Mä ajoin Powerparkissa pari vuotta sitten ja jouduin ajamaan sisäradalla, kun ulkoradalla oli joku kisa. Ne sähköautot oli hitaimpia millä olen koskaan ajanut eikä mutkiin tarvinnut pahemmin jarruttaa.
En ajaisi toista kertaa siellä ellei autoja vaihdeta parempiin.
Meillä oli siellä NORF2009 Leustun EK:n järkkäriporukan virkistäytymismatka. Oli jo hieman lunta maassa, joten luonnollisesti ajoimme sisäradalla sähköautoilla.
Oli ainoa kerta viime vuosina kun olin ihan täysin hukassa vauhdin suhteen. Olin 2 sekuntia hitaampi kierroksella kuin kaverini, jonka kanssa ajamme yleensä sadasosilleen samoja kierrosaikoja ulkoradalla. Minulle sattui muistaakseni tulemaan 2 kertaa sama auto joten ehkä vain siinä autoyksilössä oli vikaa. Autoni sai jonkun ihme buustin keskellä pitkää viimeistä mutkaa kun se buusti olisi jo tarvittu sillan alta kiihdytettäessä kohti tuota täysillä ajettavaa vikaa mutkaa. Tämän johdosta minut yleensä ohitettiin tuossa sillan alituksen jälkeisellä suoranpätkällä. Vetopidon hallinta ja jarrutustunto oli muutenkin aika haussa.
Ratana tuo Powerparkin sisärata oli ihan ajettava ekoja ylitiukkoja mutkia lukuunottamatta, mutta autoista ei päässyt oikein käsitykseen. Kyllä ne sisärata-autoiksi ihan kohtalaisesti kulki, mutta niissä ei vain ollut tarpeeksi tuntua ja suorituskyvyissä oli ehkä liikaa eroa keskenään.
Ja oli niissä autoissa sen verran kulkua että yksi auto hyppäsi ilmaan radan nopeimmassa mutkassa kun takana tullut osui kylkeen. Ajoin siinä 5 metrin päässä perässä joten olisi tullut hyvää kypäräkameramatskua kun kipinätkin sinkoili. Aika hauska kun autot pitää muuten vaan pientä sirinää niin sitten kuuluu karmea rysäys kun auto lentää seinään :wink: