Mikähän pakko sitä on ajaa niin lähellä, ettei ehdi näkemään liikennemerkkejä?Lisäksi esim. rekan tai pakettiauton perässä ajaessa näkemäalue on sen verran lyhyt, että kyltti saattaa näkyä sekunnin-pari ennenkuin on jo ajanut ohi.
Mikähän pakko sitä on ajaa niin lähellä, ettei ehdi näkemään liikennemerkkejä?Lisäksi esim. rekan tai pakettiauton perässä ajaessa näkemäalue on sen verran lyhyt, että kyltti saattaa näkyä sekunnin-pari ennenkuin on jo ajanut ohi.
Ja jeesustelijat iskevät jälleen..Mikähän pakko sitä on ajaa niin lähellä, ettei ehdi näkemään liikennemerkkejä?
Eääh, usein sitä joku idiootti ajaa 0,3-alle sekunti kumminkin perässä ilman turvaväliä.Ja jeesustelijat iskevät jälleen..
En vaan tajua, miten se voi olla liikennevalvonnan vika, että ajaja itse ei ole kyennyt havaitsemaan liikennemerkkejä. Joo, tekevälle sattuu kyllä vahinkoja, mutta paha tuosta on itseään selittää ulos. "No kun tuo rekka tuossa..."Ja jeesustelijat iskevät jälleen..
Noin lähellä ei tule ajettua kuin hetkellisesti jossain jarrutustilanteessa ja ohitukseen lähdettäessä. Ja ohitukseen lähdettäessä linja haetaan tietysti jo kauempaa rinnalle, ei mitään viime hetken imuapuja F1 tyyliin.Eääh, usein sitä joku idiootti ajaa 0,3-alle sekunti kumminkin perässä ilman turvaväliä.
Itse pidän tavallisesti 1,5-2 sekkaa. Sekin on vähemmän kuin "kuuluisi" autokouluoppien mukaan mutta ehtii jo reagoida paljon paremmin äkkihidastuksiin.
Olisikin noin mutta ihan useampaan kertaan on joku roikkunut noin lähellä pidempään että peilistä näkee kuskin pärstänkin. Nopeus vaikkapa 80. Sitten menen taas hiljempaa mahdollisen äkkijarrutustarpeen takia ettei peräänajo tapahdu niin kovasta vauhdista.Noin lähellä ei tule ajettua kuin hetkellisesti jossain jarrutustilanteessa ja ohitukseen lähdettäessä. Ja ohitukseen lähdettäessä linja haetaan tietysti jo kauempaa rinnalle, ei mitään viime hetken imuapuja F1 tyyliin.
Kyllähän tuo rajoitus +10 nopeus yleensä on aivan riittävä nopeuskatto, varsinkin päiväsaikaan sellaisilla teillä joilla niitä kameroita ylipäätään on. Yöaikaan jos ajelee niin eipä se kameroiden seuraaminen ole sen erilaisempaa kuin nopeusrajoitusten tai hirvieläinten hakeminen tien laidoilta. Jos vahingossa jää rajoitusmerkki tai kamera huomaamatta niin sillonhan sen penaltin on nimenomaan ansainnut. Varmaan jossain tilanteessa jää muuten väistämisvelvollisuuskin huomaamatta ja noudattamatta.Kuulostaa hankalalta. Helpommalla pääsee, kun pyrkii aina ajamaan sallittua nopeutta niin ei tartte kameroita kytätä.
Vika on siinä, että valvotaan turhia paikkoja ja nopeusrajoitukset vaihtelevat liian tiheään. Kukaan ei pysty huomaamaan kaikkia nopeusrajoitusten vaihteluja jos niitä tulee tarpeeksi usein.En vaan tajua, miten se voi olla liikennevalvonnan vika, että ajaja itse ei ole kyennyt havaitsemaan liikennemerkkejä. Joo, tekevälle sattuu kyllä vahinkoja, mutta paha tuosta on itseään selittää ulos. "No kun tuo rekka tuossa..."
Pitäisi huomata tai sitten kulkea taksilla tai onnikalla. :thumbup:Vika on siinä, että valvotaan turhia paikkoja ja nopeusrajoitukset vaihtelevat liian tiheään. Kukaan ei pysty huomaamaan kaikkia nopeusrajoitusten vaihteluja jos niitä tulee tarpeeksi usein.
Kun tolppa lyödään pystyyn suoralle maantieosuudelle 80km/h rajoituksen alkamiskohtaan 100km/h alueen jälkeen, kertoo rahastuksesta, ei mistään muusta.
Muotoilin lauseeni väärin. Tarkoitin, että sakkoja ei saa. Välillä on tosiaan ollut jotain kampanjoita, jolloin on noita huomautuksia lähetelty, vaikkei olis ylinopeutta ollut kuin 1km/h.Kylläpäs välähtää. Sain kirjallisen huomautuksen 80 km/h alueella ajettuani tolpan ohi 84 km/h.
Huomautuksessa vissiin siis luki 84..? Olen lukenut jostain että noissa olisi 3km/h marginaali, ja näin todellinen nopeutesi oli todennäköisesti 87.Kylläpäs välähtää. Sain kirjallisen huomautuksen 80 km/h alueella ajettuani tolpan ohi 84 km/h.
Kun kerran aletaan keskinopeuksia tiirailemaan niin pitäisi löytää konstit muihinkin liikennerikkomuksiin kuin ylinopeuksiin. Muuten alkaa tuntua siltä, että ainoastaan ylinopeutta ajavat ovat rikollisia ja muilla ei niin väliä. Ketään ei edes vahingoiteta, eikä saateta vaaraan ja silti sakko napsuu, koska valtiovalta on sen määrännyt.No laittakaa jotain uuttakin peliin, kun alkaa jo tuo saman toistaminen nukuttamaan.
Jaskallahan on jännä sigu. Onko hää oikeasti saanut ilmoituksen 1 km/h ylinopeudesta.Huomautuksessa vissiin siis luki 84..? Olen lukenut jostain että noissa olisi 3km/h marginaali, ja näin todellinen nopeutesi oli todennäköisesti 87.
Ei näemmä ole mitään syytä, miksei se olis ok, enkä itsekään sellaista keksi, joten ei muuta ku tolpat pystyyn vaan.Äänestin On varauksin (seli, seli) -vaihtista, koska en tiedä miksi se ei olis ok.
Varmaankin joku syy siihen on, koska asiaa pollataan, ja varmasti jotkut äänestävät että ei oo ok, joten olis mukava kuulla tahi lukea että miksi se ei ole ok.
Sopii hyvin. Välillä ärsyttää kun liikennesääntöjä rikotaan surutta. Ehkäpä tuon jälkeen oppisivat.Jokaiseen liikennevaloristeykseen pitäisi saada kamerat kuvaamaan punaisia päin ajot. Samaten stopmerkeille pysähtymättä ajavat pitäisi kuvata. Miksi punaisia päin ajamiset ja stop merkillä pysähtymättä jättämiset olisivat vähäisempiä rikkeitä kuin pienet ylinopeudet?
Kylläpä kyllä. Auton mittari näytti ko. tapauksessa n. 86 - 88 km/h.Huomautuksessa vissiin siis luki 84..? Olen lukenut jostain että noissa olisi 3km/h marginaali, ja näin todellinen nopeutesi oli todennäköisesti 87.
Eli 82-83 vauhdista 80-alueella tolpan kohdalla ei tulisi vielä postia.
Mitä epäselvää tuossa muka on? Tietysti saa sakot jos ajaa ylinopeutta tutkaan riippumatta siitä, onko tiellä tolppia ja minkälaisia ne ovat.- voit periaatteessa ajaa tilapäisesti nopeammin kuin nopeusrajoitus sallii. Epäselvää on se, että voiko poliisi tässä tilanteessa rangaista sinua ylinopeudesta, jos sattuisi paikalle?
Ei ole mitään oikeaa keskinopeutta, on vain nopeusrajoitus ja se on voimassa kokoajan. Ei tarvii miettiä meneekö keskinopeus yli vai alle. Vai oletko niitä jotka hiljentävät varmuuden vuoksi tolppien kohdalla, vaikkeivät edes aja ylinopeutta? Siinähän sitä onkin sitten miettimistä paljonko hiljentäisi ennen keskinopeustolppaaTulevaisuus:
- voit periaatteessa ajaa tilapäisesti nopeammin kuin nopeusrajoitus sallii. Epäselvää on se, että voiko poliisi tässä tilanteessa rangaista sinua ylinopeudesta, jos sattuisi paikalle? (ts. kaksoisvalvonta eli keskinopeus ja pistevalvonta). Sinun on hankala itse TIETÄÄ ajatko mittausvälillä oikeaa keskinopeutta.