Lupatarkastaja
Well-known member
- Liittynyt
- 18.3.2009
- Viestit
- 2076
MM-sarja etenee neljänteen osakilpailuunsa ensi viikolla ajettavan Turkin MM-rallin myötä. Kilpailussa ovat mukana tietysti WRC-autot ja myös ensimmäistä kertaa tällä kaudella JWRC-autot. Puolestaan SWRC- tai PWRC-osakilpailu Turkki ei ole. (Hei Urpo Urheiluruudunkatsoja, eikö ole helppoa?)
Tällä kaudella Turkin osakilpailu ajetaan ensimmäistä kertaa Istanbulin seudulla, joten reitti on kärkikuskeille uusi. Turkki on soraralli, mutta mukana on myös pitkiä asfalttiosuuksia keskellä pätkää.
Jordanian jälkeen räikeä taktikointi jäi puheenaiheeksi, ja kuskit haluaisivat että lähtöjärjestyssääntöä muutettaisiin jo Turkkiin. Kaudella 2008 lähtöjärjestystaktikointi alkoi juuri Jordaniassa Fordin puolelta, ja Turkissa tuo taktikointi onnistui täydellisesti johtaen suomalaiskuskien kaksoisvoittoon. Kaudella 2008 kahdesta edellisestä etukäteen suomalaisille vahvoiksi arvelluista Välimeren ralleista (Kreikka, Italia) voitto oli mennyt Loebille, joten Turkin voitto latasi Hirvosen hyvin - vaan ei riittävän hyvin - seuraavana ajettuun Suomen osakilpailuun. Jollei lähtöjärjestyssääntöön saada muutosta ennen Turkin osakilpailua perjantaina ja ehkä vielä lauantainakin tullaan näkemään hidastelua viimeisillä pätkillä, se lienee varma.
Turkissa ajetaan 23 erikoiskoetta. Yleisöerikoiskoetta lukuunottamatta kaikki pätkät ajetaan kahdesti - kerran aamulla, kerran iltapäivällä.
Reitti (pdf)
Osallistujaluettelo (pdf, ei vielä lähtöjärjestyksessä)
http://www.youtube.com/watch?v=ydHKxXQsgCE
Ja jos tulosveikkaus kiinnostaa, niin allaolevasta linkistä blogini kautta onnistuu.
Tällä kaudella Turkin osakilpailu ajetaan ensimmäistä kertaa Istanbulin seudulla, joten reitti on kärkikuskeille uusi. Turkki on soraralli, mutta mukana on myös pitkiä asfalttiosuuksia keskellä pätkää.
Jordanian jälkeen räikeä taktikointi jäi puheenaiheeksi, ja kuskit haluaisivat että lähtöjärjestyssääntöä muutettaisiin jo Turkkiin. Kaudella 2008 lähtöjärjestystaktikointi alkoi juuri Jordaniassa Fordin puolelta, ja Turkissa tuo taktikointi onnistui täydellisesti johtaen suomalaiskuskien kaksoisvoittoon. Kaudella 2008 kahdesta edellisestä etukäteen suomalaisille vahvoiksi arvelluista Välimeren ralleista (Kreikka, Italia) voitto oli mennyt Loebille, joten Turkin voitto latasi Hirvosen hyvin - vaan ei riittävän hyvin - seuraavana ajettuun Suomen osakilpailuun. Jollei lähtöjärjestyssääntöön saada muutosta ennen Turkin osakilpailua perjantaina ja ehkä vielä lauantainakin tullaan näkemään hidastelua viimeisillä pätkillä, se lienee varma.
Turkissa ajetaan 23 erikoiskoetta. Yleisöerikoiskoetta lukuunottamatta kaikki pätkät ajetaan kahdesti - kerran aamulla, kerran iltapäivällä.
Reitti (pdf)
Osallistujaluettelo (pdf, ei vielä lähtöjärjestyksessä)
http://www.youtube.com/watch?v=ydHKxXQsgCE
Ja jos tulosveikkaus kiinnostaa, niin allaolevasta linkistä blogini kautta onnistuu.
Viimeksi muokattu: