No siis noihan on hyperautoja. Suorituskykyä hinnalla millä hyvänsä. Mun mielestä puhutaan urheilautosta kun puhutaan yksinkertaisesta kevyestä autosta. F40... sellasia vaan ei tule enää.
Ei tule joo.
Ihmettelen muutenkin tätä nykytrendiä, että onko se "F1" nyt sitten pakko työntää jokaiseen nykypäivän urheiluautoon?
Seuraa tällästä yleistä pohdintaa:
Ferrarin kohdalla sen jotenkin ymmärrän, kun merkillä on tätä F1 paapatusta puhuttu iät ja ajat. Niin on ihan luonnollista, että perus Ferrrarin ohjauspyörä näyttää Formula 1 auton ohjauspyörältä. FINE. Understand.
Mutta sitten ne merkit, jotka kilpailevat esimerkiksi GT-sarjoissa, miksi ihmeessä niissäkin ihannoidaan tätä "ohjauspyöräläppävaihteisto-osastoa?".
Okei, ehkä se on sitten helppoa, kun on viikset mistä vääntää, mutta jos Aston Martin:llakin, Lambolla ym. ajetaan GT sarjaa, ja sielä on eteen-taaksepäin liikutetava vaihdekeppi, miksei sitä vaihdelaatikkoa voisi toteuttaa samalla tavalla ja hyödyntää GT-sarjojen menestys-osallistuminen ym. sitten markkinoinnissa?
Porsche sentään on tehnyt asiat oikein näissä GT3/GT2 katuversioissa, manuaali on ainoa mitä sinne saa ja se on oikea ratkasu tän tyyppisissä laitteissa.
Ei se meinaa voi olla kovin vaikea toteuttaa, tollanen "race-tyylinen" hiilikuitu-alumiini-keppi siihen keskikonsoliin ja yhdistää se sitten vaikka ihan preppaamattomaan Aston Martinin viiksivaihteistoon tai esim. Lambon lootaan ym, jos kerran vivutkin saadaan toimimaan ratista asti, niin saadaan toimimaan keppikin.
Sitten vielä sellasta Race-tyylistä namiskuukkelia sinne ja pois kaikenmaailman 15%:set luiston estojärjestelmät sun muut....
Sitten kun vielä tosiaan markkinoitaisiin asiaa GT autojen teemalla, eikä tätä iän ikuista Formula 1 teemaa ( helpolla vaihtamisella ja formula kuljettajan olotilalla ties millä) johon Aston Martin tai Lambo ei edes kuulu, pikemminkin GT puolelta nää autot löytää ja tunnetaan.
No ainahan saa näitä pohtia.....