->En tiedä viittaako CARTer IRC:een kuninkuusluokkana, muttei sekään kilpailultaan niin äärimmäisen ihmeellinen ole. Tietysti siellä on viivalla huomattavasti MM-sarjaa enemmän tasaista kalustoa, koska ajaminen on S2000-autoilla halvempaa, mutta vastapainoksi sitten kuljettajien terävin kärki ajaa MM-sarjaa. Palkkakuskeja lienee sarjoissa jokseenkin sama määrä, voi olla IRC:n puolella enemmän.
Perustellusti kyllä voi heittää, ettei rallissa tällä hetkellä ole edes mitään kuninkuusluokkaa, sen verran pahasti MM-sarja rämpii. Rallin ajamisesta palkkaa saavia kuljettajia taitaa olla vähemmän kuin viimeisen 30 vuoden aikana on kertaakaan ollut ja yhä pahemmalta tilanne tuntuu, koska kontrasti 2000-luvun alkuun on niin valtava.
edit: Kun tuo Sarrazinin Katalonian vuoden 2004 nelostila nyt tuli framille, niin tuolloin lähtöviivalla oli kuusi tehdastallia (Ford, Citroen, Mitsubishi, Peugeot, Subaru ja Skoda), jotka ajattivat yhteensä neljäätoista autoa. Kuljettajina mm. Grönholm, Saintz, Loeb, Solberg, Märtin, Duval, Panizzi, Schwarz, Loix, Gardemeister ja Galli.