Ferrari erikoisuudet

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Haluaisin nähdä mummon kauppareissulla esim. Enzolla. :D
Pohjautuukohan tämä piirros tositilanteeseen:
? :D
En kyllä välillä ymmärrä, miksi jotkut jaksavat meuhkata käsiväihteistojen puolesta?
Jos moottorit kehittyvät, niin miksi vaihteistojen kehitys olisi pitänyt jäädä viime vuosisadalle?
Nykyaikaiset moottorinohjaukset ja automaattivaihteistot/robotti-tuplakytkin-lootat toimivat saumattomasti (kuvainnollisesti) väyläohjauksen yhdistäminä.
Miksei kukaan kaipaile kaasarikoneita ja käsiryyppyjä? :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En kyllä välillä ymmärrä, miksi jotkut jaksavat meuhkata käsiväihteistojen puolesta?
Jos moottorit kehittyvät, niin miksi vaihteistojen kehitys olisi pitänyt jäädä viime vuosisadalle?
Nykyaikaiset moottorinohjaukset ja automaattivaihteistot/robotti-tuplakytkin-lootat toimivat saumattomasti (kuvainnollisesti) väyläohjauksen yhdistäminä.
Miksei kukaan kaipaile kaasarikoneita ja käsiryyppyjä? :alppu:
Käynnistyskampikin olisi ihan kiva.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Pohjautuukohan tämä piirros tositilanteeseen:
? :D
En kyllä välillä ymmärrä, miksi jotkut jaksavat meuhkata käsiväihteistojen puolesta?
Jos moottorit kehittyvät, niin miksi vaihteistojen kehitys olisi pitänyt jäädä viime vuosisadalle?
Nykyaikaiset moottorinohjaukset ja automaattivaihteistot/robotti-tuplakytkin-lootat toimivat saumattomasti (kuvainnollisesti) väyläohjauksen yhdistäminä.
Miksei kukaan kaipaile kaasarikoneita ja käsiryyppyjä? :alppu:
No nykyaikai on nykyaikaa.
ONneksi on silti historia, jolloin autoja piti oikeasti osata ajaa. Tietokoneita ei ollut, oli vain esimerkiksi 6 tupla kaasaria koneen päällä. Ne piti erikseen jokainen säätää ja sitten tuo vaihteisto vielä siihen kaupan päälle. Ei tehostettuja kytkmiä, ei ohjaustehostimia, ei jarrutehostimia. Kepin siirtokin tarvitsi oikeasti voimaa ja tunnetta peliin ennen kuin sen pykälän sai päälle. :cool:

Se meikäläistä ainakin kiehtoo. Mekaniikka, kaikki ne äänet ja ajamisen tekniikka. :)

Kaasarikonetta parempaa tunnelmaa ei saa. Nykyautoissa tosin on tehtynä tämä "paukku" efeckti moottorijarrulle tultaessa. Enemmän tai vähemmän tehtynä. Kaasarikoneessa se on aito ja tunnelmaa täynnä.
Ne onnekkaat, joiden pellin alla on 6 tupla Weberia tietävät miltä se tuntuu.:cool:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Juu toki näyttää ja onkin Enzo ekoissa kuvissa. Mutta kehitystyö GT-mallia varten tod.näk. aloitettiin jo ennen MC12:sta julkaisua, eli kyseessä lienee sen aikainen prototyyppi jo.
Juu, noinhan se oli näköjään ollut ja auton nimi oli kokonaisuudessaan -> Ferrari Enzo Monza GT.
-Nyt löytyi oikein muutama lähikuva tästä Maserati MC12:n protona käytetystä Enzosta:
Kappas, kukapas muukaan kuin Andrea Bertolini oli ollut testivastuudessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

En nyt sanois että yksikään on erikoisuus, sillä Ferrari on Ferrari. Mutta sivustolla ei oltu esitelty autoa nimeltä Ferrari FXX. kehittynein ja tehokkain koskaan suunniteltu Ferrarin superauto, joka on kehitetty Ferrari Enzon pohjalta. FXX tunnetaankin tämän vuoksi myös nimellä Superenzo. Autoa on valmistettu ainoastaan 31 kappaletta, joista 30 myytiin ennalta valikoiduille asiakkaille ja yksi jäi tehtaan omaan käyttöön. FXX kehitettiin suurelta osin telemetriatietojen keräämiseksi tulevien mallien suunnittelua varten, eikä sillä saa ajaa yleisillä teillä. Moottori on sijoitettu samaan tapaan kuljettajan taakse kuten Enzossakin. Moottorin iskutilavuus on kuitenkin 6,3 litraa Enzon 6,0 litran sijaan, tätä kautta teho on saatu nostettua 660 hevosvoimasta 800 hevosvoimaan. Vaihteisto hyödyntää samaa tekniikkaa kuin Ferrarin F1-autot, ja veto katkeaa vaihdon aikana alle 100 millisekunnin ajaksi. Kyseinen auto ei tytäryhtiö:n valmistaman Maserati MC12:sen tapaan siirtynyt ajamaan kansainvälisiin rata-sarjoihin.

Schumacher testaa FXX:sää.


Dino 246GT/GTS auton nimi on otettu Enzon pojalta, Alfredinolta. Kyseessä on Ferrari joka valmistettiin Fiatin tehtaalla ja siinä oli kiinni V6, tilavuudeltaan 2.4 litraa. Sääntömuutokset edellyttivät, että moottorin valmistusmäärän piti olla vähintään 500 kpl. Ferrari pyysi Fiatia rakentamaan auton. Syntyi Ferrari Dino, vuosi oli 1969. Tehoa löytyi 160 hv, vääntöä 163 Nm ja huippunopeutta 203 km/h. Kone osoittautui niin hyväksi lopulta, että oikeudet omistava Ferrari siirsi myöhemmin sen vielä Lanciallekin, joka tunki sen Stratokseen voitokkain seurauksin. Koko Fiat Dino episodi sai alkunsa kun F2-luokassa määrättiin rajaksi, jotta 500 katuautossa tuli olla sama kone käytössä. Ferrarin silloinen kapasiteetti ei antanut lupaa noin suuren määrän tekemiseen vaikka markkinoita olisi ollut.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jaha Ferrareihin päivityksiä, hmm tuo 700hvn laite näyttää Faceliftatulta Fioranolta, ja tuo päivitetty California no joo, kaipa tuo kannatti muokata.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
V12 :thumbup:
Kers :thumbdown
Mikäs KERS:ssä on vikana. Minun mielestä erittäin käytännöllinen juttu varsinkin jos radalla ajetaan. Jarrutusenergiasta saadaan osa hyödytettyä seuraavassa kiihdytyksessä.

Toi ulkonäkö tuskin tulee toteutumaan... Toivottavasti ei toteudu.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Mikäs KERS:ssä on vikana. Minun mielestä erittäin käytännöllinen juttu varsinkin jos radalla ajetaan. Jarrutusenergiasta saadaan osa hyödytettyä seuraavassa kiihdytyksessä.

Toi ulkonäkö tuskin tulee toteutumaan... Toivottavasti ei toteudu.
No tämä kuuluu mulla periaatteisiin ja old school-ajatteluun, joka on jyrkkä. Myönnän.

Superauto; mitä yksinkertasempi sen parempi. Yksinkertaisuutta; ei turhia hörpöttimiä ympättynä miljoonan napin taakse.
Jokaiselle jotakin, onneksi on historia. :cool:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No tämä kuuluu mulla periaatteisiin ja old school-ajatteluun, joka on jyrkkä. Myönnän.

Superauto; mitä yksinkertasempi sen parempi. Yksinkertaisuutta; ei turhia hörpöttimiä ympättynä miljoonan napin taakse.
Jokaiselle jotakin, onneksi on historia. :cool:
No siis noihan on hyperautoja. Suorituskykyä hinnalla millä hyvänsä. Mun mielestä puhutaan urheilautosta kun puhutaan yksinkertaisesta kevyestä autosta. F40... sellasia vaan ei tule enää.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No siis noihan on hyperautoja. Suorituskykyä hinnalla millä hyvänsä. Mun mielestä puhutaan urheilautosta kun puhutaan yksinkertaisesta kevyestä autosta. F40... sellasia vaan ei tule enää.
Ei tule joo. :(
Ihmettelen muutenkin tätä nykytrendiä, että onko se "F1" nyt sitten pakko työntää jokaiseen nykypäivän urheiluautoon?

Seuraa tällästä yleistä pohdintaa:
Ferrarin kohdalla sen jotenkin ymmärrän, kun merkillä on tätä F1 paapatusta puhuttu iät ja ajat. Niin on ihan luonnollista, että perus Ferrrarin ohjauspyörä näyttää Formula 1 auton ohjauspyörältä. FINE. Understand.

Mutta sitten ne merkit, jotka kilpailevat esimerkiksi GT-sarjoissa, miksi ihmeessä niissäkin ihannoidaan tätä "ohjauspyöräläppävaihteisto-osastoa?".
Okei, ehkä se on sitten helppoa, kun on viikset mistä vääntää, mutta jos Aston Martin:llakin, Lambolla ym. ajetaan GT sarjaa, ja sielä on eteen-taaksepäin liikutetava vaihdekeppi, miksei sitä vaihdelaatikkoa voisi toteuttaa samalla tavalla ja hyödyntää GT-sarjojen menestys-osallistuminen ym. sitten markkinoinnissa?
Porsche sentään on tehnyt asiat oikein näissä GT3/GT2 katuversioissa, manuaali on ainoa mitä sinne saa ja se on oikea ratkasu tän tyyppisissä laitteissa.

Ei se meinaa voi olla kovin vaikea toteuttaa, tollanen "race-tyylinen" hiilikuitu-alumiini-keppi siihen keskikonsoliin ja yhdistää se sitten vaikka ihan preppaamattomaan Aston Martinin viiksivaihteistoon tai esim. Lambon lootaan ym, jos kerran vivutkin saadaan toimimaan ratista asti, niin saadaan toimimaan keppikin.
Sitten vielä sellasta Race-tyylistä namiskuukkelia sinne ja pois kaikenmaailman 15%:set luiston estojärjestelmät sun muut....;)

Sitten kun vielä tosiaan markkinoitaisiin asiaa GT autojen teemalla, eikä tätä iän ikuista Formula 1 teemaa ( helpolla vaihtamisella ja formula kuljettajan olotilalla ties millä) johon Aston Martin tai Lambo ei edes kuulu, pikemminkin GT puolelta nää autot löytää ja tunnetaan.
No ainahan saa näitä pohtia.....
 
Viimeksi muokattu:
Ylös