Pitäs tietää!En tiedä.
Miten muuten kuin nopeuksia valvomalla voidaan luoda edes teoreettinen mahdollisuus sille, että liikenteessä olevat ajavat suunnilleen samaa nopeutta?Nopeusvalvonta on oikeusmurha, koska se olettaa kaikkien ylinopeutta ajavien vaarantavan liikenneturvallisuuden.
:ahem:Parantaa hieman, mutta ensisijainen tarkoitus on tuottaa sakkotuloja valtiolle.
Ei se homma ole lapasesta karannut kamerapöntöttömilläkään osuuksilla joten ei isoveikkaa ihan välttämättä tarvita.Miten muuten kuin nopeuksia valvomalla voidaan luoda edes teoreettinen mahdollisuus sille, että liikenteessä olevat ajavat suunnilleen samaa nopeutta?
Harmittaako kovasti?Parantaa hieman, mutta ensisijainen tarkoitus on tuottaa sakkotuloja valtiolle.
Ihan hyvin. Hiljaisella tiellä "sama nopeus" on oma nopeus. Nopeammat menee ohi ja hitaammat ohitetaan. Vilkkaalla tiellä joutuu ajamaan hitaampien ehdoilla ilman rajoituksiakin. Kameravalvonnan turvallisuusvaikutus perustuu siihen, että vaaralliset kuskit hidastavat.Miten muuten kuin nopeuksia valvomalla voidaan luoda edes teoreettinen mahdollisuus sille, että liikenteessä olevat ajavat suunnilleen samaa nopeutta?
Ei niin, mutta onhan niilläkin "perinteistä nopeusvalvontaa" eli ajoittaisia ratsioita. Tuo kommenttini kohdistui väitteeseen, että nopeusvalvonta sinällään on oikeusmurha.Ei se homma ole lapasesta karannut kamerapöntöttömilläkään osuuksilla joten ei isoveikkaa ihan välttämättä tarvita.
En kertaakaan ole saanut sakkoja.Harmittaako kovasti?
Harmittaako se?En kertaakaan ole saanut sakkoja.
Eikös se sitten toimi jos se saa vaaralliset kuskit hidastamaan. Jos eivät hidasta niin sitten välkkyy valo ja lähtee kortti -> törtöt pois liikenteestä törttöilemästä.Kameravalvonnan turvallisuusvaikutus perustuu siihen, että vaaralliset kuskit hidastavat.
Varmasti. :ahem:Harmittaako se?
Mutta mitäs me niillä liikennesäännöillä tehdään... ihmisethän vois ihan ite päättää millä nopeudella mennään?Ei mikään systeemi itsessään paranna liikenneturvallisuutta vaan kyllä se lähtee ihmisistä ja heidän asenteistaan. Jos automaattinen liikenteenvalvonta aiheuttaa sen, että ihmiset noudattavat liikennesääntöjä tarkemmin ja joutuvat entistä vähemmän onnettomuuksiin niin hyvä niin. Ihmisten oma käyttäytyminen sitä liikenneturvallisuutta siitä huolimatta silloinkin parantaa.
Eli jaskattu polli. :ahem:
Niinhän se joskus muinoin olikin. Silloin vanhoina hyvinä aikoina kun pommit vilisi ikkunoissa.Mutta mitäs me niillä liikennesäännöillä tehdään... ihmisethän vois ihan ite päättää millä nopeudella mennään?
Juu toki. Kaikkihan asenteista kiinni. Jos mä osaan ja haluan ajaa 120 km/h nykyisen 40 km/h alueella (=asenne!), niin tottahan järjestelmä (liikennesäännöt ja ko. rajoituksen tekijä) on ollut väärässä.Niinhän se joskus muinoin olikin. Silloin vanhoina hyvinä aikoina kun pommit vilisi ikkunoissa.