WRC: Bulgaria 2010

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Kamala on Citikan etumatka Fordeihin. Joillakin spliteillä aivan tolkuttomia eroja koko köörille (eli ei edes ajovirheistä kyse).

Unkarilainen Turan pitänyt hyvää kyytiä Valaalla. Wilson ja Henning takana.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tulipa tässä mieleen Maikkarin koostetta katsoessa, että Kimi oli ulosajopaikan jo kerran ajanut EK2:lla. Nuotit varmaan oli samat, eikä noita ulkoa tuosta vaan opita, mutta yhtä kaikki. Ehkä Kimi ajatteli, että tuosta kohdasta nopeamminkin selviäisi.

Pidän kuitenkin edelleen todennäköisempänä, ettei Räikkönen reagoinut nuottiin riittävästi. Sinällään täysin ymmärrettävää hänen kokemuksellaan.
 

Aksu

Well-known member
Liittynyt
16.3.2006
Viestit
147
Kimi yli reagoi nuottiin ja viel kysyi et "mitä" mikä jätti sen hetkeksi ilman nuottia ja sit mentiin ulos! ei saanu enään nuotista kiinni! kimihän ei nuotti virheestä valita
 
Viimeksi muokattu:

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
En jaksa tarkistaa oliko "kolme perässä" Hirvosta vastaan, mutta voisin kuvitella, että oikeasta sijoitustaistelusta varmaankin on tullut lisätsemppiä. Aikaisemmin nuo "isoiset" kun on menneet menojaan, eikä jostain Wilsonista ole ollut enää vastusta.
Näyttäis Ogieria vastaan olevan tuo "kolme perässä" vertailu. Hirvostahan Kimi on tuossa vielä sekunnin eellä. Raakaa peliä Ranualla. No, ei sentään Loebin vauhtiin yrittäny.

 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Tokassa splitissä Hirvonen ja Latvala 19 sekuntia Loebia jäljessä... Ei jessus. Ei kulku riitä.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Tokassa splitissä Hirvonen ja Latvala 19 sekuntia Loebia jäljessä... Ei jessus. Ei kulku riitä.
Fordilta taisi unohtaa sumun läpäisevät röntgenlasit huoltoon, kun kaikki Fordit ovat jääneet tuon 15-20s tokaan splittiin, mutta Citroenit ei. Kyllä ei hyvää päivää.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Vauhti on rallissa välillä hyvää, mutta vielä kun kestäisi tiellä.
No tolla vauhdilla uransa ja elämänsä ekana rallikautena (ja sekin kausi suoraan maailman huipulla WRC:ssä!) saa anteeksi, vaikka pöpelikköön huonojen renkaiden takia kisan vikoissa mutkissa lipeekin.

Otteet on nyt Kimillä sellaiset, että Hirvoset ja Latvalat saa ihan syystä kysyä itseltään, miten 5-vuotiaista rallia ajaneet täysiverisiet ammattilaiset ottaa pataan täysin noviisilta, joka ajaa vieläpä kutakuinkin asiakastalliversiolla:idea:

Kimi on tulevaisuuden mestari rallissa, sen näkee jo nyt puusilmäkin. Ellei kaveri sittn halua vaihtaa lajia, esim F1:iin;)
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Mahtaa tämä joka paikassa joka alustalla konttaaminen olla hyvää mainosta Fordille ja koko merkille. Ei olisi niin järisyttävä ihme jos isot pamput siellä emoyhtiön konttorilla alkaa tässä jossain kohtaa taas fundeerailla että onko tässä Malcolmin pajan pyörittämisessä järkeä. Eli jos olisi oikein, oikein pessimisti niin voisi veikata että seuraavaksi vedetään töpseli seinästä Fordin ralliprojektista, sen sijaan että saataisiin yhtään uutta valmistajaa tilalle. Mutta jospa nyt ei kuitenkaan näin synkkää kuviota käy toteen, ja Ford palaa samalle kartalle Citikan kanssa ensi kaudella. Tosin onhan niitä äkkilähtöjä ennenkin nähty, vaikka olisi uudet autot jo valmiina.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Latvala ei jäänyt SS6:lla enää kuin 12,6 sekkaa kärkeen. Mutta onpa tosiaan konttaamista Fordilta. Kimi ottaa varovaisemmin näköjään. Niinpä tuo Ogierkin sanoi, että hänen pitää vain olla lopputuloksissa Fordien edellä, joten pitää ajaa varovaisesti.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Otteet on nyt Kimillä sellaiset, että Hirvoset ja Latvalat saa ihan syystä kysyä itseltään, miten 5-vuotiaista rallia ajaneet täysiverisiet ammattilaiset ottaa pataan täysin noviisilta
Kunhan lajia enemmän seuraat ja jos Kimi jatkaa ensi vuonnakin, niin tulet valitettavasti huomaamaan, että Kimi on edelleen kovin kaukana kärjestä ja esimerkiksi Latvalasta ja Hirvosesta.

Kimi ajaa todella hyvin, mutta kärkeen on pitkä matka, eikä hän koskaan tule sinne yltämään. Autojen erot, ulosajot ja muut kuljettajan taidoista riippumattomat seikat saattavat joskus yksittäisissä (asfaltti)kisoissa nostaa Kimin pallille tai jopa voittoon, mutta rallin huippu häneltä jää saavuttamatta.

Kun kuljettajat ajavat tasaveroisella kalustolla ja joutuvat taistelemaan viimeisistä sekunneista, niin homma muuttuu kovasti erilaiseksi. Tässä vaiheessa kehitys on vielä nopeaa, mutta ratkaisevien sekuntien nipistäminen on vaikeampaa.

Yhtä lailla rallikuljettajat oppisivat harjoiteltuaan yltämään ykkösissä hyvin lähelle kärkiaikoja, mutta se viimeinen sekunti tai viimeiset kymmenykset olisivat työn ja tuskan takana.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kunhan lajia enemmän seuraat ja jos Kimi jatkaa ensi vuonnakin, niin tulet valitettavasti huomaamaan, että Kimi on edelleen kovin kaukana kärjestä ja esimerkiksi Latvalasta ja Hirvosesta.

Kimi ajaa todella hyvin, mutta kärkeen on pitkä matka, eikä hän koskaan tule sinne yltämään. Autojen erot, ulosajot ja muut kuljettajan taidoista riippumattomat seikat saattavat joskus yksittäisissä (asfaltti)kisoissa nostaa Kimin pallille tai jopa voittoon, mutta rallin huippu häneltä jää saavuttamatta.

Kun kuljettajat ajavat tasaveroisella kalustolla ja joutuvat taistelemaan viimeisistä sekunneista, niin homma muuttuu kovasti erilaiseksi. Tässä vaiheessa kehitys on vielä nopeaa, mutta ratkaisevien sekuntien nipistäminen on vaikeampaa.

Yhtä lailla rallikuljettajat oppisivat harjoiteltuaan yltämään ykkösissä hyvin lähelle kärkiaikoja, mutta se viimeinen sekunti tai viimeiset kymmenykset olisivat työn ja tuskan takana.
Muuten olen samoilla linjoilla, mutta en menisi yleistämään, että yhtälailla rallikuskit pääsisivät lähelle kärkeä F1:ssä. Tuskin kovin moni F1-kuljettajakaan pääsisi kovin lähelle WRC:n kärkeä. Ajatellaan vaikka jotain Massaa...
Lisäksi minulla on mielikuva, että rallista ykkösiin vaihtaminen varsinkin tämän hetken vikureilla F1-autoilla olisi erittäin vaikeaa, mielestäni vaikeampaa kuin vaihtaa F1 ralliin -jossa kuitenkin reaktioajat sun muut ovat huomattavasti hitaampia. Nuotituspuoli tietty on hankala, mutta kuten Kimi sanoi, rallia voi periaatteessa vedellä yhdellä kädellä formuloihin verraten.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Just joo. SS7 peruttu. Yleisö ei pysy aisoissa. :nope:
 

Kiertokanki

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
579
Sijainti
Männän alapuolella
Muuten olen samoilla linjoilla, mutta en menisi yleistämään, että yhtälailla rallikuskit pääsisivät lähelle kärkeä F1:ssä. Tuskin kovin moni F1-kuljettajakaan pääsisi kovin lähelle WRC:n kärkeä. Ajatellaan vaikka jotain Massaa...
Lisäksi minulla on mielikuva, että rallista ykkösiin vaihtaminen varsinkin tämän hetken vikureilla F1-autoilla olisi erittäin vaikeaa, mielestäni vaikeampaa kuin vaihtaa F1 ralliin -jossa kuitenkin reaktioajat sun muut ovat huomattavasti hitaampia. Nuotituspuoli tietty on hankala, mutta kuten Kimi sanoi, rallia voi periaatteessa vedellä yhdellä kädellä formuloihin verraten.
eikö ole kivaa kun te molemmat luulette olevanne oikeasti oikeessa. ja vielä uskotte siihen :D :D eli siis tiedätte.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
eikö ole kivaa kun te molemmat luulette olevanne oikeasti oikeessa. ja vielä uskotte siihen :D :D eli siis tiedätte.
Muuten olen samoilla linjoilla, mutta lisään vielä pari huomiota:

-Kimi pesi juuri vauhdissa asiakastallin vertaisella autolla niin Hirvosen kuin Latvalankin selvästi ja taisteli juuri edellisrallissa Ogierin kanssa voitosta. Kuinka paljon tässä pitää vielä vauhdillisesti parantaa:)D), että Kimin vauhti riittää kritisoijien mielissä lajin "huipulle"??! En keksi muuta kuin Loebin kampeamisen valtaistuimelta. Tempun johon yksikään suomalainen, tai edes muu kuljettaja ylipäänsä maailmassa ei ole yltänyt sitten M.Grönholmin ja 2000-luvun alun:doubtful:

-Ja ettei ihan vieraannuta todellisuudesta: Nyt puhutaan hitto vie miehestä, joka EI OLE KOSKAAN ajanut rallia edes muutamaa näytöskokeilua lukuunottamatta ennen tätä kautta. Ja sitten ei muuta kuin suoraan RALLIN KUNINKUUSLUOKKAAN.

Yhtälön lopputulos=voiko oikeasti odottaa kovempia suorituksia?! Tälläistä kehityskäyrää ei koko moottoriurheilun historia tunne!
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Muuten olen samoilla linjoilla, mutta lisään vielä pari huomiota:

-Kimi pesi juuri vauhdissa asiakastallin vertaisella autolla niin Hirvosen kuin Latvalankin selvästi ja taisteli juuri edellisrallissa Ogierin kanssa voitosta. Kuinka paljon tässä pitää vielä vauhdillisesti parantaa:)D), että Kimin vauhti riittää kritisoijien mielissä lajin "huipulle"??! En keksi muuta kuin Loebin kampeamisen valtaistuimelta. Tempun johon yksikään suomalainen, tai edes muu kuljettaja ylipäänsä maailmassa ei ole yltänyt sitten M.Grönholmin ja 2000-luvun alun:doubtful:
Rämältä kramofonilta kuullostamisen pelossakin jaksan muistuttaa sen ikävän tosiseikan, että Minardilla yhden F1-kisankin ajanut Stephane Sarrazin ajoi yksityistiimin Subarulla uransa kolmannessa WRC-rallissa neljänneksi, jättäen merkin tehdaskuljettajat taakseen. Samassa rallissa Sarrazin ajoi myös yhden erikoiskokeen pohja-ajan. Siinä jonkun Räikkösen, joka ajaa tehtaalta ostetulla, joskin PH Sportin ajattamalla tehdaskalulla "temppu" jää kyllä toiseksi. Sarrazinin aikaan kun WRC-tasolla oli sentään kunnon kilpailua kärjessä. Jos nyt joku maksukuljettaja ajelee WRC-rallissa viiden parhaimman joukossa, niin siitä nyt tuskin kannattaa suuria luuloja alkaa luulemaan, kun mukana on muutenkin vain seitsemän kuljettajaa ja Wilson. :eek:

Ja toki olen myös kanssasi eri mieltä siitä, että WRC olisi muka rallin KUNINKUUSLUOKKA! :rolleyes:
 

Freon

Member
Liittynyt
30.7.2008
Viestit
18
Sijainti
Suomi
Jos nyt joku maksukuljettaja ajelee WRC-rallissa viiden parhaimman joukossa, niin siitä nyt tuskin kannattaa suuria luuloja alkaa luulemaan, kun mukana on muutenkin vain seitsemän kuljettajaa ja Wilson. :eek:

Ja toki olen myös kanssasi eri mieltä siitä, että WRC olisi muka rallin KUNINKUUSLUOKKA! :rolleyes:
Eipä olekkaan pitkään aikaan tullut naurettua näin makeasti
No, mielipide on niinkuin per*******ä, kaikilla on sellanen. :D
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
->En tiedä viittaako CARTer IRC:een kuninkuusluokkana, muttei sekään kilpailultaan niin äärimmäisen ihmeellinen ole. Tietysti siellä on viivalla huomattavasti MM-sarjaa enemmän tasaista kalustoa, koska ajaminen on S2000-autoilla halvempaa, mutta vastapainoksi sitten kuljettajien terävin kärki ajaa MM-sarjaa. Palkkakuskeja lienee sarjoissa jokseenkin sama määrä, voi olla IRC:n puolella enemmän.

Perustellusti kyllä voi heittää, ettei rallissa tällä hetkellä ole edes mitään kuninkuusluokkaa, sen verran pahasti MM-sarja rämpii. Rallin ajamisesta palkkaa saavia kuljettajia taitaa olla vähemmän kuin viimeisen 30 vuoden aikana on kertaakaan ollut ja yhä pahemmalta tilanne tuntuu, koska kontrasti 2000-luvun alkuun on niin valtava.

edit: Kun tuo Sarrazinin Katalonian vuoden 2004 nelostila nyt tuli framille, niin tuolloin lähtöviivalla oli kuusi tehdastallia (Ford, Citroen, Mitsubishi, Peugeot, Subaru ja Skoda), jotka ajattivat yhteensä neljäätoista autoa. Kuljettajina mm. Grönholm, Saintz, Loeb, Solberg, Märtin, Duval, Panizzi, Schwarz, Loix, Gardemeister ja Galli.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kimillä on taas kova vauhti splittiaikojen perusteella...

No, lopussa tuli vähän takkiin. 8,7 sekkaa kärjestä jäi.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös