Todella hieno kilpailu ellei peräti hienoin niin ainakin toiseksi hienoin kilpailu tällä kaudella nähtiin tänään Kiinassa. Sade sekoitti hienosti pakkaa ja joillakin kuljettajilla joista ehdottomasti Buttonilla ja Rosbergillä meni todella loistavasti. Jenson alkaa kyllä tosiaan olemaan eräänlainen Prost/Hill-hybridi sillä ajaminen joka on hyvin järkevää muistuttaa Prostia sillä mies osaa säästää renkaita ja ei vaadi yhtään enempää kuin tarvitsee autosta irti ottaa ja jos joku on nopeampi niin hyväksyy heikkoudet ja ottaa kaiken mahdollisen hyödykseen ja jos on parempi niin sitten vastaavasti tehdään vastustajasta selvää jälkeä. Hilliä mies muistuttaa juuri siinä, että miestä jatkuvasti on aliarvioitu ja pidetty huonona kuljettajana... ainoa ero on siinä, että Buttonin erot huonon ja hyvän päivän välillä eivät olleet yhtä jyrkät kuin Hillillä oli.
Rosbergin kisa oli myös erittäin hieno lukuunottamatta pientä lipsahdusta joka saattoi kenties maksaa voiton tänään. Hienoa uhkapeliä oli lähteä kuivilla renkailla sateelle ja saada pitoa ja renkaat lämpimiksi ja pureviksi kun muilla renkaat olivat kylmät Alonsoa lukuunottamatta... tuli hieman Keken vastaava ajo Monacosta sillä usein unohdetaan että Kekekin oli lähellä ajaa tuossa kisassa ulos ja vaihdelaatikko reistaili ja D-seokset olivat kuluneet ja ilman Laffiten keskeytystä voitto olisi kenties jäänyt saamatta. Sen enempää menneeseen viittaamatta todettakoon se, että Nicolla tällaisten otteiden jatkuessa ja muiden tiimien syödessä pisteitä toisiltaan eli Rellun, Red Bullin, Ferrarin ja McLarenin kisaillessa ja Schumin mahdollisesti saadessa satunnaispisteitä tai jos onni suosii jopa voiton kauden aikana niin se syö muita ja tuo Nicolle kenties jopa mestaruuden. Kaikki on vielä auki.
Kisan Sikailujen ja Pettymysten joukkoon kuuluu Lewis (Sennan leikkijä) Hamilton ja Fernando (Maksukuskien kuningas) Alonso jotka kyllä sen verta härskejä liikkeitä tekivät, että kyllä olisi voinut ainakin Hamiltonille tulla jo jotain rangaistusta...:jaska:. Tuomaristoa kun on tullut seurattua niin kuin vertaa vaikkapa kauteen 94 jolloin Irvine sai 3 kisaa kilpailukieltoa saman tien kolaroinnista tai Häkkinen Hockenheimissa kanssa sai 1 kisan niin kyllä on tuomarilinja mennyt lellimislinjaksi...:mad_old:. Alonso taas hyötyi melkein tarpeettomasta toisesta turva-auton tulosta radalle... muutoin olisi erot olleet hieman toiset. Red Bullilla ei oikein mennyt vaihtelevissa oloissa kovinkaan hyvin sillä auto tuntuu olevan herkkä olosuhteiden muuttuessa liikaa. Schumin kisa oli pettymys mutta vieläkin uskon, että mikäli 2-3 seuraavan kisan aikana homma muuttuu paremmaksi niin kaikki on mahdollista Schumin kohdalla. Helppoa se ei kuitenkaan ole.
Rellulla Petrov ajoi hienon kisan ja pääsi maaliin ja Kubica ajoi myös erittäin hienon kilpailun. Sutill ajoi tasapaksun kisan ja samoin Barrichello vaikka kummatkin kävivät taisteluita niin kaikkiaan myös olosuhteet vaikuttivat näiden kisan suorituksiin. Heikki ajoi niin hyvin kuin vain pystyi Lotuksella ajamaan ja jos kisa olisi kääntynyt äärimmäiseksi hasardi-kisaksi niin Heikillä olisi ollut mahdollisuudet jopa pisteille saakka... Uusien tiimien nopein mies kuitenkin jälleen. Hülkenbergillä oli painaismainen kisa ja rengas-stopit meni täysin pieleen. Hispania sai molemmat autot maaliin, mutta talousvaikeudet varmaan kaatavat piakkoin tämänkin tiimin.
. Virginillä ei myöskään mene kovin hyvin ja tätä vauhtia Bransonille tulee kuumat paikat vetoa ajatellen.
Sauberilla tekniikan murheet ja kolarit jatkuvat ja se ei Sikari-Sakari Peterille takuulla hymyä tuo huulille...
Kaikkiaan kilpailu oli erittäin hieno ja seuraavaksi ajetaan kolmen viikon kuluttua Barcelonassa joka on ensimmäinen kisa Euroopassa ja lisäksi tiimit tuovat päivityspaketit ja lisäksi kisa on ensimmäinen jossa voi todellisesti vertailla vanhojen vuoden 93 aikaisten renkaiden eroja suhteessa nykyisiin renkaisiin ja se tulee olemaan mielenkiintoista. Toivottavasti ainakin näin.:ahem: Edit. Lisäksi pienenä juttuna todettakoon se, että Kiinassa oli ainakin ilmojen suhteen yksiä kylmimpiä GP-kisoja joita on ajettu sillä Kanadassa 1981 taisi olla vieläkin kylmempää minkä takia sitä lopulta siirrettiin enemmän kesän puolelle.