Tänään oli sitten se rinneautoskaba Turun Hirvensalossa. Lähtökohdat oli että saas nähdä, mitä taivas tarjoilee kun pilvistä, ja menneen kesän treenit ennusteli sitä samaa kuin männä vuosinakin (kilink. 1. ja minä ehkä 2., sitten loput):
Autoilla #1 ja #3 skabattiin.
kilink. #3 44,20
Cmn #1 44,28
sitten
kilink. #1 43,65
Cmn 44,46
sitten vielä 2krs ajettiin toisinpäin
kilink. #3 43,88
Cmn #1 44,04
Viimeiselläni ajoin tuon ed. ajan ja ajattelin että vielä muutama (4) rundi ni pääsee 43-puolelle.
No tulikin yksi kiva hazardi:
Cmn #1 43,37
ja seuraavaksi paras oli 43,80. Joskus harvoin vaan tulee tuollaisia yksittäisiä oudon hyviä aikoja. Niin kartingissa kuin rinteessäkin.
vielä kaveri 3 kierrosta:
kilink. #1 43,51
Alun jälkeen pito parani pölystä.
Jees. Alussa kismitti kun aika hakusessa oma ajaminen mutta lopulta parempikin taso löytyi. Top10-listalla muilla onkin päälle 44 aikoja.
Sen voin kertoa vielä että tässä lajissa on haasteellisempaa saada mielestään onnistunut hyvä kierros, kuin kartingissa.
It ain´t easy. Ja ajetaan sateellakin.
Äsken rinneradalla (renkaissa 0,7bar entisen 0,5barin sijaan):
Cmn #6 42,172
kilink #8 42,684
kilink. faija #1 43,846
kilink. #6 42,045
Cmn #8 42,704
kilink. #4 42,25x
kilink. faija #6 43,7xx
Vedettiin taas kunnon hajurako kolmoseen joka oli kovemmilla paineilla tällä viikolla tullut 2 sadasosan päähän. Nyt se jäi 42,9:llään kauemmas :thumbup:
#8 oli liukkaampi kuin #6.
Jos kisassa 12.9. kuivaa, aika hyvältä näyttää. Jos sateista, kysymysmerkkejä lopputuloksista paljon enemmän ilmassa.
Minä ajoin #10llä 6 laskua (paras 42,73) ja perään keltaisella #9llä 5 laskua (42,65). Olivat ilmeisen tasaväkiset mutta erilaiset: ysissä lähti perä helpommin alta.
kilink. faija ensin #9llä 5 laskua (43,79) ja sitten #10llä myös 5 laskua (43,47).
Aamupäivän treeneissä kilink. oli nopein ajalla 42,04 ja minä toinen 42,30 (3nnella 42,4jotain). Näytti vielä suht´ normaalilta mutta tuo sitten jäikin päivän omaksi nopeimmakseni :thumbdown
Kisassa kaikki muut taisivat parantaa aikojaan treeneistä muutamilla kymmenyksillä paitsi minä. Vaikka olen ajanut tuota rataa satoja kertoja, ei tuntunut olevan mitään normitasoni tuntumaa ja kosketusta hallintalaitteisiin vaan jatkuvasti lähti perää alta + tuli sunmuita virheitä. Kisan nopeimpani 42,33 kun kilink. veteli kolmella autolla 41-puolelle (paras 41,65). Kisan kakkonen pääsi parhaallaan 42,0x:ään eli sen alle olisi pitänyt kyllä mennä.
kilink. faijan kanssakin meillä oli kokoajan samat autot peräjälkeen kun porukka jaettu kahteen 5 kuskin ryhmään, ja eroa meillä normaalin sekunnin sijaan noin 2-4 kymmenystä/auto.
Keskellä kisaa tuli sadekuuro jonka aikana olin kilinkarvamiestä koko ajan 2 sekuntia nopeampi kun samassa porukassa ajettiin. Toki olin jonossa noin minuutin jälkeensä ja rata ehti kokoajan kuivua muttei noin lyhyessä ajassa kahta sekuntia. Autokohtaista eroa sateella kenties, ja ehkä muutenkin sateella oma ajo oli hyvää. Eipä kumminkaan satanut koko kisaa ja lopputuloksissa tuo kierros poistettiinkin koska toinen ryhmä sai ajaa noin 6 sekuntia kuivemmalla kun vartti meidän jälkeen pääsivät baanalle.
Summa summarum:
Tuli deja vu -tunnetta Forssa I:stä tänä vuonna kun oma ajo mielestäni rankasti alle oman normitason. Ei vain tiedä, miten noista eroon pääsisi. Lyhytaikaisesti samaa oli Hyvinkää III:n osaltakin kunnes kisan aikana opin viemään niin yliohjaavaa autoa. Niillä tehoilla ei kuivalla radalla ollutkaan ennestään kokemusta muista kuin pidolla hyvin menevistä autoista.
Rinnekisassa olin siis 4./10 kisaajasta ja vähän huvittikin että vain 2 kymmenystä podiumista 4 kierroksen yhteisajoissa. sataja oli naisten kisan 7./10. Ei läheskään viimeinen kuten 2007. Videota vähän myöhemmin.
sataja sladittaa ja pärrää, äsken ripotellut muutama pisara vettä. "PYSY!" (kun meinaa karata)
Tästä on vain yksi suunta.
sataja ajaa virheettömämmin.
Joku spinnasi.
Kuvia:
Rata:
KUVA
sataja:
KUVA
KUVA
KUVA
Cmn:
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
kilink.:
KUVA
KUVA