DW
2009-2016
- Liittynyt
- 13.5.2009
- Viestit
- 6137
Sun tarttis tulla istumaan ihan oikeaan autoon joku kerta.Senkin pyhimykset!
Ja edellistä postausta en ollut PP:lle piikiksi laittanut
Sun tarttis tulla istumaan ihan oikeaan autoon joku kerta.Senkin pyhimykset!
En tarkoittanutkaan että sä ajaisit sellaisessa tilanteessa sitä rajoitusnopeutta, jossa se ei ole mahdollista. Uskoakseni mutkateillä liian suurta mutta mahdollisesti rajoituksen mukaista nopeutta ajavat kuskit eivät ole niitä jotka noudattavat rajoituksia kirjaimellisesti. Nämä kuskit ajavat muuallakin liian kovaa, oli se sitten yli- tai alinopeutta.Tarkoituksenani oli korostaa sitä, että mikäli noudattaa nopeusrajoitusta, ei Suomen maanteillä tarvitse juurikaan kärsiä tientukoista - ainakaan haitaksi asti. Ellei siis itse pyri etenemään nopeammin kuin muut.
En tietenkään aja orjallisesti suurinta sallittua nopeutta paikoissa joissa se ei ole järkevää.
Mitäs meinaat?Sun tarttis tulla istumaan ihan oikeaan autoon joku kerta.
Jollain hiljaisella "lentokenttäsuoralla" tuntee kyllä itsensä aika dorkaksi kun ajaa 80km/h rajoituksen mukaan. Mutta ei viitti kyllä paljoa irrotellakaan kun ovat joskus melkoisia sakkorysiä.En tarkoittanutkaan että sä ajaisit sellaisessa tilanteessa sitä rajoitusnopeutta, jossa se ei ole mahdollista. Uskoakseni mutkateillä liian suurta mutta mahdollisesti rajoituksen mukaista nopeutta ajavat kuskit eivät ole niitä jotka noudattavat rajoituksia kirjaimellisesti. Nämä kuskit ajavat muuallakin liian kovaa, oli se sitten yli- tai alinopeutta.
Sanomalla tarkalleen rajoituksen noudattamista puolipöhköksi tarkoitin tilanteita joissa näkemä, liikennetilanne, tienkunto ja muut tekijät huomioon ottaen vois ihan hyvin vois ajaa pientä tai kohtalaista ylinopeutta. Ja näitä paikkoja on Suomessa paaaljon.
Auto on silloin sopivan kokoinen, kun liftarityttö joutuu kiipeämään autoon niin jyrkästi, että siitä pystyy näkemään onko hänellä pikkarit, vai ei.Mitäs meinaat?
Ulkomailla ovat aika raha ahneita, annat sopivan setelin kouraan ja matka jatkuu taas. Kokemusta on. Tosin suomessa pääset jo flirtillä, rahaa ei tarvita. Aika halvaks tulee joo... Mut pitäähän sitä irrotellakkin joskus! :wink:Jollain hiljaisella "lentokenttäsuoralla" tuntee kyllä itsensä aika dorkaksi kun ajaa 80km/h rajoituksen mukaan. Mutta ei viitti kyllä paljoa irrotellakaan kun ovat joskus melkoisia sakkorysiä.
Selvä...Auto on silloin sopivan kokoinen, kun liftarityttö joutuu kiipeämään autoon niin jyrkästi, että siitä pystyy näkemään onko hänellä pikkarit, vai ei.
Ei mulla muuta.
En kyllä tuu sun kyytiin ikinä :thumbfh:Selvä...
En ikinä ota liftareita kyytiin jos ei ole asetta mukana! Ei ole yhtään turvallista. Jos kyytiläinen alkaa vittuilee tai uhkailee niin se on aseella uhaten ulos jos ei muuten ymmärrä!
Perinteinen suomalainenhan se siinä! Pelkää kaikkea! Hauskaa kesän jatkoa!En kyllä tuu sun kyytiin ikinä :thumbfh:
Sen perusteella miten nopeushumppaajat hidastavat pistenopeusvalvontatolppien kohdalla, vois olettaa niiden ajavan jatkuvasti alle rajoitusnopeuden. Toivottavasti ovat kamerat paikoissa missä ohittaminen onnistuu. Ainakin omasta näkökulmasta ajateltuna paljon vaivattomampaa ohittaa tasaisesti 75 ajava kuin 75-90 humppaaja. 15km/h nopeuserolla ohittelee jo ihan kivasti, ja tarvittaessa voi vähän suurempaakin hetkellistä nopeutta käyttää :ahem:Ja kun se mittari useimmissa autoissa valehtelee 5-10km/h, niin seurauksena tästä tullaan näkemään entistä enemmän alinopeudella liikkuvia piiiiiiiitkiä letkoja.
Olen kyllä sitä mieltä, että toi 110-90 tapahtuu ajallisesti nopeammin (ilmanvastus tekee enemmän jarrutustyötä), mutta matkaa kuluu paljon enemmän.Oikeastaan toi nopeuserojen vaarallisuus vaan korostuu nopeuksien kasvaessa. Nimittäin 50-30 jarrutus on aika paljon nopeempi kuin 110-90.
Niin ja voiko esim. ritariässä hypätä anturin yli?Onkohan näissä keskinop.kameroissa sama juttu kun taviskameroissa, eli anturit sijaitsevat vain oikean puoleisella kaistalla? Eli ei ohituskaistalla ollenkaan.
Aivan varmasti voi, jos on tarpeeksi vauhtia!Niin ja voiko esim. ritariässä hypätä anturin yli?
Vois kyllä helppeesti. Mutta Hasselnöttiä ei päästetä nykyään rattiin ollenkaan, kun se vetää kurkku suorana viinoja.Niin ja voiko esim. ritariässä hypätä anturin yli?
Eihän tuo ole ongelma, Kitt hoitaa ajamisen ja muut juitsut ja Hasselnöt voi vetä rauhassa viunaa.Vois kyllä helppeesti. Mutta Hasselnöttiä ei päästetä nykyään rattiin ollenkaan, kun se vetää kurkku suorana viinoja.
Hei.Onkohan näissä keskinop.kameroissa sama juttu kun taviskameroissa, eli anturit sijaitsevat vain oikean puoleisella kaistalla? Eli ei ohituskaistalla ollenkaan.
Runar&Kyllikki?Nyt on villi veikkaus kuka tämän takana