Kesäharjoittelutopic 2010

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Mikäli keli pysyy kuivana, niin Forssassa alkaa olla tavoitteet korkealla! Vapiskaa Livestrong! ;)
Autoissa oli tänään havaittavia eroja...

Autot 3, 5 ja 4 olivat top pelit, 3 ihan selvimmin. Ero kolmosen ja kutosen välillä oli ...paljon...

6 oli siis miina, 7 keskivertopeli, 1 ja 2 jossain samoissa kuluissa.

Eli se kuuluisa "autotuuri" saattaa ratkaista jotain.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Viime kisassa ne oli kahden sekunnin sisällä. Paljon mahtaa nyt olla? A ja D finaalin väli on nykyään yhtä pieni, kuin autoerot. Katotaan jos tuuripodiumi irtoisi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Itselläkään ei Myllikän jälkeen ole parhaimman kolmanneksen aika-ajomahkuja juuri osunut. Sitten on kolkuteltu siellä a- ja b-finaalin rajamailla usein. Jos vihdoin hyvä keli ja auto, a:han heittämällä. Sinne sitten miina varmaan taas mutta niin osuu jollekin muullekin :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Lavinnossa käytiin testaamassa, tässä aikoja:









(numerot ei ole auton numeroja vaan ajanottolaitteen numeroja).

Rata on aivan mahtava.. Lisää myöhemmin..
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Kiva rata jo entuudestaan, mutta vielä kivempi oli taas päristellä yli kymmenen vuoden tauon jälkeen!=) Harmittaa vähän että toi eka setti jäi ainooks missä auto oli kunnossa, ku joku tiiviste levis motista, putki vaihettii ja vikaan settiin silmät kiiluen että nyt auto kunnossa ja kova aika ruutuun mut eipä se lähteny mutkista vieläkään ja vikan ajon jälkeen tuo vika vasta selvis..

Kaikenkaikkiaan todella varteenotettava kisaehdokas kaudelle 2011, suorastaan vaadin :)
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Saiskohan pääkaupunkiseudulta yhden autokunnan kasaan, jos menis Hankoa testailemaan vielä ennen ensilumia?
 
Viimeksi muokattu:

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Rata oli uusi tuttavuus. Oli kyllä aika kiva heiteltävä ja vastassa sopivan kovia kuskeja. Joka erässä autosta löyty valittamista, mutta silti ne ajat oli aika lähellä toisiaan. PeePeen kanssa oli hyvääkin vääntöä ekassa erässä. Pitäsköhän sitä tosiaan vielä lähteä johonkin ajelemaan...
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Ihan mukavaa oli taas ajella. Lähdin puolisalaa mukaan ja yllätyin kun radalle saapuikin yhdeksän päätä! Siinä loppui sitten autotkin kesken, kun yksi ei startannut ja meikäläisen auto mateli radan kauimpaan päähän kunnes sammui kokonaan. (Toivoin että olisi herännyt kun saa vähän lämpöä.)

Parikin uutta tuttavuutta oli joukossa hurjassa, mutta mikäpäs siinä. :)

Omalla kohdalla kävi vähän huonoa tuuriakin, kun se eka auto simahti puolen kiekan jälkeen ja kolmas täristi ja oli onneton mutkista ulostuloissa. Kaksi muuta autoa olivat "okei" ja "super". "Okei" tuntui hyvältä mutta kello ei ollut samaa mieltä, vikaa saattoi olla rataolosuhteissakin. "Super" meni just niinku pitikin, olivat saaneet sen paremman auton parsittua hyvään kuntoon takaisin perjantaisen jälkeen.

Hölmöilin taas kameran kanssa ja latinki ei riittänyt kuin alkulätinöihin.

Hyvä meininki oli taas ja porukka tyytyväisiä. Autot olivat paria poikkeusta lukuunottamatta ajoissa suht lähellä (viilaillaan sitten ensi kesänä ne kuntoon palautteella, jos kisa järjestyy ;)), joskin erituntuisia. Radalla on poikkeuksellisesti myös pitkille miehille sopivaa kalustoa, joten kenenkään ei tarvitse ajaa polvet suussa.

Mahdollisista kisajärjestelyistäkin ensi kaudelle oli puhetta radalla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Tänään oli sitten se rinneautoskaba Turun Hirvensalossa. Lähtökohdat oli että saas nähdä, mitä taivas tarjoilee kun pilvistä, ja menneen kesän treenit ennusteli sitä samaa kuin männä vuosinakin (kilink. 1. ja minä ehkä 2., sitten loput):
Autoilla #1 ja #3 skabattiin.
kilink. #3 44,20
Cmn #1 44,28

sitten
kilink. #1 43,65
Cmn 44,46

sitten vielä 2krs ajettiin toisinpäin
kilink. #3 43,88
Cmn #1 44,04

Viimeiselläni ajoin tuon ed. ajan ja ajattelin että vielä muutama (4) rundi ni pääsee 43-puolelle.
No tulikin yksi kiva hazardi:
Cmn #1 43,37

ja seuraavaksi paras oli 43,80. Joskus harvoin vaan tulee tuollaisia yksittäisiä oudon hyviä aikoja. Niin kartingissa kuin rinteessäkin.
vielä kaveri 3 kierrosta:
kilink. #1 43,51

Alun jälkeen pito parani pölystä.
Jees. Alussa kismitti kun aika hakusessa oma ajaminen mutta lopulta parempikin taso löytyi. Top10-listalla muilla onkin päälle 44 aikoja.

Sen voin kertoa vielä että tässä lajissa on haasteellisempaa saada mielestään onnistunut hyvä kierros, kuin kartingissa.
It ain´t easy. Ja ajetaan sateellakin.
Äsken rinneradalla (renkaissa 0,7bar entisen 0,5barin sijaan):
Cmn #6 42,172
kilink #8 42,684
kilink. faija #1 43,846

kilink. #6 42,045
Cmn #8 42,704

kilink. #4 42,25x
kilink. faija #6 43,7xx

Vedettiin taas kunnon hajurako kolmoseen joka oli kovemmilla paineilla tällä viikolla tullut 2 sadasosan päähän. Nyt se jäi 42,9:llään kauemmas :thumbup:
#8 oli liukkaampi kuin #6.

Jos kisassa 12.9. kuivaa, aika hyvältä näyttää. Jos sateista, kysymysmerkkejä lopputuloksista paljon enemmän ilmassa.
Minä ajoin #10llä 6 laskua (paras 42,73) ja perään keltaisella #9llä 5 laskua (42,65). Olivat ilmeisen tasaväkiset mutta erilaiset: ysissä lähti perä helpommin alta.
kilink. faija ensin #9llä 5 laskua (43,79) ja sitten #10llä myös 5 laskua (43,47).
Aamupäivän treeneissä kilink. oli nopein ajalla 42,04 ja minä toinen 42,30 (3nnella 42,4jotain). Näytti vielä suht´ normaalilta mutta tuo sitten jäikin päivän omaksi nopeimmakseni :thumbdown

Kisassa kaikki muut taisivat parantaa aikojaan treeneistä muutamilla kymmenyksillä paitsi minä. Vaikka olen ajanut tuota rataa satoja kertoja, ei tuntunut olevan mitään normitasoni tuntumaa ja kosketusta hallintalaitteisiin vaan jatkuvasti lähti perää alta + tuli sunmuita virheitä. Kisan nopeimpani 42,33 kun kilink. veteli kolmella autolla 41-puolelle (paras 41,65). Kisan kakkonen pääsi parhaallaan 42,0x:ään eli sen alle olisi pitänyt kyllä mennä.
kilink. faijan kanssakin meillä oli kokoajan samat autot peräjälkeen kun porukka jaettu kahteen 5 kuskin ryhmään, ja eroa meillä normaalin sekunnin sijaan noin 2-4 kymmenystä/auto.
Keskellä kisaa tuli sadekuuro jonka aikana olin kilinkarvamiestä koko ajan 2 sekuntia nopeampi kun samassa porukassa ajettiin. Toki olin jonossa noin minuutin jälkeensä ja rata ehti kokoajan kuivua muttei noin lyhyessä ajassa kahta sekuntia. Autokohtaista eroa sateella kenties, ja ehkä muutenkin sateella oma ajo oli hyvää. Eipä kumminkaan satanut koko kisaa ja lopputuloksissa tuo kierros poistettiinkin koska toinen ryhmä sai ajaa noin 6 sekuntia kuivemmalla kun vartti meidän jälkeen pääsivät baanalle.

Summa summarum:
Tuli deja vu -tunnetta Forssa I:stä tänä vuonna kun oma ajo mielestäni rankasti alle oman normitason. Ei vain tiedä, miten noista eroon pääsisi. Lyhytaikaisesti samaa oli Hyvinkää III:n osaltakin kunnes kisan aikana opin viemään niin yliohjaavaa autoa. Niillä tehoilla ei kuivalla radalla ollutkaan ennestään kokemusta muista kuin pidolla hyvin menevistä autoista.

Rinnekisassa olin siis 4./10 kisaajasta ja vähän huvittikin että vain 2 kymmenystä podiumista 4 kierroksen yhteisajoissa. sataja oli naisten kisan 7./10. Ei läheskään viimeinen kuten 2007. Videota vähän myöhemmin.
sataja sladittaa ja pärrää, äsken ripotellut muutama pisara vettä. "PYSY!" (kun meinaa karata)
Tästä on vain yksi suunta.
sataja ajaa virheettömämmin.
Joku spinnasi.

Kuvia:
Rata:
KUVA

sataja:
KUVA
KUVA
KUVA

Cmn:
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA

kilink.:
KUVA
KUVA
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Lyhytaikaisesti samaa oli Hyvinkää III:n osaltakin kunnes kisan aikana opin viemään niin yliohjaavaa autoa. Niillä tehoilla ei kuivalla radalla ollutkaan ennestään kokemusta muista kuin pidolla hyvin menevistä autoista.
Tuosta niin mulla esim. on ajokokemuksesta ulkoradoilla 95% hyvinkään tehoisilla kakstahtisilla ja 5% raket 120:silla tai nelareilla. Sulla ymmärtääkseni toisinpäin?
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Mulla varmaan raket85 vie 40%, sillä kun tuli junnuvuodet ajeltua nelisen luokkaa läpi :)
 
Ylös