FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
OK, olin sitten väärässä, ja tässä tapauksessa iloinen yllätys olikin:tongue:
OK, olin sitten väärässä, ja tässä tapauksessa iloinen yllätys olikin:tongue:
Niin, tämä vähän oli mielessä tuolla ylempänä kun pohdin Eliten & Espritin tuotantoa, toki olis (taloudellisesti) järkevää käyttää samaa tekniikkaa monessa mallissa, mutta toisaalta Lotuksen voimavarat huomioon ottaen onko mitään järkeä työntää montaa mallia samaan aikaan ulos?Näillä näkymin Pariisissa esitellyistä konsepteista vain Esprit pääsee tuotantoon (toistaiseksi):
http://www.motorauthority.com/blog/1050991_remember-all-those-new-lotuses-only-the-esprit-is-real :dunno:
Ikävän paljon kopioivat muotokielessä isoja-suuria: Tuohan on interiöörin ja ulkopuolen osalta kuin suoraan Ferrari 458 Italiaa ja Lambo Murcielagoa..Tarkkaan ovat uuden Espritin suunnittelijat katsoneet Ferrarin ja Mclarenin esitteet, kun vertaa sisätiloihin:
Lisää kuvia täällä.
Käsittääkseni se Espritin V8 oli Lotuksen oma täysin, wikipediassa tais olla siis....Esprit V8 turboilla on muuten yksi allekirjoittaneen lemppari-sportteja ikinä.. Upea auto, vieläkin:thumbup: Tiedättekö oliko tuo kevyt 3,5 litrainen V8 pata muuten sama lohkoltaan, jota Roverkin käytti? Se minkä Buick kehitti aikanaan.
Okei. Vaihteistohan tossa tais olla Rellulta ja se heikko lenkki kyseisessä paketissa: Harvemmin uuden auton ostanutta neuvotaan "ei saa avata sitten kerralla kaikkea hönkää parilla pienimmällä vaihteella"Käsittääkseni se Espritin V8 oli Lotuksen oma täysin, wikipediassa tais olla siis....
Joo vanha Rellun vaihteisto siellä edelleen oli, se heikoin lenkki tosiaan :dunno:Okei. Vaihteistohan tossa tais olla Rellulta ja se heikko lenkki kyseisessä paketissa: Harvemmin uuden auton ostanutta neuvotaan "ei saa avata sitten kerralla kaikkea hönkää parilla pienimmällä vaihteella"
Jokatapauksessa todella seksikäs auto, kaunista muotoilua ja härskiyden rajamailla (biturbo-V8 aikana, jolloin monet muut vasta miettivät neliventtiilitekniikan käyttöönottoa, hieman karrikoiden) olevaa tekniikkaa yhdistettynä upeisiin ajo-ominaisuuksiin. Ei ihme, että vähänajetut yksilöt ovat kulttimaineessa.
Jep. Et ole yksin mielipiteinesi. Monella autosivustolla on kritisoitu tuota ei kovinkaan lotusmaista mallistoa, joka koetaan Lotuksen imagoa murentavana.Oikeastaan auton specsejä ei tarvitse edes tietää huomatakseen kuvista, että auto tulee astumaan yhä kauemmaksi Chapmanin keveyden filosofiasta eli niistä 700kg painavista, supervikkelistä brittisporteista. Mikä on sääli:thumbfh: Se kun olisi ollut nimenomaan se kilpailuvaltti, josta Lotus tunnetaan. He häviävät jos lähtevät tuolle tielle: eli normaalipainoisia, erittäin tehokkaita urheiluautoja.
S.A.:ta lainatakseni tuolta toisesta topicista "onneksi on vanhat"Jep. Et ole yksin mielipiteinesi. Monella autosivustolla on kritisoitu tuota ei kovinkaan lotusmaista mallistoa, joka koetaan Lotuksen imagoa murentavana.
Toki, mutta niistä ei ole iloa tehtaalle.S.A.:ta lainatakseni tuolta toisesta topicista "onneksi on vanhat"
Segmentille, mikä yksinään ei tähänkään asti ole ollut kovinkaan tuottoisa, kuten monet Fernandesin kannattajat jaksavat muistuttaa.Joe Saward näkyy uskovan, että Fernandes alkaa rakentaa urheiluautoja, ja nimenomaan Oton mainitsemalle Lotuksen vanhalle kohdesegmentille.
Suuret massat ei oo koskaan ostaneet niitä autoja joita Lotus valmistaa. (elise lienee ainoo poikkeus, tosin ei sekään HALPA ole)Se kuitenkin vain on tosiasia etteivät suuret massat halua ostaa komposiittikorisia kirppuja, vaan urheiluautojen ostajat odottavat saavansa erilaisia herkkuja ja korkeaa laatua urheilullisuuden lisäksi.