Kesäharjoittelutopic 2010

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Minullekin käy hyvin viideltä mutta varautukaa trullijunaan, aion ajaa lisäpainoilla :D
No kappas vaan. Ite olin ajatellut että tänään voisi pari rundia käydä vetäsemässä. Saatan siis myös ilmaantua paikalle siinä viiden aikoihin.
Jos satun samaan aikaan radalle hidastelemaan niin töötätkää kun haluutte ohi :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No kappas vaan. Ite olin ajatellut että tänään voisi pari rundia käydä vetäsemässä. Saatan siis myös ilmaantua paikalle siinä viiden aikoihin.
Jos satun samaan aikaan radalle hidastelemaan niin töötätkää kun haluutte ohi :D
Jos (ja kun) meet liian lujaa, niin saako heittää köyden kiinni sun takapuskuriin?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei ole Hyvinkään kisan jälkeen tullut käytyä radalla ollenkaan. Jos vaikka tänään. Ainoa harjoittelumetodi on ollut Nastyn hyvät rataesittelyvideot. Niin ajolinjoista en saa mitään irti, mutta löysin hyvän paikan mihin kohdistaa katse, kun lähdet ulos mutkista. Simulaattoriharjoituksilla pleikka2:n kanssa sain homman toimimaan kahdella aataminaikaisella pelillä F1 2002 ja Colin Mc Rallyn kanssa. Kaksi erilaista peliä, joiden vuosia vanhat henk.koht ennätykset meni rikki kättelyssä.:eek: Sitten radalle seuraavaksi.

Tää on sama niinkuin ennenkin....."se näytti ainakin paperilla hienolta":D


Jos (ja kun) meet liian lujaa, niin saako heittää köyden kiinni sun takapuskuriin?
Ei tuommoisia kannata kysellä. Anna Slugin ihmetellä, kun ei kulje;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Minä aijjon tänään ajaa sinisellä rinneautolla :)

Mielenk. nähdä Slugin ja Haikin (painokikkailuineen vielä) tuloksia, molemmat menee kovaa...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Päivän tuloksia

Autoissa on eroja, ei onneksi kahta sekuntia sentään.

#5 42.81
#4 43.14
#3 42,46

Oli muuten paikan mekaanikko täräyttänyt #3lla ennen paikalle menoani vittumaisen kovan tavoitteen 42,49. Yleensä pystynyt lyömään, mut tänään oli todella haastavaa:eek:

Edit. katseen kiinnittämisellä tiettyyn kohtaan huomasi vain sen, että autosta tuli helpompi ajaa mutkan läpi. Vauhti ei kasva mut tasaisuus on myös hyvä valtti
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
No niin, rapoillaan vähän ennen kuin kokonaan unohtuu:

Tiistai: Lavinto - Raket 120

Hahmojen PeePee ja Wilzku kanssa käytiin vähän ajelemassa. Pitotaso tuntui yllättäen jopa paremmalta (vai tasaisemmalta?) kuin heinäkuussa käydessäni, ja moottorikin tuntui laulavan ehkä hitusen paremmin. Omaksi autoksi valikoitui sama ykkönen kuin aiemminkin. Tällä kertaa hoksasin pyytää ajanottoa, joten tarkkoja aikojakin saatiin. Oma paras tuli ekan setin lopulla 36,5x s, pari satkua PeePeetä hitaampana. Muuten ajat pyöri siellä 36,5 ja 37 välillä aika tasaiseen. Heinäkuusta oli jäänyt ajatus takaraivoon kypsymään ja huomasin ajavani radan syheröllä osuudella PeePeetä nopsemmin, mutta ässät ennen pääsuoraa tuottivat tappiota. Melkolailla tasatahtia mentiin koko ajana kumminkin. Jonkin verran olisi tullut action-kuvaakin, kun joku harrastaja tehokkaamalla autollaan kuvitteli vissiin ihan heittopussiksi ja teki hivenen hasardin ohituksen ja spinnasi eteen. Siis olisi, jos olisin muistanut ladata kameran... :nope:

Kierros tuli roppakaupalla ja 40e kahdesta setistä ajanoton kanssa tuntui ihan reilulta kaupalta (normaalisti 20+15e). Varmaan kolmen setin kierrosmäärä kerettiin nimittäin ajamaan. :thumbup:

Turinoidessa saatiin myös tietää, että sinne metsän keskelle oltiin saatu rahoitus kuntoon ja "meluhaitta" poistetaan rakentamalla upouudet melumuurit, joten ajot jatkunee ensi kesänä (ehkäpä jopa rajoittamatta aukioloaikoja?). :ahem:

Hyvät fiilikset jäi ajokerrasta. Muutkin naamat näyttivät hymysuisilta, kun Hyvinkääläiset vielä kotiinsa koukkasin heittämään.

Ratayrittäjäkin kehaisi, jotta ihan hyvältä meidän meno näyttää ja että kiinnostusta KKWCS-kisan järjestämiseen olisi. Suhteet Hankoonkin ovat kuulemma todella hyvät, joten tässä olisi ehkä mahdollisuus lyödä kaksi kärpästä samalla iskulla. :idea:


Keskiviikko: Hyvinkää - ROK

Kelit pysyivät hyvinä, joten päätin kotimatkalla poiketa jo tutuksi tulleella Hyvinkään radalla ajamassa. Autoksi valkkasin numeron 20 molempiin setteihini. Molemmilla kerroilla aika 49,7 ja omissa seteissäni nopein mies radalla. Toka setti oli ehkä hivenen liukkaampi, mutta auto oli jo tuttu. Oli muuten Haapiksella yksi ihan uusi (2010) auto, jota joku heppu "ajoi sisään". Oli melko kuluneet kisarenkaat (pari seosta pehmeämmät) alla. Kierrosaika oli kuulemma 46,5 noilla. Auto kumminkin vedettiin normiharrastelijoilta vielä sivuun.

Tällä kertaa kamera unohtui lataukseen... :eek:


Torstai: Vihti - ROK

Kelit sen kuin jatkuu, joten päätin työpäivän päätteeksi kokeilemassa itselleni uutta paikkaa. Rata löytyi suht helposti, vaikka sijaitsikin nimettömän tien varressa. Lähdin radalle töistä ihan ex-tempore tiedustelematta mitään etukäteen ja toivoin pääseväni ajamaan.

Pari settiä ajoin autolla #3. Ajasta ei ole mitään hajua ja en vielä jaksanut kameraltakaan kellotella aikoja edes sinnepäin. Autoina oli Ninarin rungolla olevat ROK:it. Pitotaso oli yllättävän hyvä, sillä radalla oli koko ajan harrastajia ajamassa ja renkaat liimasivat aika hyvin heti pienen lämmityksen jälkeen. Eka setti meni vähän rataa opetellessa, tokassa sitten koitin jo vähän aikaakin ajaa, joskin ajanottoa en sitten koskaan saanut radalla ollessani. Autossa oli turhankin "pitkä välitys", eikä kaasulla saanut autoa läheskään niin herkästi lapasesta kuin Hyvinkäällä. Olivat kuulemma tarkoituksella laittaneet pienen takarattaan, ettei kokemattomat menetä auton hallintaa niin helposti. Tuntuma oli jotakuinkin Forssan Rakettien tapaista (kaukaa heitetty vertaus), joskin tehoja piisasi tietenkin reilusti enemmän.

Ratana tuo oli ihan "ok", lyhyemmällä välityksellä olisi ehkä riemua piisannut enemmänkin. Radan puolivälistä löytyi yksi huippupaikka: kaksi nopeaa mutkaa, joissa jouduin vähän nostamaan alussa noilla laitteilla. Kertaalleen sitten päätin kokeilla vähän kovempaa ja ajoi vauhdilla sepelille asti. Tsekkasin auton pikaisesti ja meno jatkui, kun enimmät kivet heittelin pois. Tuon jälkeen menikin sitten vähän ylivaroivaisesti tuo paikka. Autolla oli helppo jarruttaa, ja se oli muutenkin tasapainoinen: ei yli- eikä aliohjannut oikeastaan missään (tahtomatta). Hyvä ajettavuus lieni pitkälti hyvän pitotason ansiota. Harmitti kovasti, että pääsuoraa edeltävä mutka oli tiukka piikki, josta en ainakaan löytänyt sellaista linjaa etteikö vauhti olisi kuoleentunut lähes täysin ja auto vetoalueelta poissa. En ole varma pääsikö sillä rajoittimelle asti oikein missään vaiheessa, vaikka pääsuora todellä pitkä olikin. "Kaanaa-ilmiö" oli havaittavissa, eli pääsuoralla muna-asento tuntui auttavan parempaan vauhtiin. Ilman ajanottoa ei vaan jaksanut paljoa leikkiä.

Rata ja kalusto olivat siis ihan ookoo, mutta palvelun taso jätti niin paljon toivomisen varaa, etten taida ihan heti viitsiä lähteä uudestaan:

-Pääsisköhän täällä ajamaan?
-Emmä tiiä, tossa on jotain tilaisuuksia, mutta emmä tiiä...

[Vihdoin pääsin setin ajamaan.]

-Oliko jotain aikoja?
-Emmä tiiä olikohan se, voin käydä vilkasemassa. [...] ei ollu päällä.
-Ajattelin ajaa tossa toisen setin pienen huilin jälkeen, jos sitten sais aikaakin.

[Katselin hetken muiden ajoa.]

-Voiskohan nyt mennä ajamaan sen toisen setin?
-Emmä tiiä. Tossa on kait jonkin ajan päästä joku tilaisuus tulossa.
-No jos ennen sitä vielä käväsis?
-Emmä tiiä

[Varmaan 10min kuluu, kun kaveri haahuilee jossain.]

-No sieltä se porukka tuleekin, vieläkö tässä kerkeis ajaa ennen ku alottavat?
-Ai eksä vielä käyny toista ajamassa?

[Pääsin ajamaan sen toisen setin, ajanotto ei liennyt enää päällä, enkä jaksanut enää lappujakaan kysellä, kun ei niitä tornista tullessaan tuonut.]

-Niin, nää ajot voi maksaa siis sinne kauppaan (varaosakauppa radalla)?
-Joo, muttei siellä oo nyt ketään kun on tää tilaisuus.

[Venttailen vartin, teki jo mieli lähteä kävelemään maksamatta, kun homma oli tuollaista, varmaan joku olisi perään juossu sitte].

Sen verran jäi palvelusta paska maku, etten voi suositella kenellekään, kaikista vähiten sarjan kilpailuksi, vaikka puitteet noin muuten olisivat voineet hyvän kisan tarjotakin. Jos vuokra-autotoimintaa on ja sitä viitsitään mainostaa, niin vois siellä joku olla, joka sitä hommaa koittaa edes etäisesti hoitaa vaikka sen auton huoltamisen ohessa eikä vaan tokasta kaikkeen "emmä tiiä, mä oon vaan töissä täällä". Muutenkin kyllä radan ilmapiiri oli vähän semmonen, että jossei "kuulunut kalustukseen" niin katsottiin kuin halpaa makkaraa ("Kukas vittu tuo on ja mitä se tekee meidän radalla?")

Olin kuullut että olisivat vähän töykeitä tuolla, mutta ajattelin, että olisi vain "markkinamiehen puhetta". Jos palvelusta jotain hyvää haluaa hakea, niin radalla oli mahdollista maksaa pankkikortilla.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jaa'ah. Mitkähän motiivit kavereilla on tuollaista palvelutasoa ylläpitää. Senkun tietäis.

Outoa puuhastelua. Ehkäpä Vihdin voi ihan Totken kokemuksien perusteella unohtaa.

EDIT: Tiedä sitten jos tilaisuus on erikseen varattu, että onko homma erinäköistä, mutta vaikka oliskin, niin varsin kehnoa mainosta tuolla tavalla antavat.
 
Viimeksi muokattu:

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Palvelu on näköjään huonontunu entisestään, ei se nyt mitään kovin hyvää ollu ennenkään mutta kommenttiesi perusteella on mennyt todella alas:jaska:

Harmi sinänsä koska rata on todella haastava ja hauska ajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Tuo sininen väri on ilmeisesti todettu nopeaks :idea:
:D
Emmätie, tuota autoa on yleensä jostain syystä syrjitty. Jotain värirasismia.
meitä oli minä, sataja ja kilinkarvat-hahmon faija.
sataja ajoi 11 laskua keltaisella #6lla ja paras aika 44,83 jolla meni naisten TOP10-listalla 3nneksi.
Minä ajoin #10llä 6 laskua (paras 42,73) ja perään keltaisella #9llä 5 laskua (42,65). Olivat ilmeisen tasaväkiset mutta erilaiset: ysissä lähti perä helpommin alta.
kilink. faija ensin #9llä 5 laskua (43,79) ja sitten #10llä myös 5 laskua (43,47).

Tiistaina oltiin satajan kanssa myös ajamassa mutta rata silloin vähän hitaampi. Minä 43,1 ja sataja 46,0.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Asiasta seitsemänteen... Olen menossa huomenna ajamaan kic:iin "lisäpainoajoharjoittelua" tuossa klo 14-15 välillä, eli jos joku sattuu törmäämään samoihin aikoihin sinne niin vois ottaa skabaa.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Torstai: Vihti - ROK
...
Ajasta ei ole mitään hajua ja en vielä jaksanut kameraltakaan kellotella aikoja edes sinnepäin.
Sen verran kellottelin käsivaralta kamerakuvasta, että matalia 52:ia siellä tuntuu olleen. "Täydellistä" kierrosta ei kyllä ollut yhtään, vaan kaikkiin mahtuu joko ruuhkaa tai muuta pientä ohjelmaa.

Tiedä sitten, mitä noilla vehkeillä nopeat miehet pääsee radalla. Sen verran sain puristettua tietoa, että "vanhoilla" (eli oikeammilla välityksillä) olisi päässyt matalia viiskymppisiä, mutta uusista ei kuulemma ollut hajua. (Miten sekin muka on mahdollista?)
 
Ylös