Nykyinen vaikuttaa parhaimmalta.
Toisaalta, nyt on menty ainakin vahvasti siihen, että noiden pisteiden pitää olla jotenkin "järkeviä numeroita", eli 10-järjestelmän mukaisesti, voittajalle pitää antaa hienosti neljännessatapistettä! Eikä voida antaa mitään 17 tai 12 esimerkiksi, kun ne eivät ole "hienoja numeroita" tms...
10-6-4-3-2-1 on aika hirveä. Niin harvat saa pisteitä. Tasaisella suorituksella ei tehnyt mitään, jos tuli monesti vaikka kolmanneksi! 4 pisteellä ei paljoa tehty. Kun on itsellä tullut paljon noita tilastoja seurattua, kausien pistekehityksiä yms. niin tuohon aikaan se voitto oli kyllä arvossaan. Tämän systeemin lisäksi, vaikka ei oliskaan kuin kaksi huipputallia, niin keskikasti ja pienempien tiimien kisailu jää aivan liian vähäiseksi = niitä on tylsempi seurata.
10-8-6-5-4-3-2-1 oli hyvä. Tuon kämmi vaan on taas se, että sijoituksilla on liian pieni piste-ero. Väliäkö tuolla nyt niin että yritätkö ottaa kiinni edessä menevää kuljettajaa, joka on sijalla 5. Yksi piste vain lisää...
Toisaalta eipä nuo piste-erot ole paljoa suhteessa muuttunutkaan kun nykyään annetaan niin paljon pisteitä (jolloin siis erotkin täytyy olla suuremmat)...
Nykyinen tosiaan vaikuttaa kivoimmalta. Ei olla onneksi menty siihen pelleilyyn, mihin Amerikassa, annetaan lisäpisteitä vaikka mistä esim. "eniten kierroksia johdossa"... :yuck: Ja eikö ne anna keskeyttäneillekin pisteitä, tai ihan kaikille? Ajat kisan viimeiseksi, 15:nneksi, ja saat 15 pistettä... ok? Pienin mahdollinen pistemäärä 15...? Jokainen saa pisteitä... Tuohan se vasta pöljä systeemi on, katsokaapa joskus huviksenne vaikka
tätä.
Tässäpä tämä nyt näin "lyhyesti".