Kuskien siirrot ja huhut vuodelle 2011

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Enpäs löytänyt tälle otsikkoa mutta jatketaan tästä. Viimeisin huhu onkin makea muuten varsin stabiiliin tilanteeseen. Eli Red Bull saisi Mersun moottorit mutta maksuvälineenä pitäisi olla Vettel.

Se voisi vaikuttaa jopa loppukauteen kun Webberin mestaruus olisikin hieman eri valossa silloin. No Schumille se tietäisi lähtöä ja Vettelille puolestaan ei välttämättä etenemistä uralla. Berger muuten TS:n mukaan sanoi, ettei tietäisi kumpi on nopeampi samanlaisilla autoilla Rosberg vai Vettel. Ja Mersu muuten pysyisi yhtä saksalaisena kuin tähänkin asti.

Webber jatkaisi sopimuksensa mukaisesti - niin kuin Ferrarin ja McLareninkin kuskit. RB tarvitsisi nimekkään kuskin ja toki vieläkin Kimi voisi nousta esiin näissä ehdokkaissa. Kubica taisi jo kiinnittyä eikä varmasti Massa tai Button ole ensimmäisiä mieleen tulevia siirtyjiä.

Webber tuskin ( riippuen tulevasta kaverista ) uskoisi onneaan. Mestaruuspanostus kohdentuisi häneen nyt loppukaudella. Hieman nopeampi kuskikaveri siirtyisi kilpailevaan talliin. Sarjan paras auto vahvistuisi sarjan parhaalla moottorilla. Voisi näyttää jopa tuplamestaruudelta. Toisaalta voisi näyttää tarpeeksi hyvältä jotta tallikaveri voi olla kuka tahansa ( paitsi ehkä Alonso ).

Asianomaiset tallit tietenkin kielsivät huhun. Mikä näissä ympyröissä ei auta mitään. Ja kun yksi huipputallin kuski siirtyy, siirtyy kohta toinenkin jonka paikkaan siirtyy...
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Webber jatkaisi sopimuksensa mukaisesti - niin kuin Ferrarin ja McLareninkin kuskit. RB tarvitsisi nimekkään kuskin ja toki vieläkin Kimi voisi nousta esiin näissä ehdokkaissa. Kubica taisi jo kiinnittyä eikä varmasti Massa tai Button ole ensimmäisiä mieleen tulevia siirtyjiä.
Sebastian Buemi voisi olla yksi varteenotettava kanditaatti Red Bullin kuskiksi jos Vettel päättäisi lähteä, toki myös Massa tai Button saattaisivat olla varteenotettavia ehdokkaita RBR:lle tosin sillon Mclaren tai Ferrari joutuisivat etsimään uuden kuskin.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Sebastian Buemi voisi olla yksi varteenotettava kanditaatti Red Bullin kuskiksi jos Vettel päättäisi lähteä, toki myös Massa tai Button saattaisivat olla varteenotettavia ehdokkaita RBR:lle tosin sillon Mclaren tai Ferrari joutuisivat etsimään uuden kuskin.
Enpä kyllä mitenkään jaksa uskoa, että etenkään Massaa tullaan näkemään Red Bullilla nyt kun teki jatkosopparin Ferrarin kanssa. Massa on sitoutunut Ferrariin ja toisaalta Ferrari häneen. Kaiken lisäksi Massa on juuri sopiva kuljettaja Alonson rinnalle. Puttonen taas on päässyt vissiin hyvin sisään McLarenille ja on ajanut ihan kelvollisesti. En oikein näe syytä, miksi kumpikaan osapuoli haluaisi luopua toisistaan.

Jos Vettel kuitenkin lähtisi niin luulenpa vain, että korvaaja löytyisi taas jostain Red Bullin junioritiimeistä. Mutta en kyllä usko, että Vettel ainakaan vielä jättää RBR:ää. :wink:
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
No Schumille se tietäisi lähtöä ja Vettelille puolestaan ei välttämättä etenemistä uralla. Berger muuten TS:n mukaan sanoi, ettei tietäisi kumpi on nopeampi samanlaisilla autoilla Rosberg vai Vettel. Ja Mersu muuten pysyisi yhtä saksalaisena kuin tähänkin asti.
Mielestäni on kaikesta huolimatta vaikea uskoa, että Schumacher saisi kenkää. Voisiko Bergerin lausunto sen sijaan tarkoittaa, että voisivat vaihtaa Vettelin Rosbergiin?
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mielestäni on kaikesta huolimatta vaikea uskoa, että Schumacher saisi kenkää. Voisiko Bergerin lausunto sen sijaan tarkoittaa, että voisivat vaihtaa Vettelin Rosbergiin?
Berger ei kylläkään maininnallaan Vettel vs Rosberg viitannut lainkaan Vettelin siirtoon. Olipahan vain tunnustus Nicolle sikäli sattuvasti että tämä Vettel huhu on käynnissä samaan aikaan. Berger harmittelee miten huonosti Schumi ajaakaan - kts Turun Sanomat.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Schumin potkuihin en kyllä usko, mies on kääntänyt katseensa kauteen 2011, niinkuin koko muukin Mercedeksen talli. Ross & kumppanit kumminkin ovat Schumia siihen malliin puolustaneet, että pakko heillä on olla uskoa ensi vuoteen, kuin myös paikka toisessa autossa. Jos ensi kausi vielä jatkaa tämän kauden mallin etenemistä, niin sitten voi Schumin uran loppu lähellä.

Muutenkin taitaa kärkitallien paikat kaudeksi 2011 olla arvottu, ainut hieman "parempi" talli, missä voisi paikka olla avoinna uudelle kuskille on Renault
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Enpäs löytänyt tälle otsikkoa mutta jatketaan tästä. Viimeisin huhu onkin makea muuten varsin stabiiliin tilanteeseen. Eli Red Bull saisi Mersun moottorit mutta maksuvälineenä pitäisi olla Vettel.
Missä tällainen huhu on esitetty? En usko hetkeäkään, että Mateschitz ja Marko luopuisivat kultapojastaan parinkymmenen lisähevosen vuoksi.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Mikä on mikælin propellin pyörimisnopeus tänään? Hauskaa tekstiä näköjään pukkaa. :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Pfft. Joe Saward kysyi moottoreista perjantain lehdistötilaisuudessa, ja Ross Brawn tietenkin kielsi kaiken. Vettelin mainitseminen maksuna sitä vastoin on mielenkiintoisempi juttu, se kun kuulostaa täysin ihmeelliseltä ja missään muualla kuin TS:ssä moista ei ole esitetty. Epäilenpä, että kyseessä on aito käännöskukkanen tästä Sawardin blogin merkinnästä.

Obviously Mercedes would like the idea as it would get Sebastian Vettel under its wing, which would be good for the German market, given the lack of performance from Michael Schumacher.
...millä viitataan siihen, että Vettel käyttäisi Mercedesin moottoreita, ei siihen, että hän olisi vaihtamassa tallia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos nyt unohdetaan Vettel-haihattelut ja keskitytään oikeasti vapaana oleviin paikkoihin, niin asemansa vakiinnuttaneista talleista kolmessa on mahdollisesti paikka (tai paikkoja) auki. Renault'n tilanne riippuu paitsi Petrovin suorituksista, myös sponsoritilanteesta. Force India saattaa vaihtaa jopa molemmat kuskinsa - Liuzzin lähtö on viittä vaille sinetöity, Sutil taas lähtenee jos Renault-mahdollisuus avautuu. Sauber pitänee Kobayashin, mutta de la Rosan jatko on arvoitus.

Renault'lla Petrovilla on vielä hetki aikaa osoittaa taitonsa. Jos Unkarin kaltaisia esityksiä nähdään vielä Euroopan kauden aikana, voi talli pitääkin hänet. Veikkaan silti, että toista tallin autoa ajaa joku kolmesta vapaana olevasta saksalaisesta. Heidfeldille tämä lienee ainoa tavoittelemisen arvoinen paikka, Sutilin taas kannattaa lähteä Force Indialta ennen kuin Mallyan luova tapa maksaa laskuja aiheuttaa suuria ongelmia ja Glock ansaitsee Virginiä paremman auton.

Toinen Sauber-kuski riippuu sponsoreista. Ilmeisesti haluja pitää de la Rosa olisi, mutta pitkään huhuttu yhteistyö Telmexin kanssa saattaa tuoda toiseen autoon meksikaanin. Maalla on pikkuluokisssa kaksikin Telmexin tukemaa lahjakkuutta, GP2-mestaruutta tavoitteleva 20-vuotias Sergio Perez ja GP3:a hallitseva 19-vuotias Esteban Gutierrez. Kokemuksen puolesta Perez olisi varmempi vaihtoehto, mutta Sauber on ennenkin ottanut riskejä kuljettajavalinnoissaan ja tallin jo suojiinsa ottama Gutierrez saatetaankin nähdä kaksikosta lahjakkaampana.

Force Indialla hiekan täytyy olla todella vähissä Liuzzin tiimalasissa ja perjantain harjoituksia kiertänyt skotti Paul di Resta on looginen vaihtoehto korvaajaksi. Karun Chandhokin tuloa talliin on silloin tällöin väläytelty, mutta ilmeisesti huhut ovat perustuneet enemmän haluun nähdä intialaiskuljettaja intialaistallissa kuin todellisiin neuvotteluihin. Chandhokille tämä yhteys taitaa kuitenkin olla se paras oljenkorsi uran jatkon kannalta.

Sama lyhyemmin. Varmat tai liki varmat lihavoitu, omat arvaukset kursivoitu:

Renault: Kubica; Petrov, Heidfeld, Sutil, Glock
Force India: Sutil; Liuzzi, di Resta, Chandhok
Sauber: Kobayashi; de la Rosa, Perez, Gutierrez, Maldonado

Uusista talleista HRT:lle voi tapahtua ihan mitä vaan, mutta Lotuksen ja Virginin kuskitilanne on ihan mielenkiintoinen. Lotarilla tietynlaista epävarmuutta aiheuttaa Fairuz Fauzy, jonka uskon ennemmin tai myöhemmin jossain kilpailussa ajavan. Virginin taas kannattaa ehdottomasti pitää kiinni nykyisistä kuljettajistaan jos vaan suinkin mahdollista. Di Grassi on vähän huomaamattakin tehnyt hyvää työtä ja kyennyt haastamaan Glockin. Jos Renault vie Glockin, veikkaan Petrovin tulevan paluupostissa Virginille. Tallilla on venäläisiä tukijoita, ja Gerard Lopezillakin on ilmeisesti halu nähdä Viipurin raketti yhä F1:ssä.

Lotus: Kovalainen; Trulli, Fauzy
Virgin: di Grassi; Glock, Petrov
HRT: Senna, Chandhok, Maldonado, Liuzzi, de la Rosa, Petrov, Yamamoto, Baguette, Lopez, Albers, Karthikeyan, Bakkerud, Seidlitz, Kostka, Tahinci, Diniz, Lavaggi
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Sauber palkkaa suomalaisen kuskin, koska Mad Croc teki hiljakkoin rahakkaan diilin tallin kanssa tästä kaudesta. Oletan, että yhteistyö jatkuu myös ensi kaudella suuremmalla summalla. Tässä tapauksessa Sauberin virallisena testikuljettajana ellei peräti kolmoskuljettajana ajaa suomalainen. En nyt ole tsekannut, kuka sattuu olemaan Mad Crocin kuskiohjelman alainen mutta Mika Mäki, Aaro Vainio ja Markus Niemelä lienevät näitä nimekkäimpiä lupauksia ja "lupauksia" pl. Williamsin Bottas. Henkilökohtaisesti mieluisin kisakuskikaksikko Sauberilla olisi Kobayashi-Maldonado. De la Rosa voisi palata testihommiin McLarenille.

Petroville käy grosjeanit eli putoaa vähin äänin kaikkien tallien spekulaatioista ulos. Ei kukaan tee mitään varsin keskinkertaisella kuljettajalla, joka ei edes maksa paikastaan luvattua summaa. Rellu havittelee Pirelli-testipestin myötä arvokasta infoa kantavaa Heidfeldiä. Toisaalta kuvittelisin, että Mersu ei ihan heppoisin perustein miestä Pirellille päästänyt ja oletettavaa onkin, että saksalainen palaa kotiin ensi kaudella. Renault tuskin ottaa neljättä vuotta peräkkäin tulokaskuskia, joten Sutil on todennäköisin vaihtoehto.

Kaikki kärkitallien paikat ovat harvinaisen selvillä. Button ei jätä McLarenia ilman valtavaa riitaa tai äkillistä motivaation romahdusta, kumpaakaan ei ole näköpiirissä. Massalla on sopimus 2011-2012, jatkaa sen loppuun ja päättää uransa ellei Ferrari tee räikkösbancoset ja osta ulos sitä ennen. Webberillä on sopimus eikä jätä tallia ellei Red Bull potki pois, eikä tuohon ole mitään perustetta ellei Dietrich suutahda. Vettel taas on Mateschitzin oma poika. Mersulla ei ole kanttia vapauttaa Schumia sopimuksestaan ja siellä laitetaan kaikki yhden tikun varaan ensi kaudella, kun Brawnille annetaan viimeinen mahdollisuus kasata mestaruusauto kerpeniläiselle. Nicona lähtisin sieltä Renault'lle, mutta eipä taida mies vielä ymmärtää millainen ensi kaudesta muotoutuu.
 

Läskipää

Well-known member
Liittynyt
28.1.2008
Viestit
108
Mitäs mieltä Bobakki (tai kuka vaan) on "selostajien" spekulaatioista Heikin mahdollisesta siirtymisestä Rellulle Petrovin tilalle?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitäs mieltä Bobakki (tai kuka vaan) on "selostajien" spekulaatioista Heikin mahdollisesta siirtymisestä Rellulle Petrovin tilalle?
Kai se mahdollista on, mutten pitäisi kovinkaan todennäköisenä. Huhuista ei vielä paljoa voi päätellä, mutta kyllähän Heikin Renault-kytköstä rummuttaa yksin Suomi-media. Kovalaisen Briatore-yhteys on mennyttä, mutta voi silti olla taakka kaikesta Flavioon liittyvästä irti pyristelevälle tallille. Ylipäätään Renault'lla on minusta Heikkiä parempia vaihtoehtoja ja toisaalta sekin on kyseenalaista, kannattaako Heikin lähteä Lotukselta ainakaan tuonne. Kubica on paikkansa tallissa ottanut, eli kyyti saattaisi olla kylmää ja toisaalta nykyisessä tallissaan Kovalaisella on saumat päästä vastaavanlaiseen asemaan.

Vielä ensi vuonna Renault on talleista kilpailukykyisempi, mutta jos katsotaan muutaman vuoden päähän, näyttää Lotuksen tilanne jopa vakaammalta. Renault-tallin emoyhtiöltä saama tuki ei ilmeisesti ole juuri ilmaisia moottoreita ja konsernin sisällä tapahtuvaa sponsorinhankintaa (DIAC, Lada) kummempi.

Mitä tulee Sauberiin ja Mad Crociin, niin takasiiven päätylevystä ei sellaisia summia makseta, että sillä pystyisi tallin kuljettajaratkaisuja sanelemaan.

Liuzzista vielä, Tonio-faniklubin puheenjohtaja Joe Sawardin mukaan hänellä on sopimus myös ensi kaudesta. Jos todella saa jatkaa, niin melko monta mahdollisuutta kaveri saa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Force India saattaa vaihtaa jopa molemmat kuskinsa - Liuzzin lähtö on viittä vaille sinetöity, Sutil taas lähtenee jos Renault-mahdollisuus avautuu.

Force Indialla hiekan täytyy olla todella vähissä Liuzzin tiimalasissa ja perjantain harjoituksia kiertänyt skotti Paul di Resta on looginen vaihtoehto korvaajaksi. Karun Chandhokin tuloa talliin on silloin tällöin väläytelty, mutta ilmeisesti huhut ovat perustuneet enemmän haluun nähdä intialaiskuljettaja intialaistallissa kuin todellisiin neuvotteluihin. Chandhokille tämä yhteys taitaa kuitenkin olla se paras oljenkorsi uran jatkon kannalta.

Force India: Sutil; di Resta, Chandhok
HRT:Albers
Eiköhän Heidfeld ole yksi mahdollinen vaihtoehto myös Force Indialle jos tosiaankin Sutil ja Liuzzi lähtevät, sillä en usko että di Resta:n tiimikaverina tulisi ajamaan Chandrok vaikka intialainen onkin, toki Heidfeld on myös Sauberin ja Renaultin ovea kolkuttamassa.

Toivottavasti Sutil sinne Renaultille siirtyisi, ja HRT:llä kisakuskiksi voi olla tulossa mahdollisesti Kollesin "lemmikki" Christijan Albers.

Aijemmin hieman ollut puhetta että Liuzzi jopa Williamsille, sillä Hulkenbergillä ei ole sopimusta mutta he taitavat sen kyllä lähiaikoina tehdä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tottatosiaan, eihän se aina tarkoita sitä että suomalainen sponssi jelppaa suomalaista kuskia urallaan eteenpäin. Voi olla jopa niinkin outo intressi sponsoroida jotakuta tiimiä, kuin näkyvyys ja tämän myötä firman liikevaihdon kasvattaminen.
:eek:
Kyllähän Mad Croc (tai Energy Brands ltd varmaan oikeammin) on suomalaisia tukenut todella laajalti. Ei pölhömmin yhtiöltä, jolla oli kirjat aiemmin Luxemburgissa ja nykyään Isossa-Britanniassa. Ei Hookahin ajatus tätä taustaa vasten täysin mahdoton ole, mutta epäilen, ettei ihan tuon mittakaavan kumppanuuteen ole rahkeita.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Ehkä Toniolla vain sattuu olemaan kovatasoinen manageri. Omniskientti Wikipedia tarjoaa joka tapauksessa Liuzzia Forcelle ensi kaudeksi lähteenään tällainen.

Bobakin listassa on monta hyvää nimeä HRT:lle (paitsi että Chanoch Nissany unohtui), mutta Sennan voinee poistaa joukosta. Tai ainakin minä olen saanut sen käsityksen, että Brunon penkki olisi huutokaupattu jo monta kisaa sitten, jos Kolles ei joutuisi sen jälkeen rosikseen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jotenkin en usko, että Mersu myisi moottoreita McLarenin lisäksi myös toiselle huipputallille. McLaren on legendaarinen nimi eikä ole noloa hävitä niille samoilla koneilla, mutta kaksi tallia olisi jo liikaa ja kyseenalaistaisi emotallin osallistumisen sarjaan omalla nimellään. Voihan sen aina nimetä joksikin AbuDhabi Racingiksi mutta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jotenkin en usko, että Mersu myisi moottoreita McLarenin lisäksi myös toiselle huipputallille. McLaren on legendaarinen nimi eikä ole noloa hävitä niille samoilla koneilla, mutta kaksi tallia olisi jo liikaa ja kyseenalaistaisi emotallin osallistumisen sarjaan omalla nimellään. Voihan sen aina nimetä joksikin AbuDhabi Racingiksi mutta.
McLarenin kanssakin yhteistyö todennäköisesti jatkuu vain sopimuskauden loppuun. Brittitallin kun huhutaan tuovan mukaan oman moottorinsa (ja BMW:n F1-moottoriosaston ostamisestakin on ollut puhetta).

Pikkutalleille Mercedes voi moottoreita myydä jatkossakin, mutta pahimmille kilpailijoilleen? Tuskin.
 
Ylös