WRC: Turkki 2010

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
En osaa nimiä heittää mutta Hurmurisija kerkesi jo määrittelemään reunaehdot.

a. ei saa olla tunnettu

b. ei saa olla rikas

c. ei saa jäädä kärjestä ensimmäisissä ralleissaan

Lisätään vielä Larzzonin ettei vertailuna saa käyttää saman sarjan kuskeja.
:D

Lisäksi saisi olla sen verran vttumaanen, ettei forumin taso laske ko. tyypin fanituksen takia.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Enpä ole tänään rallia kerennyt seuraamaan, mutta hyvä Kimi! :alppu:

Kimi sanoi, että tavoitteena oli olla nopeampi kuin Wilson ja Villagra sekä päästä maaliin, joten tavoitteet täyttyivät.

Muuten sitten Loeb voitti selvällä erolla ja vaikeaa tulee Mikolle olemaan jatkossa.
Seuraaminen jäi minullakin harmillisen vähälle, kun aikaa ei ollut. Kimille hieno sijoitus ja suoritus, nyt tuntuu hyvältä ja varmasti Kimikin on tyytyväinen. Ehjiä ralleja ja pisteitä on nyt saatu kokoon. Turkissa vauhtikin täysin kohdillaan. :thumbup:

Loebille ei pysäyttäjää löydy tänäkään vuonna. Ei taida mennä edes tiukoille, kun asvalttia on loppukaudesta paljon tarjolla. Kärjessä on sentään enemmän kilpailua, kun Ogier ja P.Solberg erityisesti ovat olleet iskussa. Hirvonen ja Latvala eivät ole ajaneet kovinkaan kummoisesti.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Onkohan tuo Ford teknisesti tällä hetkellä paljon Citikasta jäljellä? Joutuuko meidän pojat yliyrittämään? Siitäkö epävarmat otteet johtuvat, joutuu puristamaan liikaa että pysyisi perässä?
 

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Onkohan tuo Ford teknisesti tällä hetkellä paljon Citikasta jäljellä? Joutuuko meidän pojat yliyrittämään? Siitäkö epävarmat otteet johtuvat, joutuu puristamaan liikaa että pysyisi perässä?
Vaikea uskoa. Latvala on tunnetusti vanha kaataja ja Hirvonen aina hävinnyt 100-0 vauhdissa Loebille. Jos Hirvonen olisi viime vuonna voittanut, olisi Burns saanut seuraa hitaimman maailmanmestaruuden voittaneen kuskin seuraan. Ihan sama mitä vehkeitä alla, Grönholm on viimeisin joka on puhtaasti hanskalla pärjänny Loebille. Jos yliyritetään se johtuu puhtaasti vauhdin puutteesta, ei kärrystä.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Mielestäni Kimiltä optimisuoritus. Jos edeltä ei enempää keskeytä, parempaa ei voi realistisesti toivoa. Jospa loppukauden nakuttelis jotain viidensiä sijoja...
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Kimin ajoi sitten viidenneksi suoraan. Tällä kehityskäyrällä kaveri podiumilla jo seuraavissa ralleissa! Ei ole poissuljettua mestaruus jo seuraavalla kaudella (varsinkin jos saisi alle oikean tehdastallin satelliitin sijasta..).

Lähde MTV3:

"- MM-rallissa viiden joukkoon ajaminen tuolla rallikokemuksella on Kimiltä loistosuoritus. Ei varmaan löydy muita vastaavia suorituksia, Latvala totesi.

Tyytyväinen oli Räikkönenkin.

- Viimeinen lenkki oli todella vaikea. Paikoin oli liukasta kuin jäällä. Ajoin siksi varman päälle, ettei tulisi virheitä näin hyvän kisan loppuun, Räikkönen tuumi.

- Nyt alkaa saada tuntumaan autoon ja nuottien kanssa ajamiseen.

Räikkösellä on nyt edessään lyhyt kisatauko. Hän palaa MM-sarjaan vasta toukokuun lopulla ajettavassa Portugalin rallissa. Toukokuun alussa ajettavan Uuden-Seelannin rallin hän jättää väliin.

- Tässä välissä on kuitenkin tarkoitus ajaa testiä, Räikkönen kertoi."

Latvalakin totesi rallin jälkeen ettei noin huikeita otteita tolla kokemuksella ole ikinä nähty rallimaailmassa ennen Räikköstä.. Ei se "ihan" turha jätkä kyllä ole:thumbup: Tärkeä antaa kuitenkin työrauha ja antaa kaverin totulla ralliin mielestäni. Vaikka todella hyvältä näyttää kyllä, mukavan nöyrä asenne Kimillä edelleen vaikka tulosta tulee jo tässä vaiheessa tohon malliin:)
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Jep, jep. Sellainen kisa, Loebilla voitto numero 57. Onnittelut miehelle, jolle ei näytä vaan millään löytyvän pysäyttäjää. Mikolle toinen pieni virhe peräkkäin, mutta ei sinänsä mikään radikaalitilanne, sillä niitä virheitä kuitenkin sattuu hyvin harvoin.

Mutta..

Aamulla lehteä lukiessa silmään kuitenkin osui Mikon kommentti. "Pitää unohtaa itsesuojeluvaisto ja laittaa kaasu pohjaan!". Siis mitä. Käsittääkseni se kaasu pitää olla pohjassa alusta lähtien, jos haluaa Loebin kanssa kisata. Liian monesti on Mikolta tullut kommenttia "Nyt kaasu pohjaa, pitää unohtaa itsesuojeluvaisto yms."

Loebillä ei taas tule samanlaista kommenttia. Hän joko sanoo, että hyvin menee tai sitten "En ehdi kärjen kyytiin". Tarkoittaen sitä, että hän tiedostaa milloin ajaa maksimikyytiä ja milloin ei. Onko homma niin, että Mikon taidoilla raja tulee yksinkertaisesti vastaan, jos yrittää Loebin kyytiin, vai onko hänellä kokoajan jonkunlainen safe-mode päällä tai epävarmuus? Jos on, niin se taitaa olla pysyvää laatua. Loebilla ja Ogierilla tuntuu, että kun aletaan vetämään niin vedetäänkin ilman mitään arpomisia.

Latvalan kohdalla kyllä tietää, että hänen ajaessa aivan tosissaan ja äärirajoilla, niin silloin mennään myös kaluston äärirajoilla. Toisaalta niitten rajojen ylikin mennään hyvin usein. Mikon kohdalla itseäni ainakin vaivaa pieni epätietoisuus, että mikä on yrityksen/taidon/kaluston taso.
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Tyylikkäästi veti Oiger Sordon auton kylkeen vaikka oli porukkaa varottamassa :D ilmeisesti aikas oli liukasta paikoin. MM on jo jaettu, joten nyt jännätään kuka pystyy ekana kukistaa Loebin, siinä on samalla viivalla Solberg, Hirvonen, Latvala, Sordo ja Oiger. Periaatteessa ois ihan hyvää kisaa ilman Loebiä.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Loeb tarvitsee arvoisensa vastustajan. Ja Citroenin auto myöskin, Fordistakin tuntuu puuttuvan se viimeinen puristus.
Jep M-Sportin kalustoa taitaa taas vaivata sama vanha tauti eli pitäis laittaa täysin uusiksi, jotta olisi kilpailukykyinen. Tullut nykyinen Fiikus evoluutionsa päähän?

Citikka taasen on vähän kuin Duracell-pupu ja porskuttaa näennäisesti pienemmillä uudistuksilla aina vain eteenpäin tehokkaasti...
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Onkohan tuo Ford teknisesti tällä hetkellä paljon Citikasta jäljellä? Joutuuko meidän pojat yliyrittämään? Siitäkö epävarmat otteet johtuvat, joutuu puristamaan liikaa että pysyisi perässä?

Hassua, mutta Ford on teknisesti tällä hetkellä Citroenia tasan saman verran edellä/jäljessä, kuin olivat myös viime kaudella johtuen WRC autojen kehityksen jäädyttämisestä.

Valitettavasti tehdastiimin ulkopuoliset Ford kujettajat joutuvat tyytymään kauden 2008 malliin, sillä olisi mielenkiintoista nähdä mihin Solberg ja kumppanit kykenisivät kehittyneemmällä kalustolla. Tämä myös vääristää Ford-Citroen vertailua, sillä kaikki viisi Citroen kuljettajaa ajavat tuoreimmilla mahdollisilla, eli 2009 malleilla, joten heillä on täydet mahdollisuudet taistella voitoista (jos vain tallimäräyksiltä vältytään).
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Räikkösen suoritus oli yllättävän hyvä. Parhaiten suhteessa muihin sujuivat pätkät, joita on nuotituksen jälkeen muutettu. Edelleen saadaan kuitenkin odottaa sitä rallia, jossa Räikkönen pysyy ajamalla tallikaverinsa vauhdissa. Toki Ogier on vertailukohtana todella kova ja maaliin pääsy on tässä vaiheessa paljon tärkeämpää kuin hänen kepittämisensä yksittäisellä ek:lla.

Edellisen kilpailun tallimääräyksille pistettiin ainakin väliaikaisesti stoppi sääntöjen muutoksilla ja herrasmiessopimuksella. Jos tähän saadaan ensi vuonna vielä pari uutta tallia lisää, niin rallin tilanne on parempi kuin pitkään aikaan.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Jos tähän saadaan ensi vuonna vielä pari uutta tallia lisää, niin rallin tilanne on parempi kuin pitkään aikaan.
Ja nimenomaan kilpailukykyisiä talleja, se että saadaan sinne joku sussuki vuodeksi rämpimään kalustolla jolla juuri ja juuri pääsee kisan läpi (superrallin avustuksella) ja vauhdillisesti kamppaillaan siellä ännäläisten seassa, niin ei se tuota kilvoittelun tasoa kärjessä hirveästi laajenna. Jos joku DR saa kasattua häthätään vielä tässä loppuvuoden aikana jonkun Mini Range Rover Meta Geely Campos Hispania -virityksen niin siltä tuskin voi ihan älyttömiä ensi kaudella odottaa. Se on pitkä tie jopa rallissa sieltä uuden tallin lähtökuopista aina podiumille asti, varsinkin jos ei ole ranskisten kaltaisia resursseja takana. Eli odotellaan onko tulijoita luvassa vai ei. Skodalta voisi jo jotain menestystä odottaakin mutta sen tallin mukaantulosta nyt ei ole mitään varmuutta.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Aamulla lehteä lukiessa silmään kuitenkin osui Mikon kommentti. "Pitää unohtaa itsesuojeluvaisto ja laittaa kaasu pohjaan!". Siis mitä. Käsittääkseni se kaasu pitää olla pohjassa alusta lähtien, jos haluaa Loebin kanssa kisata. Liian monesti on Mikolta tullut kommenttia "Nyt kaasu pohjaa, pitää unohtaa itsesuojeluvaisto yms."

Loebillä ei taas tule samanlaista kommenttia. Hän joko sanoo, että hyvin menee tai sitten "En ehdi kärjen kyytiin". Tarkoittaen sitä, että hän tiedostaa milloin ajaa maksimikyytiä ja milloin ei.
Koska Mikko on useasti ollut heistä nopeampi (ja vielä useammin hitaampi) on kai lopulta kyse aika samasta asiasta mutta erittäin erilaisin sanoin ilmaistuna. Loeb puhuu kuten 'suomalaiset perinteisesti' kun taas Hirvonen käyttää 'latinalaistyylisempää paatosta'.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Lyödäänkö vetoa että ajetaan?

Killeri korvattiin käsittääkseni laajavuorella, että aivan vapaasti vaan.. :rolleyes:

Ja on muuten hieno pätkä (ainakin omasta mielestäni)! Ite ollunna shakedownia kyseisellä pätkällä katselemassa parina viime vuotena. :thumbup:
 
Ylös