Ihan hyvä näkökulma, mutta...
Kuinka järkevä on tälläinen sääntö mitä ei kuitenkaan noudateta?
Kauden loppupuolella kun ratkaistaan maailmanmestaruuksia niin oon aivan ok että päästellään tallikavereita edelle (esim. Räikkönen-Massa molemmin puolin), tämäkö ei ole lopputuloksien manipulointia?
Keskellä kauttakin voidaan tätä sääntörikkomusta harrastaa iloisesti eikä ketään kiinnosta (esim. Kovalainen-Hamilton 2008 Saksa), joten tätä sääntöä saa vapaasti soveltaa voittotaistelun ulkopuolella ja vielä kisan jälkeen tunnustetaan että tallilta tuli määräys päästä Hamilton ohi.
Massan ja Alonson sijojen vaihto olikin sitten FIA:n mielestä jo aivan perseestä, ja tällä kertaa näköjään tuo siirto osoittautui Alonsolle loistavaksi, pikkuhilujen kokoiset sakot, pisteet jäi ja nyt hyvissä asemissa mestaruustaisteilussa, JACKPOT!
Sitten on näitä sijojen jäädyttämisiä, säädellään moottorin kierroksia ja käsketään säästää autoa ym. Haluaisin nähdä miten esim. Red Bull toimii viimeisessä kisassa Abu Dhabissa kun tuleekin aika päästä tallikaveri ohi mestaruuteen tai pitää rauhoittaa tallikaverien kisailu ettei mestaruus mene kolaroimiseen. Vaikka Horner sanonut että meiän kuskit saa kilpailla niin kyllä syö viimeistään siinä kohtaan sanansa ja antaa "neuvoja" radioon.
E: Kuinka moni olisi vastustanut tallimääräyksiä, jos Kimi olisi ollut Ferrarilla Schumin asemassa?