Formulat ei ole muuten kiinnostaneet sitten pätkän vertaa koko kautena 2010. Mikä lie kun maistuu niin väljähtyneeltä koko touhu. Ohessa "reseptini" kaudelle 2011.
Paranisko, jos koko kuskikaartista puolet lempattaisiin aina pihalle kauden päätteeksi (ne todelliset kakkoskuskit) ja uudet todelliset haastajat päästettäisiin talleihin aina vanhoja kuskeja kiusaamaan? Jotenkin tylsää katsella vuodesta toiseen kuinka Massa ajaa Ferrarilla ja se sillä ja toi tolla.. Se tekis ehkä "vähän" enemmän kisaa tallien sisälle kun tietäis saavansa kenkää vuoden lopuksi, jos tallikaverilleen häviäisi. Mm-tittelistä esim. 5milj.€ "tulospalkkio", kannustamaan voittoja - tittelin saisi tosiaan eniten voittanut, ei tasaisimmin ajanut.
Kauden kisoista puolet pois. Kuka jaksaa katsella kun maailman joka kolkassa körötellään tappituntumassa ja säästellään bensaa/moottoreita seuraavaa köröttelyä varten?!
Pitäis olla joku FIA:n standardiauto ja rengastus, johon saisi suunnitella KERS:t, moottorit, spoilerit, aktiivijousitus ym. lentävän maton vapaasti vaikkapa vain määritelty kattoteho (esim. 600 heppaa) ja budjetti mielessä - tulishan niistä laimeammallakin moottorilla ihan yhtä nopeita kuin nyt kun kaikki luova hulluus päästettäis irti. Autojen tallien sisäinen tasapuolisuus tarkistettaisiin pistokonein tm. ettei tulis mitään epäreiluja kilpailutilanteita. Bernie, kelpaiskos...?
"Ylijääneet" F1-kaverit sais sitten kisailla GP2-kuskien ym. kanssa talvitesteissä jonkun pre-kisaviikonlopun edelliskauden autolla ja valituiksi tulis vaikka 10-12 parasta/nopeinta ja näiden sällien tallit arvottaisiin - se oliskin uudenlainen ja HELVETILLINEN show ja kauheat rahat Bernien taskuun.
Näin me tehdään siis kaudella 2011..