Jep, jep. Sellainen kisa, Loebilla voitto numero 57. Onnittelut miehelle, jolle ei näytä vaan millään löytyvän pysäyttäjää. Mikolle toinen pieni virhe peräkkäin, mutta ei sinänsä mikään radikaalitilanne, sillä niitä virheitä kuitenkin sattuu hyvin harvoin.
Mutta..
Aamulla lehteä lukiessa silmään kuitenkin osui Mikon kommentti. "Pitää unohtaa itsesuojeluvaisto ja laittaa kaasu pohjaan!". Siis mitä. Käsittääkseni se kaasu pitää olla pohjassa alusta lähtien, jos haluaa Loebin kanssa kisata. Liian monesti on Mikolta tullut kommenttia "Nyt kaasu pohjaa, pitää unohtaa itsesuojeluvaisto yms."
Loebillä ei taas tule samanlaista kommenttia. Hän joko sanoo, että hyvin menee tai sitten "En ehdi kärjen kyytiin". Tarkoittaen sitä, että hän tiedostaa milloin ajaa maksimikyytiä ja milloin ei. Onko homma niin, että Mikon taidoilla raja tulee yksinkertaisesti vastaan, jos yrittää Loebin kyytiin, vai onko hänellä kokoajan jonkunlainen safe-mode päällä tai epävarmuus? Jos on, niin se taitaa olla pysyvää laatua. Loebilla ja Ogierilla tuntuu, että kun aletaan vetämään niin vedetäänkin ilman mitään arpomisia.
Latvalan kohdalla kyllä tietää, että hänen ajaessa aivan tosissaan ja äärirajoilla, niin silloin mennään myös kaluston äärirajoilla. Toisaalta niitten rajojen ylikin mennään hyvin usein. Mikon kohdalla itseäni ainakin vaivaa pieni epätietoisuus, että mikä on yrityksen/taidon/kaluston taso.