Räikkönen onkin omaa luokkaansa.Onhan se Räikkönenkin voittanut kymmenennestä lähtöruudusta vielä ihan täysin kuivan kelin kilpailussa. :alppu:
Voi ainakin jälkeenpäin sanoa, että oli oikeassa.Kumpikohan siellä nyt sitten oikein on? Ei taida Heikkikään tietää.
Aika-ajojen nopeusansassa Massan nopeus oli parhaimmillaan 312,9 ja Alonson 303,5. Sateella tarvitaan enemmän aerodynaamista pitoa ettei auto lähde helposti vesiliirtoon, mutta lisäpito heikentää suoranopeutta.Kumpikohan siellä nyt sitten oikein on? Ei taida Heikkikään tietää.
Samoilla linjoilla!Tämän perusteella veikkaan, että Massalla on kuivan kelin säädöt ja Alonsolla sadekelin.
Kyllä se epäilemättä siltä vaikuttaa vaikka tietoa ei ole mitenkään kovin yleisessä jakelussa, eli Lonso ei ole asiasta kovin suurta numeroa tehnytkään.Aika-ajojen nopeusansassa Massan nopeus oli parhaimmillaan 312,9 ja Alonson 303,5. Sateella tarvitaan enemmän aerodynaamista pitoa ettei auto lähde helposti vesiliirtoon, mutta lisäpito heikentää suoranopeutta.
Aerodynaaminen pito antaa kuitenkin lisävauhtia nopeissa mutkissa. Aika-ajon sektoriajoissa Alonso hävisi selkeästi Massalle pitkiä suoria sisältävillä ensimmäisellä ja kolmannella sektorilla, mutta oli vähän Massaa parempi mutkaisemmalla toisella sektorilla.
Tämän perusteella veikkaan, että Massalla on kuivan kelin säädöt ja Alonsolla sadekelin.
Ei.Saako hän muuten tehdä halutessaan uudet säädöt koska ei päässyt aika-ajossa Q3:een?
Täysin samoilla linjoilla Kubica on kova ja rehti kuski, joka mussuttamisen sijaan keskittyy repimään Rellusta irti enemmän kuin mitä siitä pitäisi irrota. Mestaruustaistossa toivotaan parasta Vettelille ja sitten McLareneille, Webber ja Alonso eivät sympatioita herätä. Paikallisia sadekuuroja ja muuta mukavaa päänvaivaa toivotaan tietysti, jotta kuskit ja taktikot pääsevät näyttämään miksi saavatkaan niin julmetun kovaa palkkaaToivoisin Kubican voittoa ja suomalaista ajo taitoa ens vuodeksi rellulle:ahem:
Hamilton paransi aikaansa ja Vettelkin ajoi ihan hyvän ajan vaikka ykkösmutka oli märkä. Tästä voidaan päätellä, että kovat kaverit ajoivat hyvät ajat samoissa olosuhteissa joissa Alonso mokasi.Alonso ei saanut yhtään hyvää kierrosta aikaiseksi Q3:ssa, joten paska tulos oli sadesäädöt tai ei.
Se, että on sadesäädöt niin voi vähän pelastaa kisaa, mutta ei se mikään syy ollut. Ekalla nopealla teki pikku virheen ja jäi puoltoista sekkaa Webberille. Sen jälkeen ei ollutkaan enää mahdollisuutta ajaa kuivalla radalla vaan ensimmäisessä mutkassa oli jo vettä, ja sekin kierros oli paska.
Autosportin Live ja Gascoynen twitteri kertovat juuri päinvastaista, eli kisan alussa kuivaa ja mahdollisesti jälkipuoliskolla sataa.Oheisen sää tiedotuksen mukaan kisan alussa voisi sataa ja sen jälkeen sää selkenisi. Todellisuudessa aivan paikallista säätä taitaa olla erittäin hankala ennustaa.
Kerran alas, kerran oikealle ja siinä Liégen kaakkoispuolella.http://www.buienradar.nl/mijnbuienradar.aspx?x=377&y=480&id=1&naam=zoom&size=1x1&t=T
Mistähän tältä suunnalta löytyisi Span rata?