Perjantaina kisakuskit eivät saisi ajaa, vaan testikuskit (jokaisella tallilla yksi) saisivat ajaa ensin tunnin treenin, 15 minuutin aika-ajon ja puolen tunnin kilpailun. Lauantaina kisakuskit ajaisivat 2 tunnin treenit ja aika-ajon ja sunnutaina kilpailun.
Kannatan kyllä kolmoskuskien ajattamista, jos ei muusta syystä niin siksi, että ovat valmiimpia jos korvauspesti tulee. 2000-luvun alkupuolella useimmat tiimit ajattivatkin perjantaina kolmatta kuskia, mutta kun säännöt muuttuivat kieltämään kolmannet autot vapaissa, se muuttui selvästi harvinaisemmaksi koska testikuskin ajamat kierrokset olivat pois kisakuskeilta.
Kolmoskuskien ajattaminen ja varsinkin niiden kisaaminen edellyttäisikin kolmatta autoa, koska muutoin varsinaisten kisakuskien viikonloppu olisi vaarassa. Ajatus kuitenkin sotii kustannussäästöajattelua vastaan, ja se olikin syy miksei kaikki ajattaneet testikuskeja edes silloin kun kolmas auto oli vielä sallittu.
Perjantaina voisi kyllä lyhyemmän, pelkästään testikuskeille tarkoitetun session järjestää. Kisa olisi kyllä toki kiva nähdä, mutta sellaiselle on hankalampi mielekästä konseptia.