McLaren MP4-12C

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei silti vakuuta. Ei ennen kun tulee voittoja, mestaruuksia ja hyviä tuloksia.
Jotain tästä sekasikiömäkistä puuttuu, jotain.....
En nyt sanoisi tuota sekasikiöksi.

Auto on tasapainoisen näköinen ja suht varman päälle suunnitellun oloinen.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
En nyt sanoisi tuota sekasikiöksi.

Auto on tasapainoisen näköinen ja suht varman päälle suunnitellun oloinen.
No joo makuasioista ei voi kiistellä.
Mun mielestä tuo on sekotus Ferraria aikalailla. Puuttuu "se muna" tästä muotoilusta, joka esim. Gallardosta löytyy ja 458 Italiasta, joka on varsinkin takaa katsottuna hlvtin kaunis. Mäkki on tasapaksu. No tää on tätä, jokaiselle jotakin.:)
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tekniset tiedot

Chassis/body
McLaren carbon fiber MonoCell with aluminum front and rear frames and bespoke carbon body panels

Aerodynamics
Front and rear diffuser, front splitter, dive planes and adjustable rear wing.

Transmission
6 speed sequential using actuation via steering wheel mounted paddlesLimited slip differential with a range of ramps and adjustable pre-load.Wet sumpSintered clutch hydraulically operated

Driveshafts with tripod joints

Engine type
V8 twin turbo McLaren M838T
Engine capacity3.8L
Bore x Stroke93 x 69.9
Max. Engine speed Limited to 7500rpm
Cylinder block Cast aluminum , 90 deg V angle, dry sump scavenge, Nikasil coated liners
Crankshaft Forged steel flat plane
Pistons Forged aluminum
Conrods Forged steel
Cylinder head Cast aluminum with plastic composite cam covers, inlet & exhaust variable cam timing
Valvetrain 32V with 40 deg variable cam timing on intake & exhaust. Low mass with sliding contact end pivoted pinger followers, single variable rate springs and hollow cast chilled iron camshafts

Intake system
Two water/air charge air coolers.
Plastic composite plenum.

Exhaust system
Cast stainless steel exhaust manifold with compact MHI fixed geometry turbo chargers.
970 deg C turbine inlet temperature.

Fuel system
Returnless fuel rail with twin fuel tank mounted pumps and twin spray injectors

Engine management
MESL TAG400 ECU & CIU 100Interfacing with Bosch ABS and Shiftec control units

Wiring harness
Modular installation: Engine, chassis, fuel cell

Lubrication
MOBIL1: engine and transmission

Cooling
Air/water heat exchangers for engine water and charge air cooling combined with water/oil heat exchangers for engine, transmission & PAS.

Front axle
SKF integrated axles with handed single wheel retaining nut

Rear axle
SKF integrated axles with handed single wheel retaining nut

Front suspension
Double wishbone adjustable for ride height camber and toe

Rear suspension
Double wishbone adjustable for ride height camber and toe

Dampers
Coil over Multimatic dampers with DSSV technology with independent bump and rebound adjustment

Front brake system
Akebono 6 piston monoblock caliper378Ø x 36mm Iron ventilated disc

Rear brake system
Akebono 4 piston monoblock caliper355Ø x 32mm iron ventilated disc

Steering
Electro-hydraulic PAS

Wheels
Forged Aluminum
Front 12" x 18"
Rear 13" x 18"
MESL TPS system compatible

Cockpit electronics
Multifunction steering wheel with integrated driver display
Central switch panel with systems display screen

Steering wheel
Derived from MP4-24 Formula 1 wheel retaining integrated driver display, paddle shift and switches

http://www.autospies.com/news/McLaren-s-Releases-The-FULL-Details-On-Its-MP4-12C-GT3-Watch-Out-Ferrari-458-Challenge-63628/

Kipailuohjelma julkaistaan kesällä Goodwoodissa. :rolleyes:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Autocar tekee MP4-12C:llä roadtripin, hieno video kyllä :)
http://www.youtube.com/watch?v=vRy1zHAB2N8&feature=related
Kylläpä nyt kehuivat tätä Mäkkiä.
Varmasti se on sitten oltava hyvä.
Silti, ulkonäkö iso MIINUS, ja ne kaksi turboa ja vajaasylinterisyys; saavat katseeni kääntymään muualle. Huolimatta siitä, että Mäkki hakkaa kai sitten tuon Ferrarin ja Lambonkin kai kaikessa; ottaisin varmaan siltinkin Gallardon manuaalilootalla, ja takavetosena. Huolimatta kaikesta Mäkin erinomaisuudesta; ottaisin sen Lambon.

Jokaiselle jotakin.:cool:
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
http://www.youtube.com/watch?v=lPtitpQDZhs


Fifth Gear - McLaren MP4-12C vs. Ferrari 458 Italia
Odotin Tiffin ja Jasonin kehuvan Mclarenin taivaisiin, joten yllätys oli kova, kun ferrari julistettiin voittajaksi.

Ja olen kyllä poikien kanssa samoilla linjoilla, että jos about 200.000 euron urheiluauto vielä luistonesto pois päältä alkaa itse päättämään, miten ajetaan niin hommissa on jokin tosi pahasti pielessä. :thumbdown
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo aika yllättävä tuomio.
Uskomatonta, että Mäkki on tehnyt ton noin kuten nuo Herrat tuossa sanoivat. Aivan uskomatonta. "Million dollar" supercar ja luistonestoa ei saa pois kunnolla.......

No noista kahdesta ilman tätä testiäkin ottaisin Ferrarin, tai Gallardon.....:ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nojoo, vähän tuli yllärinä mullekin toi kriittisyys, muttamutta:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä 5th Gear haluaa luisuttaa nimenomaan rata-ajoon tehtyjä autoja, ja jos ei saa kunnon luisua aikaan niin auto on sitten paska?

Henk.koht. jos haluaisin suditteluun tarkotetun auton, en varmaankaan ostaisi Ferraria tai McLarenia siihen, nuo kun on kumminkin parhaillaan kunnon rata-ajossa, ei driftauksessa.

Tiff kyllä myöntää tuossa lopussa että hän ei aja autoa kuten "McLarenin insinöörit haluavat tätä ajettavan"...
Noh kokeilemallahan omat mieltymykset selviäisi tietty, itse päätyisin tähän ilman muuta Gallardon tai 458:n sijaan:
- Gallardon lämpö-ongelmat ja vanha tekniikka syö sen mielenkiintoa
- 458:n "ergonomiaa" en haluaisi käyttää vaikka auton muuten olisi kuinka hyvä ja auton muotoilustakaan (keulan osalta, perästä ihan jees) en tykkää ihmeemmin.
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä 5th Gear haluaa luisuttaa nimenomaan rata-ajoon tehtyjä autoja, ja jos ei saa kunnon luisua aikaan niin auto on sitten paska?
No testattiinhan noiden rata-ajo ominaisuuksiakin Jasonin toimesta, joka kuitenkin on hyvin menestynyt kilpa-autoilija. Eikä hänkään pitänyt autosta.

Ja kyllä se on ennemminkin Top Gear (jonka 17. tuottis muuten alkoi eilen), joka näitä ratatykkejä sudittelee. ;)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No testattiinhan noiden rata-ajo ominaisuuksiakin Jasonin toimesta, joka kuitenkin on hyvin menestynyt kilpa-autoilija. Eikä hänkään pitänyt autosta.

Ja kyllä se on ennemminkin Top Gear (jonka 17. tuottis muuten alkoi eilen), joka näitä ratatykkejä sudittelee. ;)
No ensinnäkin TG on huumorilla tehty, ja niiden maut autojen suhteen on muutenkin aika niin & näin.

5th Gearissa on nyt muutaman kauden ajan Tiff keskittynyt vaan tohon driftaamiseen, ja sitä en tajua, ainakaan näiden autojen kanssa jotka tehdään ajettavaksi nimenomaan "kuin kiskoilla".
Platon osuus olikin tuossa ihan hyvä, siinä ei moittimista. Mun moitteet lähinnä tuleesiitä että 5th Gear on lähtenyt tuolle linjalle että painoarvoa annetaan puolet driftaukselle...

Niin ja eikö muka Tiff ole menestynyt kuski Platoon verrattuna? ;)
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
5th Gearissa on nyt muutaman kauden ajan Tiff keskittynyt vaan tohon driftaamiseen, ja sitä en tajua, ainakaan näiden autojen kanssa jotka tehdään ajettavaksi nimenomaan "kuin kiskoilla".
Platon osuus olikin tuossa ihan hyvä, siinä ei moittimista. Mun moitteet lähinnä tuleesiitä että 5th Gear on lähtenyt tuolle linjalle että painoarvoa annetaan puolet driftaukselle...

Niin ja eikö muka Tiff ole menestynyt kuski Platoon verrattuna? ;)
Tuo oli minulle uutta, että Fifth Geari on lähtenyt kosiskelemaan katsojia tuolla muka viileellä driftaamisella, kun en sarjaa ole enää moneen vuoteen ole katsonut. Samoilla linjoilla kyllä kanssasi siinä, ettei keskimoottorista optimaalista painopistettä omaavaa rataohjusta ole slaidaamiseen tehty. Sellaiseen löytyy parempiakin autoja kuten esim. muskeliautot ja japskit (supra ja kumppanit).

Jotain Tiffin kilpa-autoilu taustasta hieman tiesinkin, mutta 2 kisan formula ura oli uutta. :eek!: Muuten menestys kyllä jää Jasonin meriiteille.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Tuo oli minulle uutta, että Fifth Geari on lähtenyt kosiskelemaan katsojia tuolla muka viileellä driftaamisella, kun en sarjaa ole enää moneen vuoteen ole katsonut. Samoilla linjoilla kyllä kanssasi siinä, ettei keskimoottorista optimaalista painopistettä omaavaa rataohjusta ole slaidaamiseen tehty. Sellaiseen löytyy parempiakin autoja kuten esim. muskeliautot ja japskit (supra ja kumppanit).

Jotain Tiffin kilpa-autoilu taustasta hieman tiesinkin, mutta 2 kisan formula ura oli uutta. :eek!: Muuten menestys kyllä jää Jasonin meriiteille.
Tiff ajoi jo TG-aikanaan aina kahva edellä, muuten hän ei ilmeisesti osaakkaan ajaa autoa kovaa?!

Mikä pisti silmään Fifth Gear jaksossa, testit ajettiin Top Gearin "kotiradalla" ja kysymyksessä oli MP4-12C ensi ensiintyminen tv:ssä.

Vähän kuin puukkoa haavassa, ensi esiintyminen TG:n alta ja tämä vielä tehdään heidän kotikentällään, Ben Collins vain puuttui tosta yhtälöstä.:D
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
- 458:n "ergonomiaa" en haluaisi käyttää vaikka auton muuten olisi kuinka hyvä ja auton muotoilustakaan (keulan osalta, perästä ihan jees) en tykkää ihmeemmin.
Itse olen jo useamman vuoden ihmetellyt Ferrarin tyylittömyyttä. OK, eipä noita ole monesti tullut livenä nähtyä, mutta ohjaamot ovat kyllä karsean näköisiä. Mustaa, keltaista, punaista,... Yök! Kait se on sitä italialaista tyyliä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jotain Tiffin kilpa-autoilu taustasta hieman tiesinkin, mutta 2 kisan formula ura oli uutta. :eek!:
MM-ura (niistäkin toinen oli karsiutuminen). Tiff ajeli myös Aurora-sarjaa 7 kisan verran. Tuolloin se oli todellinen kakkosdivisioona, josta Needellin lisäksi piipahti muitakin visiitillä MM-sarjassa (ja vähän toisinkinpäin).
 
Ylös