Ensi kerralla ilman haalaria. Tämä oli vasta lämmittelyä.Onkohan matala pöytä ja uusi mikkisysteemi vain Kanadan erikoisuus vai jatkuuko käytäntö muualla?
Ensi kerralla ilman haalaria. Tämä oli vasta lämmittelyä.Onkohan matala pöytä ja uusi mikkisysteemi vain Kanadan erikoisuus vai jatkuuko käytäntö muualla?
Tietenkään (?) kovat eivät kestä koko kisaa, mutta joka tapauksessa onhan siitä etua, kun saa tulla paljon myöhemmin vaihtamaan renkaat toistamiseen. Toisaalta ovat peräpäässä silloin ensimmäisen vaihdon jälkeen, mutta kuka nousee nopeasti keskivaiheille voi odottaa hyvää kisaa siinä tilanteessa. Vaikea etukäteen ikinä tietää mikä taktiikko lopulta toimii, mutta kun on erilaisia, niin joku on varmasti paras ja joku huono ja harmimteltava ratkaisu. Mikä taktiikka toimii ja onko Hannu Hanhella jällen kerran tuuria törttyilyissään selviää joka tapauksessa tämän päivän aikana.Kanadassa kolarit ja ulosajot ja siten turva-autot eivät ole mitenkään poikkeuksellisia. Mä vähän ervelen pehmeillä lähtevien taktikoivan tämän varaan ja pääsevän heti alussa vaihtamaan kovemmat alle, jolloin rengassääntö molempien renkaiden käytöstä on toteutettu.
Yhtälailla se eka turva-auto saattaa tulla just kun Bulleilla on olleet pehmeät alla 12 kiekkaa. Taktikoivatko he sen varaan?Kanadassa kolarit ja ulosajot ja siten turva-autot eivät ole mitenkään poikkeuksellisia. Mä vähän ervelen pehmeillä lähtevien taktikoivan tämän varaan ja pääsevän heti alussa vaihtamaan kovemmat alle, jolloin rengassääntö molempien renkaiden käytöstä on toteutettu.
Ensimmäisten kierrosten häslinki on tavallisempaa. Silloin pehmeillä kisaan lähteneet voivat ajaa kovilla käytännössä koko kisan, vaikka kävisivätkin toistamiseen varikolla.Yhtälailla se eka turva-auto saattaa tulla just kun Bulleilla on olleet pehmeät alla 12 kiekkaa.
Ensimmäisillä kierroksilla häslinki on tavallista, mutta tulee niitä tilaisuuksia myöhemminkin. Vaihtamalla liian aikaisin joutuu pakassa turhan taakse ja peli muuttuu hankalaksi. Jos renkaanvaihto pitkittyy lähemmäks kisan puolta väliä liian alussa käyneen turva-auton vuoksi, kovilla lähteneet saattavat olla vahvoilla.Ensimmäisten kierrosten häslinki on tavallisempaa. Silloin pehmeillä kisaan lähteneet voivat ajaa kovilla käytännössä koko kisan, vaikka kävisivätkin toistamiseen varikolla.
Näin on. Pehmeät renkaat alussa ovat paremmat ensimmäisten kierrosten kolari-todennäköisyyden vuoksi. Tämän jälkeen aivan tuurista kiinni. Jos kierroksella 26 tulee turva-auto, voi olla että kovat ovat käyneet jo vaihdossa. Onko muuten ollut puhetta, ajetaanko yhdellä stopilla normaaleissa olosuhteissa?Ensimmäisillä kierroksilla häslinki on tavallista, mutta tulee niitä tilaisuuksia myöhemminkin. Vaihtamalla liian aikaisin joutuu pakassa turhan taakse ja peli muuttuu hankalaksi. Jos renkaanvaihto pitkittyy lähemmäks kisan puolta väliä liian alussa käyneen turva-auton vuoksi, kovilla lähteneet saattavat olla vahvoilla.
Hamiltonilla on kisan lopussa kuitenkin ohitusetu puolellaan, mclarenin suoranopeus, mersun kiihtyvyys, kestävät renkaat...
Bridgestonen mukaan kisasta ei yhellä stopilla selviä.Onko muuten ollut puhetta, ajetaanko yhdellä stopilla normaaleissa olosuhteissa?
Sanos muuta. On tämä systeemi parempi kuin että jaeltaisiin mielivaltaisia rangaistuksia kesken kisaviikonlopun, mutta kun nyt näyttää ettei noista varoituksista mitään konkreettista haittaa rangaistavalle oikeasti ole.Mitäs nämä Hämäläisen varoitukset, onko missään säännöissä sanottu, kuinka monta niitä saa kauden aikana ottaa, ennenkuin tulee jatkoseuraamuksia?
Eihän tuo bensan loppuminen, tai myöhästyminen Hamiltonin piikkiin mene, mutta kolme varoitusta on jokatapauksessa jo kasassatältä kaudelta. Kolmesta varoituksesta meillä töissä ainakin näytetään ovea.
No nyt päästään asiaanPecca;1508742 begin_of_the_skype_highlighting**************1508742******end_of_the_skype_highlighting sanoi:Ensi kerralla ilman haalaria. Tämä oli vasta lämmittelyä.
Varoitus on voimassa kisaviikonlopun, toisesta varoituksesta samassa kisassa tulee musta lippu. Varoitukset voimassaolo ei kestä seuraavaan kisaan.Mitäs nämä Hämäläisen varoitukset, onko missään säännöissä sanottu, kuinka monta niitä saa kauden aikana ottaa, ennenkuin tulee jatkoseuraamuksia?
Eihän tuo bensan loppuminen, tai myöhästyminen Hamiltonin piikkiin mene, mutta kolme varoitusta on jokatapauksessa jo kasassatältä kaudelta. Kolmesta varoituksesta meillä töissä ainakin näytetään ovea.
Onko se muka lähtökohtaisesti huono asia? Minusta on ainakin parempi tulkita epäselviä tapauksia löysästi ja sitten tarkentaa sääntöjä jälkikäteen harmaan alueen poistamiseksi.Mitäs luulette alkaako muut tiimit tekemään kuin Mclaren ja tankkaa yhden kierroksen vähemmän bensaa ja ottaa 10000 dollarin sakot aika-ajojen jälkeen.? Vai onko tämä taas niitä "Lewis saa varoituksen ja tästä lähin tästä tulee rangaistus" tyyppisiä juttuja.?
Nyt on ennakkotapaus tuostakin joten jokainen tiimi tietää, että heidän kuskinsa voivat tehdä tuolla tavoin jokaisessa aika-ajossa (F1:ssä varoitukset koskevat ainoastaan kyseistä sessiota mistä varoitus tuli)Mitäs luulette alkaako muut tiimit tekemään kuin Mclaren ja tankkaa yhden kierroksen vähemmän bensaa ja ottaa 10000 dollarin sakot aika-ajojen jälkeen.? Vai onko tämä taas niitä "Lewis saa varoituksen ja tästä lähin tästä tulee rangaistus" tyyppisiä juttuja.?
Jos aina yksi ja sama kuski hyötyy,niin on siinä mun mielestä aika iso ongelma.Jos yhdelle se suodaan,niin suodaan kaikille.Mitä helvettiä näistä varoituksista on edes hyötyä? Mclaren huijaa joka käänteessä,koska tietää,että heidän kultapojuaan ei tulla rankaisemaan.Ei sillä niin väliä,koska Lewis löytää itsensä "mestareiden muurista".Onko se muka lähtökohtaisesti huono asia? Minusta on ainakin parempi tulkita epäselviä tapauksia löysästi ja sitten tarkentaa sääntöjä jälkikäteen harmaan alueen poistamiseksi.
Pitää muistaa että rata ei ole läheskään niin hieno ajaa kuin silloin. Varsinkin 2002 noi kanttarit oli paljon matalempia ja niitten päältä mentiin oikeen huolella ja rataolosuhteetkin silloin paremmat.Eli Cristiano da Matta vuoden 2002 Champ Car - Lolalla on nopeampi kuin vale-Lotus ja muut uudet F1-tallit. Mukaan lukien Sauber. Pidetään sen kunniaksi pieni hiljainen hetki.
Luulen, että tämä käytäntö oli viimeinen niitti Räikkösen f1-paluun suhteen, varsinkin jos tästä ääliömäisestä äijät haarat levällään näytillä -setistä tulee standarsi. Ollaan niin avoimia, niin avoimia. Seuraavaksi laitetaan pakollinen seurustelu ja halailukerho pystyyn. Voisin kuvitella, ettei Kimiä paljon kiinnostaisi istuskella tuolla viisiin ihmisten pällisteltävänä.Onkohan matala pöytä ja uusi mikkisysteemi vain Kanadan erikoisuus vai jatkuuko käytäntö muualla?