Mitä muutoksia toivoisit ensi kaudeksi?

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Miksi, johan nämä nyt ovat kaikkien aikojen nopeimpia ykkösiä (tai jokseenkin yhtä nopeita kuin 2004)?

Vaikka noista lohkaisisi parisen sekuntia kierrosajoista pois, niin ei se silmälle yhtään erilaiselta näyttäisi. Sen sijaan jos suitsittaisiin aerodynamiikkaa ja kovennettaisiin renkaita tulisi hitaampaa, mutta näyttävämpää ajoa sivuluisuineen.
Olet oikeassa. sitten kun noihin vielä lisättäisi tehottomammat jarrut niin pääsis jopa ohikin joskus. Nykyään kun on noin hyvä downforce ja tehokkaat jarrut niin nää jarruttaa 300 km/h -> 80km/h noin 70-100metrissä. peittelynkin vois sallia vain kerran kierroksessa ja vain yksi linjan vaihto. Eli kun vaihtaa linjaa niin ei saa jarrutuksessa palata ajolinjalle kuten jotkut nykyisin tekee.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Olet oikeassa. sitten kun noihin vielä lisättäisi tehottomammat jarrut niin pääsis jopa ohikin joskus. Nykyään kun on noin hyvä downforce ja tehokkaat jarrut niin nää jarruttaa 300 km/h -> 80km/h noin 70-100metrissä. peittelynkin vois sallia vain kerran kierroksessa ja vain yksi linjan vaihto. Eli kun vaihtaa linjaa niin ei saa jarrutuksessa palata ajolinjalle kuten jotkut nykyisin tekee.
Joo, kunhan se estelyn kielto ei mene IRL tasolle niin hyvä...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kovempi linja rangaistuksiin.. Kilpailukieltoa pitäisi tulla herkemmin vakavammista sääntörikkeistä (kuten esim. Schumin Rubens-blokkaus).
 

tUrban Cruiser

New member
Liittynyt
11.8.2010
Viestit
1
Formulat ei ole muuten kiinnostaneet sitten pätkän vertaa koko kautena 2010. Mikä lie kun maistuu niin väljähtyneeltä koko touhu. Ohessa "reseptini" kaudelle 2011.

Paranisko, jos koko kuskikaartista puolet lempattaisiin aina pihalle kauden päätteeksi (ne todelliset kakkoskuskit) ja uudet todelliset haastajat päästettäisiin talleihin aina vanhoja kuskeja kiusaamaan? Jotenkin tylsää katsella vuodesta toiseen kuinka Massa ajaa Ferrarilla ja se sillä ja toi tolla.. Se tekis ehkä "vähän" enemmän kisaa tallien sisälle kun tietäis saavansa kenkää vuoden lopuksi, jos tallikaverilleen häviäisi. Mm-tittelistä esim. 5milj.€ "tulospalkkio", kannustamaan voittoja - tittelin saisi tosiaan eniten voittanut, ei tasaisimmin ajanut.

Kauden kisoista puolet pois. Kuka jaksaa katsella kun maailman joka kolkassa körötellään tappituntumassa ja säästellään bensaa/moottoreita seuraavaa köröttelyä varten?!

Pitäis olla joku FIA:n standardiauto ja rengastus, johon saisi suunnitella KERS:t, moottorit, spoilerit, aktiivijousitus ym. lentävän maton vapaasti vaikkapa vain määritelty kattoteho (esim. 600 heppaa) ja budjetti mielessä - tulishan niistä laimeammallakin moottorilla ihan yhtä nopeita kuin nyt kun kaikki luova hulluus päästettäis irti. Autojen tallien sisäinen tasapuolisuus tarkistettaisiin pistokonein tm. ettei tulis mitään epäreiluja kilpailutilanteita. Bernie, kelpaiskos...?

"Ylijääneet" F1-kaverit sais sitten kisailla GP2-kuskien ym. kanssa talvitesteissä jonkun pre-kisaviikonlopun edelliskauden autolla ja valituiksi tulis vaikka 10-12 parasta/nopeinta ja näiden sällien tallit arvottaisiin - se oliskin uudenlainen ja HELVETILLINEN show ja kauheat rahat Bernien taskuun.

Näin me tehdään siis kaudella 2011..
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18477
Kuljettajavaihdokset:

Sutil/Massa -> Renault
Kovalainen -> Force India
Petrov -> Lotus
Webber -> Ferrari
Buemi -> Red Bull
Ricciardo -> Toro Rosso

Talleista sisään uutena tulokkaana

Villeneuve/Durango Racing
 
Ylös