukaan E-E:n auto on ollut jo tuulitunnelissa. E-E selkeästi vahvin ehdokas miusta
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä uusien tallien kilpailukyky ja rahallinen selviäminen kauden mittaan. Tällä kaudella kaikki uudet tiimit näyttäisivät selviävän kauden loppuun asti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Epsilon Euskadin Joan Villadelprat on ollut mediassa koskien 13. tallin valintaa.

AS-lehden haastattelussa hän kertoo, ettei yhdistymisestä HRT:n kanssa ole ollut puhetta, mutta teknisestä tuesta kyllä (nimenomaan niin päin, että HRT ostaisi Epsilonilta osaamista). Mutta "mitään ovia ei suljeta".

F1:een mukaan pääsy ei ole Epsilonille välttämättömyys, koska tallilla on muitakin projekteja, eikä se Villadelpratin mukaan halua riskeerata yrityksen vakautta menemällä mukaan sellaiseen mihin talli ei kykene. Ainut mistä vielä kiikastaa on rahoitus. Joan on aikaisemmin sanonut, ettei lähde mukaan ellei rahoitusta ole tarpeeksi kolmeksi vuodeksi. Siitä uupuu vielä.

Talli on kuitenkin jo saanut ensimmäisen F1-autonsa tuulitunnelimallin valmiiksi ja aloittanut sen testaamisen.

Villadelpratin mukaan valinta käy kolmen ehdokkaan välillä: Epsilon Euskadi, Villeneuve-Durango ja Stefan GP. Autosportin mukaan uusi talli valitaan parin viikon sisällä, Villeneuve oli kertoillut kanadalaiselle lehdistölle, että ilmoitus tulisi vielä tässä kuussa.

Autosport, Crash.net, PaddockTalk, PaddockTalk,
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Epsilon Euskadin Joan Villadelprat on ollut mediassa koskien 13. tallin valintaa.

AS-lehden haastattelussa hän kertoo, ettei yhdistymisestä HRT:n kanssa ole ollut puhetta, mutta teknisestä tuesta kyllä (nimenomaan niin päin, että HRT ostaisi Epsilonilta osaamista). Mutta "mitään ovia ei suljeta".

F1:een mukaan pääsy ei ole Epsilonille välttämättömyys, koska tallilla on muitakin projekteja, eikä se Villadelpratin mukaan halua riskeerata yrityksen vakautta menemällä mukaan sellaiseen mihin talli ei kykene. Ainut mistä vielä kiikastaa on rahoitus. Joan on aikaisemmin sanonut, ettei lähde mukaan ellei rahoitusta ole tarpeeksi kolmeksi vuodeksi. Siitä uupuu vielä.

Talli on kuitenkin jo saanut ensimmäisen F1-autonsa tuulitunnelimallin valmiiksi ja aloittanut sen testaamisen.

Villadelpratin mukaan valinta käy kolmen ehdokkaan välillä: Epsilon Euskadi, Villeneuve-Durango ja Stefan GP. Autosportin mukaan uusi talli valitaan parin viikon sisällä, Villeneuve oli kertoillut kanadalaiselle lehdistölle, että ilmoitus tulisi vielä tässä kuussa.

Autosport, Crash.net, PaddockTalk, PaddockTalk,
:D Eiköhän se ole se ainoa asia joka kaikilla muillakin ehdokkailla on kiikastanut viimeiset 50 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Joe kirjoittelee blogissaan 13. tallista:

The word in Paris is that the FIA has decided not to award the 13th Formula 1 franchise in 2011. -- There were, in any case, only two serious bidders left in the competition, after the withdrawals of ART and the Cipher Group, earlier in the summer. These were Epsilon Euskadi and the Villeneuve Racing/Durango combination. It seems that neither operation was sufficiently convincing for the FIA, in terms of technical back-up and financing.
 
Ylös