Onhan tuossa jossain mielessä hieman perää, mutta punainen on melkolailla ehdoton liikenteessä.Ei ollut kiire minnekään, kyse on enemmänkin periaatteesta. Miten ikinä olisinkaan osannut ajaa kyseisen suojatien yli, ellei siinä olisi liikennevalot antamassa signaalia koska sopii mennä? Liikennevalot ovat hyviä apuvälineitä ruuhkaisissa paikoissa pysäyttämään liikennettä ja jakamaan ajovuoroja, mutta ei niillä mitään sen syvällisempää tarkoitusta ole, että niitä pitäisi kunnioittaa kuin toteemipaalua :frank:
Elikäs tarkoituksella jatkuvasti lakia rikkovat ovat samanlaisia mätäpaiseita kuin epähuomiossa joskus harvoin lakia rikkovat? Selvä juttu, ei muuta.No totta hemmetissä poliisi sakottaa sen perusteella miten kiinni jäädään. Sama rike, sama rangaistus. Jos tuo toinen ajaa koko ajan tuon verran ylinopeutta, niin niitä rapsuja tulee useammin.
Tuota ongelmaa ei todellakaan ratkaista sillä, että päästetään sitten tasapuolisesti kaikki kuin koirat veräjästä.
Yhtä ehdoton kuin nopeusrajoitus. Olen aivan varma, että kaikki forumille kirjoittavat autolla ajavat ovat joskus ajaneet ylinopeutta. Enemmän tai vähemmän. Kenelläkään ei ole varaa esittää moral-high-groundia ehdottoman rajoituksen noudattamisen suhteen.Onhan tuossa jossain mielessä hieman perää, mutta punainen on melkolailla ehdoton liikenteessä.
Alkaa mennä aika uskomattomaksi nämä jutut jo. Periaatteen vuoksi siis voi ajaa punaisia päin, kun tuntuu siltä. :nope:Ei ollut kiire minnekään, kyse on enemmänkin periaatteesta.
Miten tämä mies on läpäissyt autokoulun?Liikennevalot ovat hyviä apuvälineitä ruuhkaisissa paikoissa pysäyttämään liikennettä ja jakamaan ajovuoroja, mutta ei niillä mitään sen syvällisempää tarkoitusta ole, että niitä pitäisi kunnioittaa kuin toteemipaalua :frank:
Ylinopeudessa käytetään poliisin harkintaa, että mikä on papereihin kirjattava nopeus. Lievistä ylityksistä poliisi harvemmin edes piittaa.Yhtä ehdoton kuin nopeusrajoitus. Olen aivan varma, että kaikki forumille kirjoittavat autolla ajavat ovat joskus ajaneet ylinopeutta. Enemmän tai vähemmän.
Heti kun keksit systeemin, jolla voidaan rankaista joihinkin muihin kuin todisteisiin nojaten, niin saa kertoa.Elikäs tarkoituksella jatkuvasti lakia rikkovat ovat samanlaisia mätäpaiseita kuin epähuomiossa joskus harvoin lakia rikkovat? Selvä juttu, ei muuta.
Tehokas valvonta pöntöillä johtaa tehokkaaseen rahastukseen. Turvallisuuden kannalta sillä ei juuri ole tekemistä.Tehokas valvonta johtaa lainkuuliaisuuden lisääntymiseen.
Eipäs sekoilla. Tämä on viihdettä.Banninappula taas valmiina lainrikkomusten puolustajien varalta?
Kommenttini oli huumoria, viitaten erääseen "yhden mielipiteen takia" jäähytettyyn.Eipäs sekoilla. Tämä on viihdettä.
Jaa että pitäisi tekaista näytöt vai?Heti kun keksit systeemin, jolla voidaan rankaista joihinkin muihin kuin todisteisiin nojaten, niin saa kertoa.
Siillä (keskinopeusvalvonnalla) pakotetaan tapaylinopeus-spedet noudattamaan nopeusrajoituksia muuallakin kuin kameratolppien kohdalla.Tehokas valvonta pöntöillä johtaa tehokkaaseen rahastukseen. Turvallisuuden kannalta sillä ei juuri ole tekemistä.
Puolipöhkö puhuikin lainkuuliaisuuden lisääntymisestä.Tehokas valvonta pöntöillä johtaa tehokkaaseen rahastukseen. Turvallisuuden kannalta sillä ei juuri ole tekemistä.
Valtaosaan liikennerikkomuksista poliisi ei puutu lainkaan. Jos haluaisivat olla ehdottomia, niitä rikkomuksia näkisi kaikkialla. Ja tekevät niitä itsekin jatkuvasti ajaessaan. Jokaisesta vilkuttomuudesta voisi kirjoittaa sakon. Ei ole mitään toleranssia, jos vilkku ei välähdä, se on rikesakon paikka. Harvemmin ketään sakotetaan.Ylinopeudessa käytetään poliisin harkintaa, että mikä on papereihin kirjattava nopeus. Lievistä ylityksistä poliisi harvemmin edes piittaa.
Mutta minua kiinnostaa mikä sinulle kelpaa, kun sinulle ei näköjään kelpaa sama rangaistus samasta rikkeestä. Minkälaisen ylinopeusvalvonnan sinä hyväksyisit?Kyllä minä tiedän millä valvonta saataisiin 100%:n varmaksi ja tasapuoliseksi. Mutta se maksaa paljon, enkä muutenkaan halua sellaista systeemiä tänne.
Tapaylinopeus-spedejä näkee kovin harvoin liikenteessä. Sen sijaan sitä näkee usein, että tolpan bongattuaan porukka tulee katsoneeksi nopeusmittariin ja mikäli on ylinopeuden puolella, jarruvalot välähtää sen verran, että nopeus tippuu varmasti alle rajoituksen. Mitään reippaita kiihdyttelyjä tuon jälkeen ei kovin usein kuitenkaan näe. En lähtisi ristiinnaulitsemaan tuota porukkaa kun se tarkoittaisi noin 90% autoilijoista.Siillä (keskinopeusvalvonnalla) pakotetaan tapaylinopeus-spedet noudattamaan nopeusrajoituksia muuallakin kuin kameratolppien kohdalla.
Se ymmärtääkseni parantaa turvallisuutta liikenteessä.
Aika hyviä argumentteja saat esittää, että saat minut vakuuttumaan päinvastaisesta.
Keskinopeustolppien kanssa siis näillä 90 % autoilijoista ei ole mitään hätää, vaan ainoastaan niillä tapakaahaajilla. Kuitenkin käytit tapakaahaajia argumenttina keskinopeustolppia vastaan. Jos vaikka sattuisivat poikkeamaan sivutielle.Tapaylinopeus-spedejä näkee kovin harvoin liikenteessä. Sen sijaan sitä näkee usein, että tolpan bongattuaan porukka tulee katsoneeksi nopeusmittariin ja mikäli on ylinopeuden puolella, jarruvalot välähtää sen verran, että nopeus tippuu varmasti alle rajoituksen. Mitään reippaita kiihdyttelyjä tuon jälkeen ei kovin usein kuitenkaan näe. En lähtisi ristiinnaulitsemaan tuota porukkaa kun se tarkoittaisi noin 90% autoilijoista.